Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
2 års högskolematematik innebär inte att du kan ett dugg om matte. Finns det ingenting innanför pannbenet så hjälper inte ens 10 år högskolematematik.
Ett G motsvarar en godkänd utbildning dvs det som inspektören kräver. Är du villig att betala själv elevernas kostnad om du vill utbilda dom till VG eller MVG? Vill du inte det så är du inget annat än en simpel utsugare som vägrar att inse fakta. Har du frågat eleverna om dom vill utbilda sig till VG eller MVG? Kommer det att synas i deras körkort att du har utbildat dom till VG eller MVG?
Om inte hur i helvete ska dom då kunna visa det för en arbetsgivare?
Ursäkta mig men jag glömde att du aldrig frågar hur långt dom vill bli utbildad. Det har du själv sagt eftersom du varken frågar dom eller ifrågasätter din egen kompetens om du får en elev som behöver många lektioner. Om eleven misslyckas på första uppkörningen så innebär det inte att det är fel på eleven. Varför tror du det? Det kan vara en inspektör som har en dålig dag. Det kan även vara en körskollärare som saknar rätt kompetens att bedöma eleven rätt.
Ett G motsvarar en godkänd utbildning dvs det som inspektören kräver. Är du villig att betala själv elevernas kostnad om du vill utbilda dom till VG eller MVG? Vill du inte det så är du inget annat än en simpel utsugare som vägrar att inse fakta. Har du frågat eleverna om dom vill utbilda sig till VG eller MVG? Kommer det att synas i deras körkort att du har utbildat dom till VG eller MVG?
Om inte hur i helvete ska dom då kunna visa det för en arbetsgivare?
Ursäkta mig men jag glömde att du aldrig frågar hur långt dom vill bli utbildad. Det har du själv sagt eftersom du varken frågar dom eller ifrågasätter din egen kompetens om du får en elev som behöver många lektioner. Om eleven misslyckas på första uppkörningen så innebär det inte att det är fel på eleven. Varför tror du det? Det kan vara en inspektör som har en dålig dag. Det kan även vara en körskollärare som saknar rätt kompetens att bedöma eleven rätt.
Suck. Som vanligt inget vettigt. Tala nu om var i tråden jag fallerade v.g. matematikkunskaper. Eller var det, precis som all annan dynga du snackar, bara löst prat utan substans? Lycka till med att gå igenom ett par års högskolematte utan att förstå matte...
Om man utbildar elever till den grad att man ligger på gränsen så ger man en dålig utbildning. Nu är ni visserligen två personer som anser att sambandet hög godkännandeprocent = dålig utbildning medan låg godkännandeprocent = bra utbildning, men ni är tämligen ensamma om detta synsätt.
En anledning till att ha en liten marginal på sin utbildning istället för att försöka pricka minimigränsen är att de flesta elever kör aningen sämre på uppkörningen pga stress, nervositet osv. Det kallas för överinlärning. Men enligt dig är överinlärning=utsugeri. Det skulle aldrig falla mig in att låta mina barn gå i en skola med en så dålig utbildning att hälften får IG i betyg första terrminen, vare sig det gällert låg-, mellan-, högstadiet eller en körskola. Men, men, fortsätt du tänka att låg procent=billigt=bra om du vill. Du förstår ju inte bättre.