Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det återges så i HOs bok, i alla fall.
Att du nämner just HO:s bok påminner mig om var du faktiskt står, och förvisso kan jag på ett märkligt sätt gilla att diskutera med dig, men det utesluter självklart inte att jag är 100% emot din agenda, och att jag är tacksam för att möta tuggmotstånd överskuggar inte det faktum att jag anser att du fått allt om bakfoten och att ditt lösa kompanjonskap med Lawnmoverman är bedrövligt, både för att ni tillsammans låtsas ha rätt, just pga att ni är två, och för att du inte passar med LOM.
Det man behöver veta om HO:s bok är att den innehåller lappkast, suggereringar, lögner, manipulationer och klantigheter på precis varje sida, det är en bedrövlig bok på alla sätt, och det är tråkigt att du skulle hänvisa till HO:s bok, det gör dig betydligt mindre intressant/seriös i mina ögon (även om vi tycker olika kan du kanske lära mig ngt om motståndarsidan, om du är samlad, seriös alltså), men vad väntade jag mig egentligen? Att du skulle fatta att HO:s bok är skräp? Nej, dags att nyktra till här.
HO är en fuskare. Hon har tex stavat två centrala källor fel (konsekvent, i hela boken), vilket säger oss att hon inte läst sina källor själv, och hon har inte rättat felen på 23 år, vilket säger oss att hon inte månar om sitt livs verk, och boken har alltså inte faktagranskats, trots att den getts ut på 3 förlag.
Boken är så full av lögner och missar att man skulle kunna skriva en hel bok om HO:s bok. HO är mkt otäck, för hon analyserar inte, hon
suggererar, hon lappar ihop lösa fragment och hoppas att läsarens känsla, vittring ska fylla i luckorna. HO är en demagog och folkförförare, och vad värre är, hon har exploaterat både Catrine da Costa och hennes anhöriga, de har råkat ut för en charlatan.