2012-09-20, 13:31
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jahaja, men då vill jag ha hjälp att byta mitt namn till något annat. Jag heter Oskar och visste inte att man inte fick ha snarlika nick, men det borde jag ju ha räknat ut så klart.

Någon direkt regel mot det är överdrivet. Om du har ett nick som är snarlikt en etablerad användares så kan det bli problem. I det här faller vet jag inte om den andre Oskar är så etablerad, så då blir det inget problem.

Det är ju helt klart frågan om en bugg och sådana borde kunna fixas.
Edit: Såg att vår käre tekniker redan svarat. Då kan ju TS bara luta sig tillbaka och vänta.
Citera
2012-09-27, 17:32
Medlem
rockandrollas avatar
Mina inlägg samt mina citerade inlägg

Hej, salam aleikum, Hail Hitler och kamrater.

Mina inlägg samt mina citerade inlägg har inte uppdaterats sen 23:13 igår kväll trots att jag
posthorat som en dåre den senaste timmen, nån mer med samma problem?
Senast redigerad av rockandrolla 2012-09-27 kl. 17:38.
Citera
2012-09-27, 17:41
Medlem
johanness avatar
hos mig är uppdateringen också lite långsam. gissningsvis har det med underhållsarbetena att göra:
https://www.flashback.org/t1964745
Citera
2012-09-27, 17:41
Bannlyst
Yes, det fungerar ibland och ibland inte med vissa inlägg. De uppdaterar väl något och problemet försvinner nog snart.
Citera
2012-09-27, 18:07
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
hos mig är uppdateringen också lite långsam. gissningsvis har det med underhållsarbetena att göra:
https://www.flashback.org/t1964745

Ja självklart, tack. hade glömt att de skulle fortsätta med server arbetet "i bakgrunden".
Citera
2012-09-27, 19:04
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Det görs lite underhåll och byten av prylar i bakgrunden så det kan upplevas lite fördröjningar ett litet tag till. Allt är under kontroll.

admin4
Citera
2012-09-27, 21:45
Medlem
vivalarevolucions avatar
För mig kan de senaste inläggen i "Mina citerade inlägg" och "Mina inlägg" helt plötsligt försvinna. De har alltså visats innan, men det sker alltid fördröjningar vad jag vet.
Citera
2012-09-27, 21:51
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
För mig kan de senaste inläggen i "Mina citerade inlägg" och "Mina inlägg" helt plötsligt försvinna. De har alltså visats innan, men det sker alltid fördröjningar vad jag vet.
I de flesta fall har detta med slavservrar och synkronisering att göra. Flashback körs, som meddelat, på ett antal maskiner som lasten sprids ut på. Ett inte helt ovanligt sätt att administrera stora siter på.
Om det då blir någon fördröjning i synkroniseringen mellan dessa, eller att du helt sonika skickas till en annan server än den du nyss hade kontakt med, kanske denna ännu inte har full information om senaste minuternas händelser.

Detta var ett stort problem innan förra hårdvaruuppdateringen, men har sedan dess minskat i omfattning. Vi får hoppas att de uppgraderingar som nu arbetas med likaså hjälper detta problem att minska. Även om det alltid kommer kvarstå i viss omfattning, tack vare funktionens natur.
Citera
2012-12-19, 15:25
Medlem
Karl.pilkington.s avatar
Hej jag är ny med detta konto här och heter "Karl.pilkington." men får "karl.pilkington" alla citerade inlägg, det måste vara något fel. kan ni snälla fixa detta? Jag får alla "Karl.pilkington" citerade inlägg
Citera
2012-12-19, 15:31
Medlem
Sigma:Rs avatar
"Mina citerade inlägg" har aldrig fungerat för mig.
Citera
2013-03-02, 21:18
Medlem
Fel på "Mina inlägg" och "Mina citerade inlägg"?

Jag upptäckte just att funktionen "Mina citerade inlägg" inte fungerar för mig, ingen av de citeringar som skett sedan lunch idag dyker upp. Samma sak gäller "Mina inlägg". Är det fler som upplever samma sak?
Citera
2013-03-02, 21:20
Medlem
Jag har också problem med detta. Det hände ju samma sak för ett tag sen också... Får hoppas att teknikerna ligger i nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in