2010-07-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoggotyroX32
Har någon nämnt Johannes Kyrkogård än?
Är det utanför sthlm? Var på kurs i Johanneslund eller vad det hette, rätta mig om jag har fel. Där skulle det också spöka men såg inget alls.
Citera
2010-07-25, 19:38
Medlem
Kaejkos avatar
På väg mot Norrköping ifrån Stockholm så finns det något Värdshus vid motorvägen, ser jävligt spökligt ut. Någon som vet vilket Värdshus jag menar, har för mig att det spökar där.
Citera
2010-07-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
På väg mot Norrköping ifrån Stockholm så finns det något Värdshus vid motorvägen, ser jävligt spökligt ut. Någon som vet vilket Värdshus jag menar, har för mig att det spökar där.
Kan det vara det som de visade i det okända? Någon som vet.
Citera
2010-07-27, 22:05
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Det bör vara Stenkullens Värdhus du tänker på. Det ligger på höger sida om motorvägen vid Getå och vid sista backen innan slättlandskapet tar vid.

De har fyra dubbelrum med bad och WC och en restaurang.

En googling på orden Stenkullens Värdhus spöken ger en del träffar.
Citera
2010-07-28, 05:27
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det bör vara Stenkullens Värdhus du tänker på. Det ligger på höger sida om motorvägen vid Getå och vid sista backen innan slättlandskapet tar vid.

Precis! Tack!
Citera
2010-07-29, 02:20
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Se på fan & hans moster! Har åkt förbi där många gånger (2 dar senast) & alltid känt mig lockad av att sova över på det där stället (med utsikt över Bråviken & allt) & nu har jag ännu en anledning till att förära de med min närvaro
Citera
2010-08-01, 13:07
Medlem
Chenjiringus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Skanskvarn, Gullmarsplan

Okej, detta känns weird. Har inte bott här i Stockholm så länge men och för några veckor sedan när jag skulle in till City så tänkte jag att jag skulle ta mig en liten promenad i Gullmarsplan för det var fint väder och jag har inte sett mer än t-stationen där. Jag byter nämligen från buss till t-banan där. När jag ska gå runt så där på en plats så tänker jag inte så mycket utan går efter känsla och efter ett tag hamnade jag vid en kvarn (som jag sen såg hette Skanskvarnen) och allt där kändes så ledsamt att jag började gråta och stack där ifrån fort som fasiken. När jag kommit en bit bort försvann ledsamheten. Om det var spöket som påverkade mig eller bara ren tillfällighet det vet jag inte.
Citera
2010-08-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chenjiringu
Okej, detta känns weird. Har inte bott här i Stockholm så länge men och för några veckor sedan när jag skulle in till City så tänkte jag att jag skulle ta mig en liten promenad i Gullmarsplan för det var fint väder och jag har inte sett mer än t-stationen där. Jag byter nämligen från buss till t-banan där. När jag ska gå runt så där på en plats så tänker jag inte så mycket utan går efter känsla och efter ett tag hamnade jag vid en kvarn (som jag sen såg hette Skanskvarnen) och allt där kändes så ledsamt att jag började gråta och stack där ifrån fort som fasiken. När jag kommit en bit bort försvann ledsamheten. Om det var spöket som påverkade mig eller bara ren tillfällighet det vet jag inte.
Och det var inte nostalgi från ett tidigare liv? Eftersom du gick på känsla. Gå dit igen andas djupt och slappna av och se vad dina tankar, eller bilder säger dig.
Citera
2010-08-01, 14:40
Bannlyst
Schefflerska palatset på drottninggatan är vad jag hört om iallafall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schefflerska_palatset
Citera
2010-08-01, 16:49
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
Schefflerska palatset på drottninggatan är vad jag hört om iallafall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schefflerska_palatset

Jodå det nämns en sida bakåt i tråden det.

Stället gör definitivt skäl för sitt namn om man rör sig där i mörka natten (tror tom jag stått & pissat i Spökparken efter en krogrunda, lyckligtvis irriterade jag inga onda andar vid tillfället )

Skulle vara grymt att få Schefflerska palatset från insidan nån gång
Citera
2010-08-01, 19:36
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Stället gör definitivt skäl för sitt namn om man rör sig där i mörka natten (tror tom jag stått & pissat i Spökparken efter en krogrunda, lyckligtvis irriterade jag inga onda andar vid tillfället )

Skulle vara grymt att få Schefflerska palatset från insidan nån gång

Det finns ett ställe ute på Djurgården där det finns ett spökhus, har själv sett spöken där. Var många år sedan jag var där men jag kommer ihåg som det vore idag. Vid ett av de få besöken i det huset, så helt plötsligt och utan förvarning dök det upp ett spöke framför mig. Rädd? Nej, men helt klar blev jag överaskad och kanske lite skärrad. Spöket såg otroligt nog ut som ett klassiskt spöke som man ser i många dåliga filmer, kroppen var som ett vitt lakan, med hål för ögonen. Det verkade som det ville skrämmas och njöt av det. På intet sätt kunnde jag känna igen spöket, har för mig spöket så buu men inte helt säker. Stället där spökhuset låg på tror jag kallades gröna lund eller något liknande, en sådan här händelse fick mig verkligen att tänka om i paranormala frågor.

Öppet sinne
Citera
2010-08-01, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Okej, läste bara trådstarten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in