Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Benzo har väl ändå den längsta,värsta och farligaste avtändningen utav alla droger..
Om man gått på det en längre period, ja. Jag jämförde med den AT man får dagen efter på tex. alkohol. Det får jag inte på iktorivil.
Åt ikto 2-6 mg om dagen i en månad och slutade tvärt. Det enda jag kände av var förskylningsymton (lindriga) i ett par dagar och en lätt psykisk längtan förståss. Men jag gjorde nog klokt i att inte fortsätta längre.
Idag försöker jag klara av stressade/nervösa situationer utan att tillgå benzo, tänker att det borde bli lättare med tiden än att man tar till benzo och bara förvärrar saken då man den dagen inte har tillgång till det längre.
Föredrag inför en större folkmassa är en madrömk och där brukar jag faktiskt med en 1:a ikto för att jag skall ta mig igneom uppgiften smärtfritt. Ångesten släpper ju inte helt, men skulle jag ta mer, hade jag förmodligen börjat sluddra, vilket nog inte hade blivit så bra. Men jag är glad att det finns att tillgå.
Men det är alltid bättre att jobba på sin egna personlighet än att tillgå droger, som inte bara skjuter upp problemen utan även förvärrar dem.