Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Kolla på den här videon, jag tycker han förklarar ganska bra att homosexualitet inte är onaturligt.
http://www.youtube.com/user/TheAmazingAtheist#p/u/34/-jrh8VVwMI4
Det var roligt att höra honom orera. För några månader sedan satt jag och pratade med en mormon om just homosexualitet och killens tal i videon påminner om det jag sa till mormonen. Fast han i videon var ju såklart mycket tydligare och mer påläst än jag var.
Homosexualitet är inte onaturligt eftersom vi ingår i naturen och naturen förändrar sig själv hela tiden. Att grunda tanken på onaturligt på att man inte kan föröka sig känns svagt eftersom det inte finns något som säger att just föröka sig måste vara vårt livs mening. Säger man det så har man också svarat på frågan: "vad är meningen med livet?", vilket jag inte tror någon av oss har svaret på.
Något som jag skulle kunna klassa som onaturligt är sådant som vi människor gör som samtidigt förstör naturen/jorden/ozonlagret. Det känns onaturligt att tillverka bilar som drivs av olja som tömmer jordens resurser och samtidigt spyr ur sig avgaser som förpestar. Sådana saker klassar jag som onaturliga, inte homosexualitet.