2009-02-02, 00:25
Bannlyst
Kan någon droppa lite skön info Christina Allgén?

Finns folk på Flashback som vet men snackar inte. Gör entré i tråden tack!
Citera
2009-02-02, 00:41
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuken03
Kan någon droppa lite skön info Christina Allgén?

Finns folk på Flashback som vet men snackar inte. Gör entré i tråden tack!

Hur vet du det?
All info om denna dam är välkommen!
Citera
2009-02-02, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Hur vet du det?
All info om denna dam är välkommen!
Röjer givetvis inte mina källor, är ingen jävla färskning. Vad fan tror du egentligen? Källskyddet är grundlagsskyddat. Men om vi säger så här FB har alltid leverat om sådana här beten har slängts ut. Använder nyreggat konto men knappast rookie här inne.

Christina Allgén info???
Senast redigerad av kuken03 2009-02-02 kl. 00:49.
Citera
2009-02-02, 00:53
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuken03
Röjer givetvis inte mina källor, är ingen jävla färskning. Vad fan tror du egentligen? Källskyddet är grundlagsskyddat. Men om vi säger så här FB har alltid leverat om sådana här beten har slängts ut. Använder nyreggat konto men knappast rookie här inne.

Christina Allgén info???

Jag förstår även om jag betvivlar att källskydd och grundlagar gäller här
Hursomhelst har jag också efterlyst information om denna psykopat längre bak i tråden. Har kammat noll tyvärr..
Citera
2009-02-02, 01:55
Medlem
Resurssvags avatar
Preskriptionstid? Mördare?

Det kanske är läge att påpeka att det överhuvudtaget inte är styrkt att Cathrine blev mördad. Dödsorsaken har inte gått att fastställa och därmed är ingen fälld för mord i detta fall.

Brott mot griftefriden, alltså den brottsrubricering som Härm och Allgén berövades sina läkarlegitimationer med hänvisning till (av Socialstyrelsen - inte av rätten), var vid tidpunkten för domen preskriberat men rätten valde att skriva domen så att den tog ställning i skuldfrågan ändå.

Det kommer att bli besvärligt för Allgén och Härm att få resning i ett mål där det i strikt saklig mening saknas ett mordoffer och där de inte dömda på någon av de punkter de lagförts för.
Citera
2009-02-02, 10:41
Medlem
mer om slaktaren http://www.crimenews.se/content/view/103082/1/
Citera
2009-02-02, 13:08
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
mer om slaktaren http://www.crimenews.se/content/view/103082/1/

Tack för den länken, jag har tidigare i tråden efterlyst slaktarens foto.

Fast jag förstår inte varför ögonen är maskerade. Han är en dömd styckmördare som dessutom varit avliden sedan 1987. Vad finns det för skäl att fortfarande maskera honom?
Citera
2009-02-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resurssvag
Preskriptionstid? Mördare?

Det kanske är läge att påpeka att det överhuvudtaget inte är styrkt att Cathrine blev mördad. Dödsorsaken har inte gått att fastställa och därmed är ingen fälld för mord i detta fall.

Jo men polisen arbetar ju efter teorin att hon har mördats, varför utredningen fortfarande är öppen och preskriptionstiden är satt till 25 år. I princip alla är väl överrens om att Da Costa med största sannolikhet mördades även om det inte gått att bevisa hittills.
Citera
2009-02-02, 22:34
Medlem
http://nessainwonderland.blogspot.co...has-begun.html

En klok juriststudent kommenterar mammans lögner.
Citera
2009-02-03, 17:18
Bannlyst
Polacken som var slaktare hade ju troligen mördat en kvinna och slaktat henne efteråt ( Malmö 1974 ? ).

Denna slakt skall enl "Döden är en man" vara liknande Da Costas, kan någon lägga upp båda förundersökningarna för en jämförelse ?
Citera
2009-02-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
Polacken som var slaktare hade ju troligen mördat en kvinna och slaktat henne efteråt ( Malmö 1974 ? ).

Troligen? Han var ju dömd för det, inte bara misstänkt.
Citera
2009-02-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung

Denna slakt skall enl "Döden är en man" vara liknande Da Costas, kan någon lägga upp båda förundersökningarna för en jämförelse ?

Jag tror du menar obduktionsutlåtandena, inte själva förundersökningarna.

Förundersökningen i fallet da Costa är alldeles på tok för stor och omfattande för att kunna lägga ut på nätet.

Ni får rätta mig om jag har fel, men en eventuell likhet var ju avlägsnandet av huvudet. Kotan som satt kvar gapade upp ur halsen på kroppen var oskadd. Vilket alltså tyder på skicklighet. Fast i da Costas fall KAN det funnits delar av en trasig halskota. Det blev aldrig klarlagt riktigt. Rajs hade skrivit något om att den sjätte halskotan var oskadd, men att det även fanns "flisor och små bitar av skelett".

Eller var det den sjunde halskotan som satt kvar på da Costa? Hur som helst uppstod förvirring när Rättsliga Rådet skulle granska kotorna, just med tanke på Rajs anteckning.

På kvinnan i Malmö var det den fjärde halskotan som satt kvar och var oskadd.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2009-02-03 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in