2010-02-14, 14:49
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det som talar mot det, är att han dukat fram maten på bordet framför sig och att TV:n stod på. Tror inte man gör sig besväret att laga middag och duka fram den för att sedan sätta sig i soffan och somna in (för egen hand). Det skulle vara för att leda bort misstanken från självmord, då.
Dödsorsak: matförgiftning? Han kanske hade beställt sin sista måltid från en serbisk pizzeria ägd av några polare till Mihailo Mihailovic som blandade gift i degen för att pigga upp kvällen. Kanske inte så sannolikt men spekulationerna om självmord här i tråden känns också ganska lösa. Obduktionen ger förhoppningsvis svar.
Citera
2010-02-14, 16:05
Medlem
Det har under åren funnits många vidriga kommentarer om olika personer
här på Flashback.
Men om Bo Holmberg tycks många ha passerat alla anständigheters gräns.
Oavsett vad man tycker och känner så finns det en moralisk plikt att hedra
de döda om de så skulle vara ens fiender av något slag, ideologiskt eller annat.

Stäng den här tråden i anständighetens namn!
Senast redigerad av Goriot 2010-02-14 kl. 16:08.
Citera
2010-02-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, precis, de ska väl vara 19 och 15-16 år. Jag tittade på birthday.se, men det ska väl vara samma där som på ratsit?
Den yngre sonen är född 1994. Av alla födda 1994 finns idag 14/2 de som är födda 940101-940214 sökbara. I morgon kommer de som är födda 940215 med osv....
Citera
2010-02-14, 20:58
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Det har under åren funnits många vidriga kommentarer om olika personer
här på Flashback.
Men om Bo Holmberg tycks många ha passerat alla anständigheters gräns.
Oavsett vad man tycker och känner så finns det en moralisk plikt att hedra
de döda om de så skulle vara ens fiender av något slag, ideologiskt eller annat.

Stäng den här tråden i anständighetens namn!

Fuck that. Jag sparar min heder till folk som fortjanar den, levande eller doda.
Citera
2010-02-14, 21:46
Medlem
Dodiks avatar
Är det någonting man kan dra lärdom av ur tråden är att Blöj-Bosse var en fullständig odåga som fuckade upp psykvården i vårt kära land och allt annat än kapabel till att ens ta hand om sig själv. Behöver det ens nämnas att han indirekt tog livet av sin fru?

Skrattretande att han i en intervju i Aftonhoran sa att sådana som Mijailo kom undan för lätt. Ja du, alko-Bosse! Hade ni sossar inte haft en sådan missriktad omtanke till dårar och kriminella hade det inte hänt! Du trodde aldrig att din sinnessjuka politik en vacker septemberdag skulle drabba även er samhällsupplösande sossepack? Hur många oskyldiga människor har inte fått sätta livet till tack vare alkis-Bosses experiment med psykvården?

Vissa hycklare har visserligen reagerat på att man vågar kritisera ett ruttet politikerarsle, ehuru det rör sig om något så heligt som en sossepolitruck som nyligen trillat av pinn. Men har ni haft en syster och/eller flickvän som tagit livet av sig eller varit i närheten av det(tack vare socialdemokratiska flumskolan samt familjeupplösande politik), samtidigt som psykologsvinen varit för upptagna med att spela golf eller helt enkelt varit överbelastade, så beror det på denna gargantaua och hans kumpaner. Generaldirektör i Regeringskansliet. Inte ens Caligula hade skänt honom den värdigheten! Jag skiter i att han bar slips. Respekt är det sista denna nolla till apparatchik förtjänar. En beslutsfattare som lekte Gud men som senare trampade i skiten bokstavligt talat.

En liten film ur Bos vardag: http://www.youtube.com/watch?v=CTS8HKESSlE

Citat:
Ursprungligen postat av Chelo
http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg

Vem är störst och vackrast i skogen? Jo-ho! Bo Ko!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaeldwight
Såg gubben på en krog på nedre södermalm igår, jävligt tragiskt.
Jag vill inte slänga skit på folk som har det taskigt men, som flashbackare med info kan jag säga att han gick med kryckor och hadde skitit på sig.
Med om tanke blev han serverad öl efter att krögaren lagt ut lite skyddande trasor på stolen.
Vem fan kan klandra någon egentligen för att bli bruten efter vad som hände ?
Fysiskt såg han ut son 70-80 bast, vet inte hur gammal han är, nästa gång ska jag fan snacka med honom.

Vem är väl bevandrad och mogen? Jo-ho! Bo Ko!

Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Denne man ÄR mediakåt. Jag vet inte om ni var torra bakom öronen då Anna Lindh dog, men då svassade han runt och fjantade sig i medierna på ett ICKE hälsosamt sätt. När Anna var i Rom och lekte med de stora elefanterna i världspolitiken ringer hennes barn mitt under mötet och frågar var gympakläderna är....... Själv sitter den late, inkompetente, avdankade, alkoholiserade, oduglige, landshövdingsfan i Nyköping och rullar tummarna. Fy fan.................................!!!

Bo är sina vänner så trogen, klarar vart problem!

Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Bara att läsa mellen raderna i Excessen http://www.expressen.se/Nyheter/1.18...e-efter-mordet

"Bo Holmberg hade svårt att gå vidare efter mordet"
"Jag upplevde honom som väldigt ensam"
"De sista gångerna jag träffade honom andades det mycket ensamhet"

Han dog inte av naturliga orsaker uppenbarligen

Vem kan dingla i repet på logen? Jo-ho! Bo Ko!
Citera
2010-02-14, 22:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodik
Är det någonting man kan dra lärdom av ur tråden är att Blöj-Bosse var en fullständig odåga som fuckade upp psykvården i vårt kära land och allt annat än kapabel till att ens ta hand om sig själv. Behöver det ens nämnas att han indirekt tog livet av sin fru?

Skrattretande att han i en intervju i Aftonhoran sa att sådana som Mijailo kom undan för lätt. Ja du, alko-Bosse! Hade ni sossar inte haft en sådan missriktad omtanke till dårar och kriminella hade det inte hänt! Du trodde aldrig att din sinnessjuka politik en vacker septemberdag skulle drabba även er samhällsupplösande sossepack? Hur många oskyldiga människor har inte fått sätta livet till tack vare alkis-Bosses experiment med psykvården?

Vissa hycklare har visserligen reagerat på att man vågar kritisera ett ruttet politikerarsle, ehuru det rör sig om något så heligt som en sossepolitruck som nyligen trillat av pinn. Men har ni haft en syster och/eller flickvän som tagit livet av sig eller varit i närheten av det(tack vare socialdemokratiska flumskolan samt familjeupplösande politik), samtidigt som psykologsvinen varit för upptagna med att spela golf eller helt enkelt varit överbelastade, så beror det på denna gargantaua och hans kumpaner. Generaldirektör i Regeringskansliet. Inte ens Caligula hade skänt honom den värdigheten! Jag skiter i att han bar slips. Respekt är det sista denna nolla till apparatchik förtjänar. En beslutsfattare som lekte Gud men som senare trampade i skiten bokstavligt talat.

Antar att det är för mycket begärt att be dig visa någon som helst respekt för en avliden person... Du verkar ju helt uppfylld av hat. Om inte annat så kan du väl dämpa dig med tanke på Holmbergs söner och övriga anhöriga? Oavsett var dina politiska sympatier ligger...
Citera
2010-02-14, 23:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodik

Jag är inte den enda som tycker du verkar djupt störd ,beklagar att du inte fått den vård du behövt.
Du är väl av slaviskt ursprung,eftersom du skriver så engagerat om bosnien o serbien osv.
Gör oss en tjänst flytta tillbaka,så får du säkert den vård du behöver.
Citera
2010-02-15, 02:16
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag är inte den enda som tycker du verkar djupt störd ,beklagar att du inte fått den vård du behövt.
Du är väl av slaviskt ursprung,eftersom du skriver så engagerat om bosnien o serbien osv.
Gör oss en tjänst flytta tillbaka,så får du säkert den vård du behöver.
Ja, vad är det med serber och deras oförsonliga hat mot familjen Lindh-Holmberg? Att Dodik kommer därifrån har han gjort klart i andra FB-trådar han skrivit i.

Att Mihailo Mihailovics mord på Anna Lindh var - som Hamilkar skrev tidigare i tråden - "väsentligen ett politiskt dåd, inte ett vansinnesdåd", det är jag också övertygad om. Anna Lindh hade stött NATO-bombningarna av Serbien och det finns en logik i att många serber hatade henne.

Men stackars Bo var väl ändå en bifigur i sammanhanget? Jag är inte helt övertygad om att denne ledsne norrländske kommungubbe ens skulle ha kunnat peka ut Serbien på kartan. Så hatet mot honom från serbiskt håll känns lika omotiverat som osmakligt.
Citera
2010-02-15, 21:06
Medlem
Få se nu...
Vem har gjort mest skada i det svenska samhället, jugge-maffian eller Bo Holmberg?
Jag tror att de flesta är överens...

Bo Holmberg ledde en utredning rörande vad som hänt psykpatienter efter att institutionerna stängdes på 80-talet, han var inte ensam ansvarig för psykvården.
Senast redigerad av Skogvaktarn 2010-02-15 kl. 21:09.
Citera
2010-02-15, 21:38
Medlem
Dodiks avatar
Citat:
Antar att det är för mycket begärt att be dig visa någon som helst respekt för en avliden person... Du verkar ju helt uppfylld av hat. Om inte annat så kan du väl dämpa dig med tanke på Holmbergs söner och övriga anhöriga? Oavsett var dina politiska sympatier ligger...

Person? Han var ingen person! Han var en odåga! Han sabbade psykiatrin i detta land, och därmed borgade för tusentals förlorade/förstörda liv. Dessa är nog fler än Blöj-Bosses söner och anhöriga, och mycket, mycket mer värda uppmärksamhet än din döda gamla sosse!

Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ja, vad är det med serber och deras oförsonliga hat mot familjen Lindh-Holmberg? Att Dodik kommer därifrån har han gjort klart i andra FB-trådar han skrivit i.

Att Mihailo Mihailovics mord på Anna Lindh var - som Hamilkar skrev tidigare i tråden - "väsentligen ett politiskt dåd, inte ett vansinnesdåd", det är jag också övertygad om. Anna Lindh hade stött NATO-bombningarna av Serbien och det finns en logik i att många serber hatade henne.

Men stackars Bo var väl ändå en bifigur i sammanhanget? Jag är inte helt övertygad om att denne ledsne norrländske kommungubbe ens skulle ha kunnat peka ut Serbien på kartan. Så hatet mot honom från serbiskt håll känns lika omotiverat som osmakligt.

Nu kastar du skulden på mig för att Schweiz saknar kust och för att mina höns värper bättre än dina. Blöj-Bosse har inget med Balkan att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Dra tillbaka till ditt hemland så slipper vi som bet skatt, försörj dig------jävla samh-parasit !

Patetiskt! Säg det till Blöj-Bosse. Är det någon som kastat bort bidragspengar till socialfall och kriminella är det väl han och hans sossar! Bidragssnyltarnas, våldsverkarnas, och låglivens förlovade land är vad Blöj-Bosse och sossarna har gjort Sverige till, så skyll inte på mig din hycklare!
Citera
2010-02-15, 21:45
Medlem
Dodiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogvaktarn
Få se nu...
Vem har gjort mest skada i det svenska samhället, jugge-maffian eller Bo Holmberg?
Jag tror att de flesta är överens...

Bo Holmberg ledde en utredning rörande vad som hänt psykpatienter efter att institutionerna stängdes på 80-talet, han var inte ensam ansvarig för psykvården.

Blöj-Bosses slutsatser antogs av en enig riksdag, så han var ehuru inflytelserik på detta område.

Inte var han ensam nej, det stora problemet är att det inte går att utkräva ansvar från staten och dess styrande. Kritik är den värsta påföljden som kan drabba beslutsfattare.

Han var även kommunminister under 80-talet, samt bär en stor del av ansvaret till att ingen vet vilken nivå som ansvarar för vad inom psykiatrin. Är det staten, kommunen, landstinget, Jultomten, fan och hans moster?
Citera
2010-02-15, 23:02
Medlem
Dodiks avatar
För inte så länge sedan innan mordet på Anna Lindh stod det i tidningens kungörelsesidor att Bosse förklarades vara vårdnadshavare till följande unga gentleman:

Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
1994-02-03 Carl Filip Helmer Lindh Holmberg

Observera att det skedde långt efter Filip var född. Kort sagt, Bosse var antagligen inte far till Filip.

Det har ryktats att Anna Lindh ska ha haft en romans med Norges statsminister Jens Stoltenberg, och även med självaste Olof Palme, dock var det lite för sent för Palme att vara hennes barns far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in