2010-05-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduaxel
Om du vill smuggla mellan 5-10kg istället så är det nog bra mycket lättare.

1. Ta värvning i svenska armen.
2. Ansök om att få åka dit.
3. Plocka med dig i väskan på Herculesplanet hem.

(Att sälja det är fortfarande ett stort problem)

Om inte annat, försök bli diplomat;P

Din teori fungerar inte i verkligheten eftersom du måste ta dig över på tok för många gränser.
Som diplomatdottern som sitter i fängelse och vars far diplomaten "råkade" få en båtpropeller i skallen när han dök?
Tror du inte att svenska militären har bevakning på sin personal 24 timmar om dan," inga lördag jag vill gå på bazaaren".
Citera
2010-05-29, 22:34
Medlem
eduaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Som diplomatdottern som sitter i fängelse och vars far diplomaten "råkade" få en båtpropeller i skallen när han dök?
Tror du inte att svenska militären har bevakning på sin personal 24 timmar om dan," inga lördag jag vill gå på bazaaren".

Nej, dom har inte bevakning på sin personal 24/7. Många sänds ut på patrull osv. Givetvis lättare om man kan få med sina gruppkamrater på det.
Citera
2010-05-29, 22:37
Bannlyst
på tal om komplikationer så delar du med kriminella, och de är ju inte kända för att vara särskilt hederliga?
Citera
2010-05-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduaxel
Nej, dom har inte bevakning på sin personal 24/7. Många sänds ut på patrull osv. Givetvis lättare om man kan få med sina gruppkamrater på det.
Exakt, tror du att få sina gruppkamrater att riskera sin karriär och anseende med att försöka smuggla smack?
Då har du nog sett Basic en gång för mycket.
Citera
2010-05-29, 23:33
Medlem
timmmys avatar
Svårt att transportera så pass stora mängder som du beskriver. Jag skulle nöjt mig med max 10 kilo. Flygplan är för riskabelt, jag hade försökt ta mig med fordon ut från landet via småvägar som inte är bevakade (?). Nu har jag ingen kunskap hur man ska gå tillväga för att på ett smidigt sätt ta sig hela vägen upp till sverige, men man måste vara beredd att det tar en bra tid. När det väl är i Sverige hade jag försökt hitta en storköpare trots en reducerad vinstsumma, då det skulle vara svårt att inte dra åt sig uppmärksamhet när man säljer så stora mängder

En trip ner till afganistan med en kompis för att sedan ta sig upp hela vägen till sverige! låter mysigt.
Citera
2010-05-29, 23:48
Medlem
Denoms avatar
Vem fan är intelligensbefriad nog att tro att heroinsmuggling är simpelt bara för att man tjänar mycket på det. Det handlar om att avkastningen är stor, för att det inte är simpelt.

Och den idioten som tror att det är lätt att leta upp någon tjack-hora och fråga var hon köper drogerna för att sedan leta sig högre upp i leden och sälja åt dem förtjänar att bli rånmördad när det väl sker. För om du så mycket som nämner att du har x kilo heroin så kommer de mörda dig och ta allt heroin.
Citera
2010-05-29, 23:49
Medlem
Falk.s avatar
Du har rätt med att det är enorma summor pengar och en jävla vinst men att smuggla över allt, sälja och den risken du tar med att handskas med kriminella och straffen du kan åka på väger emot.
Citera
2010-05-29, 23:49
Medlem
eduaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Exakt, tror du att få sina gruppkamrater att riskera sin karriär och anseende med att försöka smuggla smack?
Då har du nog sett Basic en gång för mycket.

Nåja.. Jag tror fortfarande det är lättare än att åka dit ner civilt.
Citera
2010-05-29, 23:54
Medlem
Kööör för faan... vad har du att förlora?

Ett liv som WT? Vem bryr sig... kör.
Citera
2010-05-30, 00:01
Medlem
Kan man inte posta det till en falsk brevlåda? Eller varför inte till sig själv...

Nu har jag inte riktigt 200kg heroin i tankarna... Men det finns inga risker med att posta väl?

Förutom att bli av med det+pengarna och en husrannsakan.
Citera
2010-05-30, 00:20
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
1kg heroin i Afghanistan kostar $900.

Man kan sälja heroin 'wholesale' för $17,000 kg

Detta är 19 gånger priset.

Så om man köper för $200,000 så blir det ca $3,800,000
Om du går in i Afghanistan med $200,000 på fickan och faktiskt lyckas hitta någon säljare med tillräckligt mycket heroin, varför skulle de då inte bara skjuta/hota dig och ta pengarna själva?
Citera
2010-05-30, 00:24
Medlem
Jag är själv inte speciellt insatt i detta ämne. Men varför måste just heroinet fraktas till Sverige? Efterfrågan av herion måste vara ett X antal gånger större utanför Europas gränser?

För övrigt, mycket intressant att spekulera kring detta ämne. Men jag tror att vägen till att lyckas ekonomiskt är det ärliga sättet - det vill säga att arbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in