2009-12-08, 21:11
Medlem
Ingen som läst Anders Carlgrens blogg om dagens förhör med Jovan Rajs? Tydligen satt Hanna Ohlson bland åhörarna. Hade jag varit henne hade jag inte kunnat med att visa mig där.
Efter förhöret försvann Rajs ut "snabbt tillsammans med Hanna Olssons feministiska entourage." Vilka var det måntro?

Vad gäller TT:s rapportering är den i vanlig ordning inte särskilt upplyftande för läkarnas räkning, men det är faktiskt INTE Ewa Tures som skrivit deras senaste artiklar från rättegången, utan nån gubbe som hette Kjell (tror jag)... Som jag dessutom glömt efternamnet på.

Man kan dock fråga sig varför TT enbart valt att skriva om första rättegångsdagen och dagen då Thomas och Teet hördes. De dagarna var ju minst intressanta. Förklaringen går väl kanske att få i det faktum att man just dessa dagar kan vinkla artiklarna till läkarnas nackel. De övriga dagarna när man i rätten försöker smula sönder de gamla "bevisen" är det förstås inte särskilt lätt att skriva något som skulle kunna få läsarna att tro att det ändå skulle vara något misstänkt med läkarna. Därför väljer säkert TT att inte skriva något alls om det som nu händer med Rajs osv.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2009-12-08 kl. 22:00.
Citera
2009-12-08, 21:12
Medlem
aisha51s avatar
Nu ska jag vara tjatig igen. Som läkare har du inte bara en position. Du har vänner från studietiden, du har i hela ditt vuxna liv varit omgiven om folk : familj, vänner, patienter, sköterskor, kollegor osv som kan vittna om att du är en reko typ som aldrig skulle kunna göra en fluga förnär. Oftast är du med i nån förening också.
Vad har fått dessa två olyckliga män som knappast känt varandra att bli inblandade i detta? misstänkta för att ha mördat en prostituerad kvinna? ingen av dem har ju varit i kontakt med henne ens.
Och vem tog ifrån dem legitimationen? Inte var det media, det var Socialstyrelsen eller hur?
Och läkarförbundet har inte agerat eller? De här killarna måste ju någonstans ifrån fått dåliga referenser eller man har signalerat att allt inte står rätt till med dem.
Jag har en morbror som är läkare. Hade han blivit anklagad för en sån sak tillsammans med Dr X från Ystad hade det tagit max 1 vecka innan han var avförd från de misstänkta.
Och varför är ni så engagerade i dem?
Senast redigerad av aisha51 2009-12-08 kl. 21:28.
Citera
2009-12-08, 21:14
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Jag tycker du mest är tjatig.

Vad döljer de, för de är väl inte utvalda av någon att bli åtalade för detta?

Jag antar att du känner dem personligen eller nåt, annars går du fasen till övrdrift om hur fina medborgare de var och är.

Det räcker med den där typen av övertygade skitinlägg på nåt sätt.

Får du dela miljonerna med dem eller?

Annars förstår jag inte att du inte kan se en möjlighet att här finns en hund begraven, ingen väntar 25 år för att sen komma och gnälla utan anledning, är de riktiga förövarna kanske döda nu?

Förresten, både du och jag vet ju hur det gick till när polisen fattade misstankar mot läkarna och på vilka grunder.
Din analys av det hade varit mycket intressant?
Citera
2009-12-08, 21:17
Medlem
Hur kan ni vara så jävla säkra?

Hur blev de ens inblandade i historien.

Tänk på att om ni inte känner personerna personligen, eller åtminstonde tror det så kan de betraktas som misstänkta.

Hur vet ni tat de inet har någon som helst del i detta?

25 år jo, men av vad fan då?

En rekordelig läkare och obducent hade ju fått resning för länge sedan?

Är ni deras advokater eler varför vill ni frikänna dem helt även från at veta vad som ev. egentligen hände?

Nej, ni vet inte, någon eller några är skyldiga och jag ger mig fan på att de är bort på nåt sätt och att sdet är därför det är dags nu igen.

Vi andra får ha mundana jobb, inget hindrade dem från att ha det okså, de tycks ju inet vara de skarpaste knivarna i lådan direkt.

Ok, indecier säger ni förmodligen, och kanske så men alltså en av dem betedde sig mycket underligt åt helt enklt.

Och visst kanske var det perfekt at ta honom för detta.

Men ni får mig fan inte tat tro att de är helt ovetande om allting, så är det bara inte, de vet nåt helt enkelt och det är dags at leverera.
Citera
2009-12-08, 21:20
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Nu ska jag vara tjatig igen. Som läkare har du inte bara en position. Du har vänner från studietiden, du har i hela ditt vuxna liv varit omgiven om folk : familj, vänner, patienter, sköterskor, kollegor osv som kan vittna om att du är en reko typ som aldrig skulle kunna göra en fluga förnär. Oftast är du med i nån förening också.
Vad har fått dessa två olyckliga män som knappast känt varandra att bli inblandade i detta? misstänkta för att ha mördat en prostituerad kvinna? ingen av de har ju varit i kontakt med henne ens.
Och vem tog ifrån dem legitimationen? Inte var det media, det var Socialstyrelsen eller hur?
Och läkarförbundet har inte agerat eller? De här killarna måste ju någonstans ifrån fått dåliga referenser eller man har signalerat att allt inte står rätt till med dem.
Jag har en morbror som är läkare. Hade han blivit anklagad för en sån sak tillsammans med Dr X från Ystad hade det tagit max 1 vecka innan han var avfärdad från de misstänkta.
Och varför är ni så engagerade i dem?

Suck.. Hade du läst på från början så hade vi sluppit allt detta!
Du har dock rätt i att Läkarförbundet varit alltför svaga men de, tillsammans med alla andra, drogs väl med i hetsjakten.
Det kan komma en ändring hoppas vi:
http://www.mediemordet.com/lagerfelt...-rattvisa.html
Citera
2009-12-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Suck.. Hade du läst på från början så hade vi sluppit allt detta!
Du har dock rätt i att Läkarförbundet varit alltför svaga men de, tillsammans med alla andra, drogs väl med i hetsjakten.
Det kan komma en ändring hoppas vi:
http://www.mediemordet.com/lagerfelt...-rattvisa.html
Du det är ändå jävligt många inlägg att följa upp, och du sm absolut säker bord visa hänsyn til detta.

Folk vll förstås höra fler sidor av saken och nu är det aktuellt som fan igen.

Tänk i stället för suck de har inte läst 200 sidor, att de verklien läser dian inlägg nu när det är fan på tapeten igen.
Citera
2009-12-08, 21:22
Medlem
månss avatar
Citat:
Hur kan ni vara så jävla säkra?

Hur blev de ens inblandade i historien.

Den meningen räckte för mig..
Nu fattar vi vad du vet om detta. Trots din totala okunskap ska du till varje pris skriva en massa trams här. Varför?
Citera
2009-12-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Den meningen räckte för mig..
Nu fattar vi vad du vet om detta. Trots din totala okunskap ska du till varje pris skriva en massa trams här. Varför?
Enklare om du förklarar saken, detta är aktuellet nu, inte för 20 år sen.

att spela allan ger dig inga poäng.

Så förklarar saken i stället även om det är för 10onde gången, jag har läst kanske 20 sidor av tråden bara tex.

Men jag mins ju fallet och varför kan du då inet dlege mig informationen lite lätt.

Jag har inte bestämt BU eller BÄ om du hajar, ja vull höra nåt vettigt från er bara.
Citera
Medlem
Atlantiss avatar
Enligt Carlgrens blogg ska Rajs, efter att ha blivit hårt ansatt av Blomgren, vrålat att "Det här är inte Moskva 1936". Ironin gick honom nog rakt över huvudet.
Citera
Medlem
aisha51s avatar
Nezan är intresserad förståss. Det gäller ett skyhögt skadestånd som staten ska betala.
Jag skulle råda Nezan att läsa tråden på FB från början. Eller Hanna Olssons bok
Citera
2009-12-08, 21:30
Medlem
WeaselPodowskis avatar
Citat:
Vad döljer de, för de är väl inte utvalda av någon att bli åtalade för detta?
Så du menar att bara för att någon blir åtalad är den personen automatiskt skyldig?

Citat:
Jag antar att du känner dem personligen eller nåt, annars går du fasen till övrdrift om hur fina medborgare de var och är.
Och vad baserar du din uppfattning om dem på?

Citat:
Det räcker med den där typen av övertygade skitinlägg på nåt sätt.
Ja, finner du inläggen övertygande tar väl debatten slut här.

Citat:
Får du dela miljonerna med dem eller?
För att kontra med en motfråga på samma nivå. Är du mutad av Hanna Olsson eller Jovan Rajs?

Citat:
Annars förstår jag inte att du inte kan se en möjlighet att här finns en hund begraven, ingen väntar 25 år för att sen komma och gnälla utan anledning, är de riktiga förövarna kanske döda nu?
Men de har inte väntat i 25 år bara för att stämma staten nu – de har på alla sätt och vis försökt att få upprättelse och till och med krävt att få sina DNA jämförda med hårstrån som möjligen kan komma från förövaren.
Citera
2009-12-08, 21:32
Medlem
månss avatar
Citat:
Enklare om du förklarar saken, detta är aktuellet nu, inte för 20 år sen.

att spela allan ger dig inga poäng.

Så förklarar saken i stället även om det är för 10onde gången, jag har läst kanske 20 sidor av tråden bara tex.

Men jag mins ju fallet och varför kan du då inet dlege mig informationen lite lätt.

Jag har inte bestämt BU eller BÄ om du hajar, ja vull höra nåt vettigt från er bara.
Då borde du kanske inte komma inspringande och skrika i tråden från första början..
Hela fallet är en enda soppa och det enda jag kan råda dig till är att läsa på!
En bra början kan också vara att kolla dokumentären som NoppigaSockor lade upp på Youtube. Elva delar, första delen här:
http://www.youtube.com/watch?v=DErdOpSSfFE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in