Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-26, 05:40
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Ska man vara en sådan extremrelativist kan man lika gärna logga ut från Flashback för gott! Jag förstår ditt resonemang, men om man följer det fullt ut är det ju ingen idé att säga någonting om någonting.

Jag har svårt att förstå hur Lingongrova kan vara Sveriges mest populära bröd. Varför inte bara klämma i sig ett glas sirap när man ändå är igång? Det finns gott om bra mat i svenska butiker, men beträffande bröd är vi ett riktigt u-land. Det är antingen översockrat skitbröd, nån stenhård jävla pumpernickel eller knäckebröd. De två senare har förvisso ett existensberättigande, men det vore ju trevligt med ett mellanting mellan torrt och übernyttigt och svettiga limpor.

Har jag fel i min åsikt? Uppenbarligen så har jag rätt enligt dig! Måste man vara provokativ för att finnas på FB?

BTW, du har helt rätt i din åsikt ang. bröd! Sirap, sirap, sirap...
Citera
2010-03-26, 07:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
EDIT: Nått som är grymt underskattat är fläskytterfilé... Mycket billigare än fläskfilé samt bättre köttsmak och mörare..
Fläskytterfilé är som sagt inget annat än putsad benfri kotlett. Heter också fläskhare. Att den har mer smak än äkta fläskfilé kan jag gå med på men mörare är den inte .

~Paul~
Citera
2010-03-26, 14:33
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
det jag tycker är mest överskattat är Lax i alla former. Väldigt säregen smak. och dyr.

Säregen smak? Förvisso, men krydda den med citronpeppar, det bryter av fint.

Entrecote, där snackar vi överskattad föda. Kilopriset för det köttet borde kapas ordentligt!
Citera
2010-03-26, 20:15
Medlem
SpasticOphelias avatar
Jag är vegetarian (ej vegan), så för mig är allt kött överskattat
Citera
2010-03-27, 08:20
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia
Jag är vegetarian (ej vegan), så för mig är allt kött överskattat
Så det kan bli. För oss som äter kött så är veganer överskattade .

~Paul~
Citera
2010-03-27, 09:11
Medlem
zwoigs avatar
Ostron tycker jag är överskattade, med tanke på det pris man får betala per salt kallsup.

Jag har svårt att förstå hur någon kan välja att äta ostron, framför en väl tillagad Moules Marinières. Båda rätterna brukar finnas på menyn på de restauranger vilka serverar ostron.

De enda ostron jag ätit och uppskattat åt jag i de schweiziska alperna. Det var under en måltid, tillsammans med en vacker kvinna. Jag har förträngt hur ostronen smakade, med kvinnans

Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Anklever. Smakar skit och är ett ständigt återkommande elände på diverse finkrogar.
Hur har du fått din anklever serverad?

Citat:
Ursprungligen postat av meeper
"Vanlig" mozzarella, och med det menar jag den alldagliga ko-varianten som säljs i små plastpåsar mest överallt där det finns mat, är enligt mig högst överskattad. Smakar mest gummiliknande mjölk och har i sanningens namn väldigt lite med traditionell mozzarella att göra. Att många tycks se det här som en lyxig delikatess övergår mitt förstånd.
Plastpåsemozzarella har verkligen inte med äkta mozarella att göra. Det tråkiga är att svenska konsumenter verkar acceptera, och betala, för denna smaklösa tingest.

Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det där föribannade tunnskurna baconet som folk steker sönder på morgnarna och stinker ner hela huset eller hotellet med på morgnarna är klart överskattat. Bättre då med rimmat stekfläsk, fem mm tjocka. Det luktar för jävligt om baconos och min kroniska bronkit går ännu mer åt helvete när jag utsätts för den vidriga stanken.
Snuskbacon råkar man ut för ibland. Det luktar skit, och det smakar skit. Sidfläsk brukar vara bra.

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Så det kan bli. För oss som äter kött så är veganer överskattade .

~Paul~
Är det så? En välstekt vegan slinker väl alltid ner. Lagom blodig, då.
Senast redigerad av zwoig 2010-03-27 kl. 09:26.
Citera
2010-03-27, 09:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Är det så? En välstekt vegan slinker väl alltid ner. Lagom blodig, då.
Naaa - ingen karraktär på köttet .

~Paul~
Citera
2010-03-27, 11:36
Medlem
lendrygghs avatar
Surströmming är fruktansvärt överskattat. Bara det att man måste dränka stanken under åtskilliga centimeter gräddfil och tunnbröd för att man ska kunna tvinga sig själv att kvälja ner det, bör ju vara orsak nog att inte äta det. Det är inte värt att utsätta näsborrarna för den här luftburna gruvborren, bara för att få sätta tänderna i översaltad rutten strömming.
Senast redigerad av lendryggh 2010-03-27 kl. 11:40.
Citera
2010-03-27, 13:30
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Surströmming är fruktansvärt överskattat. Bara det att man måste dränka stanken under åtskilliga centimeter gräddfil och tunnbröd för att man ska kunna tvinga sig själv att kvälja ner det, bör ju vara orsak nog att inte äta det. Det är inte värt att utsätta näsborrarna för den här luftburna gruvborren, bara för att få sätta tänderna i översaltad rutten strömming.

Det där stämmer ju verkligen inte, vi hardcorea surströmmingsätare struntar i att göra mackor av det utan äter den direkt ungefär som man äter sill. Det är fina fisken det.

Sen angående bacon kan jag bara hålla med att den vanliga baconen med 20% vatten och rökarom är ett elände. Men tex Siljans Chark har ju utmärkt bacon som går att köpa i de mer välsorterade matbutikerna här i sthlm.
Citera
2010-03-27, 13:36
Medlem
Micke666s avatar
Sushi, en burk med kattmat smakar nog bättre.
Har aldrig förstått mig på folk som äter rå kattmat, och sen betalar dyrt för det...
Citera
2010-03-27, 13:42
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Sushi, en burk med kattmat smakar nog bättre.
Har aldrig förstått mig på folk som äter rå kattmat, och sen betalar dyrt för det...
Då är du inte så värst bra på förståelse...
Citera
2010-03-27, 14:00
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fläskytterfilé är som sagt inget annat än putsad benfri kotlett. Heter också fläskhare. Att den har mer smak än äkta fläskfilé kan jag gå med på men mörare är den inte .

~Paul~

Jag vet inte vad dom har gjort med den "ytterfile" som lokala ica-affären säljer, men den är långt mycket mörare än deras fläskfile.

Den känns konstigt mör, inte naturligt som andra finare styckdetaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in