2010-07-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
tro mig, dottevik är endast pundare, WT och babbar. (iaf det område detta handlar om)

Bor mkt blandat folk, illavarslande rykte behöver inte betyda att alla är det.
Finns värre ställen i trakten.
Citera
2010-07-01, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jo visst, men en ansvarsfull förälder skulle aldrig låta så små barn leka ute utan uppsikt och särskilt inte vid vatten.

Ja, för barn går aldrig någon annanstans än dit de sagt till mamma och pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Immortalis
De värsta, mest inskränkta människorna är de som stämplar sina landsmän som "WT" - ett begrepp som dessa självutnämnda allvetande översittare och förrädare kopierat glatt från skräpkulturens land. Enligt min ringa erfarenhet är de värsta dräggen de som förbehållslöst visar förakt för andra på det sätt som du gör.

Rättning!

Applåderar så handflatorna glöder!
Citera
2010-07-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Deras namn har varit kända sedan länge, däremot så är inte deras nya identiteter kända för allmänheten.

Namn tack!
Citera
2010-07-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flema
Till vilken nytta?

Tycker det är bra att ha namn på folk som har mördat.

Sedan finns det folk i tråden som är intresserade av förövarnas nationalitet så jag tycker att det kan vara bra att få vetskap i den frågan så man slipper fortsatta spekulationer.
Citera
2010-07-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Ja, för barn går aldrig någon annanstans än dit de sagt till mamma och pappa.

Vanillia; är du själv förälder? För jag skulle i alla fall aldrig släppa ut min fyraåring att leka med kompisar utan uppsikt. Tror inte jag är ensam om det om man säger så..
Citera
2010-07-02, 10:55
Medlem
Citat:
Tycker det är bra att ha namn på folk som har mördat.

Sedan finns det folk i tråden som är intresserade av förövarnas nationalitet så jag tycker att det kan vara bra att få vetskap i den frågan så man slipper fortsatta spekulationer.

Men herreg-d de var ju endast barn vid händelsen. Tycker du verkligen man skall hänga ut deras namn?
Svenskfödda barn med svenskfödda föräldrar.
Citera
2010-07-02, 10:57
Medlem
Citat:
Vanillia; är du själv förälder? För jag skulle i alla fall aldrig släppa ut min fyraåring att leka med kompisar utan uppsikt. Tror inte jag är ensam om det om man säger så..

Här håller jag med dig. K var ute mkt själv och lekte.
Citera
2010-07-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flema
Men herreg-d de var ju endast barn vid händelsen. Tycker du verkligen man skall hänga ut deras namn?
Svenskfödda barn med svenskfödda föräldrar.

Ja absolut, det tycker jag. Varför inte?

Om du läser tillbaka i de länkade artiklarna så är det inte fråga om "oskyldiga gulliga barn" som inte visste vad de gjorde. De slog ihjäl en liten pojke!

I alla trådar i krimforumet spekuleras det kring förövarens identitet och så fort man vet vem som är skyldig till brottet så finns namnet att läsa i tråden. Jag kan inte se varför det ska vara annorlunda i detta fall? Dessutom heter de säkert något annat idag.
Citera
2010-07-02, 11:14
Medlem
Citat:

Om du läser tillbaka i de länkade artiklarna så är det inte fråga om "oskyldiga gulliga barn" som inte visste vad de gjorde. De slog ihjäl en liten pojke!

I alla trådar i krimforumet spekuleras det kring förövarens identitet och så fort man vet vem som är skyldig till brottet så finns namnet att läsa i tråden. Jag kan inte se varför det ska vara annorlunda i detta fall? Dessutom heter de säkert något annat idag.

Jag tror ifa det var en lek som spårade ur. Har träffat alla barnen och de var som andra barn i den åldern. Vet att brödernas mor hade haft det lite jobbigt innan med någon karl hon var ihop med.
Brödernas fader levde i ett stabilt förhållande.
K.s mamma kämpade med sina studier, och levde själv med sina barn.
Tycker inte barnen skall pekas ut, utan man kan ta lärdom av den tragiska händelsen.
Var rädda om varandra och var rädda om dina barn.
Citera
2010-07-02, 11:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Förövarna var icke straffmyndiga barn. Ser du verkligen inte skillnaden?
Citera
2010-07-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Förövarna var icke straffmyndiga barn. Ser du verkligen inte skillnaden?

Först och främst så vill jag inte ge mig in i en diskussion kring juridik eftersom det är något jag inte behärskar.

Men när du skriver på det sättet så låter det som förövarna var "oskyldiga" barn som inte vet bättre och att man bör ha någonslags förståelse eller sympati? Visst är hela händelsen djupt tragisk för alla inblandade, även de mycket unga förövarna, men jag kan ändå inte riktigt se varför de ska behandlas annorlunda?

Barn i den åldern vet mycket väl att den typen av våld kan leda till döden!

Jag själv är bara allmänt nyfiken på deras namn och jag tror jag delar den nyfikenheten med de flesta här. (Jag tar gärna emot namn i PM och för ej informationen vidare om avsändaren vill det, men min åsikt är fortfarande att informationen bör finnas i tråden för alla att se)

Varför är så många förtegna kring deras identitet förresten? Finns det något särskilt skäl som inte har med åldern på förövarna att göra? Är deras familj "viktig/mäktig" på något vis? Jag läste nämligen i en av de länkade artiklarna att de hade haft någon sorts uppföljning i området och att flera av de bosatta ska ha sagt något i stil med att mördarnas familj var "välkomna tillbaka". Det är ett väldigt anmärkningsvärt uttalande tycker jag med tanke på det som hänt.
Citera
2010-07-02, 13:41
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Först och främst så vill jag inte ge mig in i en diskussion kring juridik eftersom det är något jag inte behärskar.

Men när du skriver på det sättet så låter det som förövarna var "oskyldiga" barn som inte vet bättre och att man bör ha någonslags förståelse eller sympati? Visst är hela händelsen djupt tragisk för alla inblandade, även de mycket unga förövarna, men jag kan ändå inte riktigt se varför de ska behandlas annorlunda?

Barn i den åldern vet mycket väl att den typen av våld kan leda till döden!

Jag själv är bara allmänt nyfiken på deras namn och jag tror jag delar den nyfikenheten med de flesta här. (Jag tar gärna emot namn i PM och för ej informationen vidare om avsändaren vill det, men min åsikt är fortfarande att informationen bör finnas i tråden för alla att se)

Varför är så många förtegna kring deras identitet förresten? Finns det något särskilt skäl som inte har med åldern på förövarna att göra? Är deras familj "viktig/mäktig" på något vis? Jag läste nämligen i en av de länkade artiklarna att de hade haft någon sorts uppföljning i området och att flera av de bosatta ska ha sagt något i stil med att mördarnas familj var "välkomna tillbaka". Det är ett väldigt anmärkningsvärt uttalande tycker jag med tanke på det som hänt.
Juridiken i det här fallet är mycket enkel och förstår man inte det så har man ingen rätt att öppna käften och vråla efter namn på minderåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in