Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-14, 21:08
Medlem
Beaverfeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Tacos, i alla fall om man definierar överskattat som det många tycker är gott. Förstårt verkligen inte tjusningen i kombinationen av torr köttfärs, halvfabrikat, söta kryddmixer och vattnig sallad med majs.

Dom få gångerna jag gör tacos så gör jag allt själv från grunden, men jag förstår dig har själv nästan traumatiska minnen från tacon vi fick i skolan och jag kunde inte förstå hur mina klasskamrater kunde hurra. Det blev inte bättre av att skolan hade för sig att man skulle blanda ris(!) i köttfärsen
Citera
2010-02-14, 21:31
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaverfeaver
Dom få gångerna jag gör tacos så gör jag allt själv från grunden, men jag förstår dig har själv nästan traumatiska minnen från tacon vi fick i skolan och jag kunde inte förstå hur mina klasskamrater kunde hurra. Det blev inte bättre av att skolan hade för sig att man skulle blanda ris(!) i köttfärsen

Precis, den maträtt jag syftade på var "svennebananvarianten", tillika den som serverades i skolan.
Citera
2010-02-14, 21:33
Medlem
Falafel tycker jag smakar jävligt torrt, även när man dränker dom i sås.
Citera
2010-02-14, 22:12
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Falafel tycker jag smakar jävligt torrt, även när man dränker dom i sås.

Det beror allt på kocken det. Dom bönbollar jag själv gör och friterar blir hur smaskiga som helst.

Quinoa däremot anser jag inte hör hemma på en tallrik.
Citera
2010-02-15, 18:46
Medlem
ageblasters avatar
Runda nachochips, 30 nok, trekantiga tortillachips 19 nok. Samma märke, samma smak, nough said.
Citera
2010-02-15, 20:05
Medlem
morkfromorks avatar
Ostron. Helt klart. Att man fontänvomerar om restaurangen inte gjort sitt jobb är inget som höjer betyget direkt.
Citera
2010-02-15, 21:45
Medlem
erlgs avatar
Citat:
Helt klart hummer.

Nämenvafan... Hummer är väl det bästa som finns. Färsk, nykokt med champagne, hummersoppa, som sallad, sauterad med buerre blanc. Jag skulle gladeligen betala det dubbla för färsk, svensk hummer.

Däremot är oxfilet inte världens mest spännande kött. Jag väljer hellre en mör enkelbiff eller entrecote. Röding är inte heller mycket att ha då marknaden översvämmas av odlad fisk som smakar pellets.
Citera
2010-02-15, 21:47
Medlem
Fläskfilé, kycklingfilé, fransyska och kalkon på köttsidan. Hummer sa några här, men när man har turen att hitta en fin för runt 200 spänn så är det verkligen inte överskattat i min mening! För visst fan är det smarrigt!
Citera
2010-02-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erlg
Nämenvafan... Hummer är väl det bästa som finns. Färsk, nykokt med champagne, hummersoppa, som sallad, sauterad med buerre blanc. Jag skulle gladeligen betala det dubbla för färsk, svensk hummer.

Däremot är oxfilet inte världens mest spännande kött. Jag väljer hellre en mör enkelbiff eller entrecote. Röding är inte heller mycket att ha då marknaden översvämmas av odlad fisk som smakar pellets.

Oxfilén tycker jag fyller sin funktion om man är sugen på riktigt rött nötkött. Sisådär 44-47 grader. Men sönderstekt är det ren kapitalförstöring!

Edit.
Apropå hummer, renset är ju bara det värt en hygglig slant. Vilken jävla soppa! (man kan göra)
Senast redigerad av soffbordet 2010-02-15 kl. 21:58.
Citera
2010-02-15, 22:04
Medlem
dePauls avatar
Haha. Det där med smaken kan man diskutera i all oändlighet .

Vad jag saknar hos hummern är en mer framträdande smak och en mjäll konsistens. Den är i mitt tycke tämligen intetsägande och är dessutom gummiaktig. Visst kan detta ha med tillagningssättet att göra men även en korrekt tillagad hummer uppvisar dessa egenheter.

Min uppfattning är att hummern, oberoende av kvalité hamnar långt efter (både smakmässigt och konsistensmässigt) sådana sjöprodukter som: krabba, havskräfta (langoustine), kungskrabba och t o m esterilräka. Va fasen, jag anser att den inte ens rår på rakknivsmusslor (http://farm1.static.flickr.com/21/24696375_80c174df25.jpg).

~Paul~

PS Renset är antagligen den smakrikaste detaljen på hummern .
Citera
2010-02-15, 22:07
Musslor/skaldjur i allmänhet. Aldrig gillat

Subwaykäk, sjukt överskattade mackor med dressing, hmpf

Tacos, våga vägra Santa Maria Tex Mex-kryddan och det där bleka tortillabrödet, fy
Citera
2010-02-15, 22:29
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Sushi. Fattar inte grejjen över huvud taget. Av någon anledning har det helt exploderat och varenda wt-kärring tror de äter rena guldet så fort de kommer över lite ris med en bit fisk på. Sjukt överskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in