Ostron tycker jag är överskattade, med tanke på det pris man får betala per salt kallsup.
Jag har svårt att förstå hur någon kan välja att äta ostron, framför en väl tillagad Moules Marinières. Båda rätterna brukar finnas på menyn på de restauranger vilka serverar ostron.
De enda ostron jag ätit och uppskattat åt jag i de schweiziska alperna. Det var under en måltid, tillsammans med en vacker kvinna. Jag har förträngt hur ostronen smakade, med kvinnans
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Anklever. Smakar skit och är ett ständigt återkommande elände på diverse finkrogar.
Hur har du fått din anklever serverad?
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
"Vanlig" mozzarella, och med det menar jag den alldagliga ko-varianten som säljs i små plastpåsar mest överallt där det finns mat, är enligt mig högst överskattad. Smakar mest gummiliknande mjölk och har i sanningens namn väldigt lite med traditionell mozzarella att göra. Att många tycks se det här som en lyxig delikatess övergår mitt förstånd.
Plastpåsemozzarella har verkligen inte med äkta mozarella att göra. Det tråkiga är att svenska konsumenter verkar acceptera, och betala, för denna smaklösa tingest.
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det där föribannade tunnskurna baconet som folk steker sönder på morgnarna och stinker ner hela huset eller hotellet med på morgnarna är klart överskattat. Bättre då med rimmat stekfläsk, fem mm tjocka. Det luktar för jävligt om baconos och min kroniska bronkit går ännu mer åt helvete när jag utsätts för den vidriga stanken.

Snuskbacon råkar man ut för ibland. Det luktar skit, och det smakar skit. Sidfläsk brukar vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Så det kan bli. För oss som äter kött så är veganer överskattade

.
~Paul~
Är det så? En välstekt vegan slinker väl alltid ner.

Lagom blodig, då.