Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
För att återigen återknyta till frågan om rubriceringar vid medvetet söndertagande av kondom utan den andra partens visshet och utan hennes medgivande:
Om en person tar av sig kondomen eller har sönder den under samlag så har denna person ett sexuellt syfte med detta. Om det går att bevisa att personen menat att väcka obehag med detta borde det kunna falla under sexuellt ofredande? Om t.ex. kvinnan vittnar om att mannen stoltserat med att han lurat henne till kondomfritt sex eller på annat sätt det tydligt framkommit att han menat att åsamka henne obehag. Detta borde väll kunna sägas vara en kränkning mot den andra personens sexuella integritet? Tror ni det kan vara sig något sådant här den gode Borgström tänker sig?

Spelar den nån roll? Det går väl att ta alla samlag och tolka så att de blir våldtäkt. Nånstans måste man dra en gräns för vad polisen ska lägga sig i. Dte är mer konstigt att den första tjejen först har sex och då händer det som nu kallas för våldtäkt men tidigare bara ofredande och sen ordnar hon en kräftskiva och dan efter läser hon i Expressen att killen träffat en annan tjej före kräftskivan. Och sen får tjejerna kontakt med varandra. Jag tycker att det är värre bara där än vad ditt exempel nånsin kan bli.
Citera
2010-09-03, 11:13
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagar
Jag vet och hon har absolut inget med detta att göra.
Tack för ditt svar (första inlägg), det var inte meningen att hänga ut din väninna, men här på FB så måste vi analysera alla detaljer för att få fram sanningen. Du kan hälsa din väninna att hon ser helt ok ut

Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Snyggt jobbat.

Kolla killen bakom i blåvit rutig skjorta - flickan brevid är nog ointressant.

Det är Viggo Cavling, han var också i Almedalen ihop med halva Resume:s redaktion.
Samma Viggo har haft 2 artiklar i Resume som Expressen INTE velat skriva om, så Viggo är starkt misstänkt att gå andras ärenden genom sina publiceringar. Notera att Resumé är en branschtidning för reklamfolk och att Viggo var i samma situation tidigare när en nära kollega och vän blev anklagad för mordförsök på en greve (skotten i gamla stan-tråden här på fb), då skrev han i princip ingenting trots drevet på sin vän, här är han väldigt aktiv.

Edit: Ny medlem med första inlägg ovan här skriver direkt att flickan brevid inte har något att göra med AA, fisklukt igen.....
Det ser man, jag visste faktiskt inte vem Viggo Cavling var innan men efter lite googlande så kan man se att du har rätt.
Citera
2010-09-03, 11:16
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Eller så vill de just träffa Mats Gehlin, som Blablabla beskriver som en partisk utredare som tar hand om deras fall på lämpligt sätt.

Tänk också på att AA har sin arbetsplats i närheten.

Jepp, nu är det dags att gräva mer om Mats Gehlin! Vad har han för bakgrund? Har han några tidigare kopplingar till Anna Ardin, socialdemokraterna eller andra feministiska organisationer?
Citera
2010-09-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Ett litet inlägg vid sidan av.
Kanske ska JA glömma Sverige och satsa på något annat land istället, t.ex. Island med tanke på att Sverige allt för ofta drar ner våra byxor för USA.
Tryckfrihetsexpert: Överdriven tilltro till svenskt källskydd. USA kan efterforska Wikileaks källor om utlämnandet av hemliga dokument är ett brott även i Sverige. Även om Wikileaks grundare Julian Assange får hemvist i Sverige och beviljas utgivningsbevis för verksamheten är det ingen garanti för att webbsajtens meddelare skyddas av svensk grundlag. Amerikanska myndigheter får inte agera i Sverige, men det behöver ändå inte vara omöjligt för USA att leta reda på Wikileaks källor och tysta dem. Det skulle vara svårt för Sverige att säga nej till en amerikansk framställan om hjälp – om utlämnandet av de dokument det handlar om också är ett brott i Sverige. Men medierna ska ändå inte fega. Är publicitetsintresset starkt bör utgivaren publicera och vara beredd på åtal och eventuellt straff, skriver Nils Funcke.
http://www.dn.se/debatt/rena-bondfan...kydd-1.1163860
Vore jag JA och kom undan med blotta förskräckelsen skulle jag lämna Sverige för att aldrig återvända. Jag önskar att jag hade ekonomi nog att göra detsamma!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Jepp, nu är det dags att gräva mer om Mats Gehlin! Vad har han för bakgrund? Har han några tidigare kopplingar till Anna Ardin, socialdemokraterna eller andra feministiska organisationer?

Min poliskontakt säger att han är en polisens Claes Borgström som får allt till våldtäkt och som inte klarar att avslöja nån tjej som ljuger inte ens när hon erkänner att hon ljugit. För han tror då att tjejen är rädd och tar tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Edit: Ny medlem med första inlägg ovan här skriver direkt att flickan brevid inte har något att göra med AA, fisklukt igen.....

Tja, hon är kompis med AA men har inget med denna historia att göra, vilket har konstaterats tidigare.
Citera
2010-09-03, 11:20
Medlem
Callass avatar
Citerar detta inlägg för att Viggo Cavling på tidningen Resumé aktualiserades nu igen.

Citat:
Vems ärenden går Viggo Kavring på Resumé ?

Hans blaska är en branschtidning för reklambyråer och medier, och dom sysslar öht inte med sådan här rapportering, att jämföras med skotten i gamla stan där en nära kollega till Viggo blev felaktigt utpekad för mord där man öht inte sprang till åklagarämbetet då, trots att detta var av större vikt.

Helt plötsligt anges detaljer som alla tidningar kunnat ta del av, och journalister med normal juridisk kompetens hade direkt reagerat på tider och den omvända häktningsproceduren. Och varför ange detaljer som inköp av datasladd som inte har ett skit med målet att göra, så vida man inte nu vill plantera in felaktigheter eller avledande detaljer för att avleda uppmärksamheten.

Jag vill utfärda en varning för Resumés artikel, jag anar försåt men behöver forska mer i detaljerna.
Varför Viggo sen helt utlämnat allt före mötet i LO borgen pekar på att man vill styra över intresset till SW från AA som jag ser det, kan vara väntjänster för Viggo-Niklas-Anna har suttit och krökat ihop på div politiska tillställningar och AA:sdeltagande i denna soppa är klart nertonad i denna artikel.

Cred till hoppsann som fixade den, hela rubbet nedan:

https://www.flashback.org/sp25105123
Citera
2010-09-03, 11:22
Medlem
Callass avatar
Citat:
Tja, hon är kompis med AA men har inget med denna historia att göra, vilket har konstaterats tidigare.

Så vem är hon?
Om det konstaterats att hon inte är inblandad måste man ju veta vem det är.
Någon från Uppsala Universitet kanske?
Citera
2010-09-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Det är bekräftat att det inte var dom 2 piratpartisterna, vi saknar 6 namn fortfarande
Men vad f-n, nu går vi ju bakåt...vet mindre och mindre. Nu får vi skärpa oss.
Citera
2010-09-03, 11:28
Medlem
Citat:

Min poliskontakt önskar att du framför till AA att hon fått till en skicklig spinn på sina presskontakter nu för att vända allt att likna Bjälsta vilket min poliskontakt blir upprörd över för fallen har inga liknader.
Citera
2010-09-03, 11:29
Medlem
FemSolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Citerar detta inlägg för att Viggo Cavling på tidningen Resumé aktualiserades nu igen.

Mannen på bilden är inte Viggo. Bara så ni vet.
Citera
2010-09-03, 11:29
Medlem
the saints avatar
Citat:
Vems ärenden går Viggo Kavring på Resumé ?

Hans blaska är en branschtidning för reklambyråer och medier, och dom sysslar öht inte med sådan här rapportering, att jämföras med skotten i gamla stan där en nära kollega till Viggo blev felaktigt utpekad för mord där man öht inte sprang till åklagarämbetet då, trots att detta var av större vikt.

Helt plötsligt anges detaljer som alla tidningar kunnat ta del av, och journalister med normal juridisk kompetens hade direkt reagerat på tider och den omvända häktningsproceduren. Och varför ange detaljer som inköp av datasladd som inte har ett skit med målet att göra, så vida man inte nu vill plantera in felaktigheter eller avledande detaljer för att avleda uppmärksamheten.

Jag vill utfärda en varning för Resumés artikel, jag anar försåt men behöver forska mer i detaljerna.
Varför Viggo sen helt utlämnat allt före mötet i LO borgen pekar på att man vill styra över intresset till SW från AA som jag ser det, kan vara väntjänster för Viggo-Niklas-Anna har suttit och krökat ihop på div politiska tillställningar och AA:sdeltagande i denna soppa är klart nertonad i denna artikel.

Cred till hoppsann som fixade den, hela rubbet nedan:

Jag känner inte till mycket om denne Viggo Cavling, men artikeln är väldigt skum. Han lyckas i hela sin berättelse undvika att nämna AA, så när som på en gång, i förbigående. Att hon är klart nedtonad är ett understatement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in