2010-04-28, 17:13
Medlem
Fyra20s avatar
Kolla på den här videon, jag tycker han förklarar ganska bra att homosexualitet inte är onaturligt.

http://www.youtube.com/user/TheAmazingAtheist#p/u/34/-jrh8VVwMI4
Citera
2010-04-28, 17:25
Medlem
rawr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Kolla på den här videon, jag tycker han förklarar ganska bra att homosexualitet inte är onaturligt.

Måste hålla med.
Citera
2010-04-28, 18:18
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe
Vad menar du? Du fick ju försöka förklara hur homosexuella skulle sprida sina gener vidare genom att försöka tvinga sig själva till lite heterosexuellt sex, jag uppfattar definitivt det som extra arbete, onödigt plågsamt som inte hade behövs om de varit heterosexuella.

Plågsamt är något magstarkt uttryckt... Icke-känslomässigt njutbart är nog närmare sanningen.

De kan få avkomma om de önskar, det är ingen således ingen "störning"på den fronten. Fast allt beror ju på hur du väljer att definera störning, du verkar onekligen ha en ganska bred definition...

Alla som inte tar varje tillfälle i akt att skaffa avkomma kanske?
Citera
2010-05-02, 16:49
Medlem
vikingablod1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20

Det var roligt att höra honom orera. För några månader sedan satt jag och pratade med en mormon om just homosexualitet och killens tal i videon påminner om det jag sa till mormonen. Fast han i videon var ju såklart mycket tydligare och mer påläst än jag var.

Homosexualitet är inte onaturligt eftersom vi ingår i naturen och naturen förändrar sig själv hela tiden. Att grunda tanken på onaturligt på att man inte kan föröka sig känns svagt eftersom det inte finns något som säger att just föröka sig måste vara vårt livs mening. Säger man det så har man också svarat på frågan: "vad är meningen med livet?", vilket jag inte tror någon av oss har svaret på.

Något som jag skulle kunna klassa som onaturligt är sådant som vi människor gör som samtidigt förstör naturen/jorden/ozonlagret. Det känns onaturligt att tillverka bilar som drivs av olja som tömmer jordens resurser och samtidigt spyr ur sig avgaser som förpestar. Sådana saker klassar jag som onaturliga, inte homosexualitet.
Citera
2010-07-01, 03:13
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikosan
Högst naturlig., Heteronormen däremot är en samhällskonstruktion.

Nej det är den inte. Det är vad evolution/religioner/etik och moral säger.
Heteronormen kommer inte från något påhitt, homosexualitet gör däremot det.
Citera
2010-07-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVirusOddball
Som topic lyder, är homosexualitet onaturligt?
Vad tror/tycker ni?
Om ja, varför? Om nej, varför inte? Jag är osäker (inte i min egen sexualitet dock, jag gillar Kardashian) om det är naturligt eller inte.

Mvh TVO
Jag behöver inte tro något.

Vi lever i naturen, vi är en del av naturen, och homosexualitet förekommer i naturen.

Således är det naturligt.

Är det något alla har inom sig? Det är en annan fråga.
Citera
2010-07-01, 20:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Ja, det är onaturligt.
Citera
2010-07-01, 20:34
Medlem
glorias avatar
Nej, homosexualitet är 100% naturligt, helt utan tillsatser.
Onaturligt är att flyga, eller konstgjorda hjärtproteser i plast. Men att det är onaturligt betyder ju inte ens att det är fel.
Normalt eller inte, det handlar om normer och de är socialt betingade: det är samhället som avgör vad som är normalt och passar in i normen, och vad som inte är det.
Citera
2010-07-03, 21:27
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloria
Nej, homosexualitet är 100% naturligt, helt utan tillsatser.
Onaturligt är att flyga, eller konstgjorda hjärtproteser i plast. Men att det är onaturligt betyder ju inte ens att det är fel.
Normalt eller inte, det handlar om normer och de är socialt betingade: det är samhället som avgör vad som är normalt och passar in i normen, och vad som inte är det.

Mycket korkat har jag läst här på FB men detta tar nog priset. Skulle homosexualitet vara naturligt och normalt?
Jag kan med säkerhet upplysa dig om att det är en liten, liten del av jordens befolkning som tycker detta.
Och dem lilla, lilla delen består av homo-och bisexuella.

Citera
2010-07-03, 23:38
Avslutad
Det är onaturligt eftersom man inte kan föröka sig. Onaturligt betyder inte dåligt.

Så!
Citera
2010-07-04, 09:38
Medlem
Om gud inte ville att folk skulle få vara homo så hade det inte varit möjligt att njuta sexuellt med likkönade partners.
Citera
2010-07-11, 18:02
Medlem
glorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Mycket korkat har jag läst här på FB men detta tar nog priset. Skulle homosexualitet vara naturligt och normalt?
Jag kan med säkerhet upplysa dig om att det är en liten, liten del av jordens befolkning som tycker detta.
Och dem lilla, lilla delen består av homo-och bisexuella.

På vilket sätt är det onaturligt? Definiera naturligt, och definiera normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in