2009-11-27, 18:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Finns det nått alternativ till hyvel när man som jag rakar skallen..?
Skulle vilja vara flintis för jämnan ju...
Citera
2009-12-01, 19:46
Medlem
Hej. Är en 19årig kille som funderar på permanent borttagning av håret på min rygg. Är det lämpligt att göra det det så snart som möjligt eller borde jag vänta några år tills jag fått ännu mer hår på ryggen? Vilken är bästa metoden för permanent hårborttagning? Nån som har nåt ställe i göteborg att rekomendera?

tack på förhand
Citera
2009-12-03, 20:50
Medlem
Topolaneks avatar
Okej, här kommer min fråga.
Är det någon här som har en bodygroom-maskin? (Typ en philips eller så)
Det jag undrar är om det funkar bra att köra den på ryggen på sig själv?
Kommer man åt hyfsat bra över hela ryggen? Jag är lite osäker på hur viktigt det är att man håller maskinen i rätt vinkel etc nämligen.
Citera
2009-12-07, 12:01
Bannlyst
Bara frågor frågor och obesvarade frågor.
Ställer min ändå.

Jag är emot hårborttagning och är stolt i min roll som man. Dock vill jag verkligen testa att se hur det hade sett ut och hur det känns att inte ha något på magen och bröstet. (Armar och ben kommer inte på tal pga. min sexuella läggning). Frågan är dock hur man lättast, snyggast och enklast gör det ?

Vissa pratar om vaxning, hårborttagningsmedel, rakning ... Kan någon klargöra en procedur som är bra? Jag vet att irritation och sådant kan uppstå. Jag oroar mig inte för kort sikt, däremot vill jag inte få förändrad hårtillväxt varken mer eller mindre samt att det börjar se annorlunda ut.

Är det lugnt om man trimmar och sedan rakar? (låter enklast, men verkar som att det blir obehagliga stick för det kvinnliga könet ?)

Tackar på förhand för er hjälp !
Citera
2009-12-08, 20:35
Medlem
Några tips hur man ska ta bort hårstrån som växer i överdelen av kinden ?
Citera
2009-12-09, 20:35
Medlem
n00bStylEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick14
Några tips hur man ska ta bort hårstrån som växer i överdelen av kinden ?

i? i som i insidan av kinden? det bör nog en läkare ta en titt på

menar du annars på kinden, så kallas det skägg. det avlägsnas enklast med en rakhyvel.
Citera
2009-12-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n00bStylE
i? i som i insidan av kinden? det bör nog en läkare ta en titt på

menar du annars på kinden, så kallas det skägg. det avlägsnas enklast med en rakhyvel.

nej inte inne i kinden aa menade på överdelen av kinden vill helst inte ta rakhuveln för måste raka varje 3 dag då e
Citera
2009-12-13, 00:36
Medlem
JimGooses avatar
Pincett.
Citera
2009-12-25, 00:03
Medlem
Har fan lite hår på panna nu som växer men blir så fult med det övriga, asså, frisören klippte fan fel för någon/några månadersen och sen dess har det blivit fuckt up typ men nu håller det på o rättar till sig, asså det växer men växer så fult ut.
Det blir inte så fint, det är typ på pannan, precis där hår börjar på en normal människa, fast mitt börjar typ kanske en halv cm längre ner.
Pincett/tråd ?
vad ska jag göra? Tacksam för svar.
Blir så fult, kan nt dölja det för evigt heller ju, tar la flera år innan det blir fint igen.
Citera
2009-12-26, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Ställer min ändå.

Jag är emot hårborttagning och är stolt i min roll som man. Dock vill jag verkligen testa att se hur det hade sett ut och hur det känns att inte ha något på magen och bröstet. (Armar och ben kommer inte på tal pga. min sexuella läggning). Frågan är dock hur man lättast, snyggast och enklast gör det ?

Vissa pratar om vaxning, hårborttagningsmedel, rakning ... Kan någon klargöra en procedur som är bra? Jag vet att irritation och sådant kan uppstå. Jag oroar mig inte för kort sikt, däremot vill jag inte få förändrad hårtillväxt varken mer eller mindre samt att det börjar se annorlunda ut.

Är det lugnt om man trimmar och sedan rakar? (låter enklast, men verkar som att det blir obehagliga stick för det kvinnliga könet ?)

Snälla någon ?
Citera
2009-12-26, 00:32
Medlem
UffeButts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Ställer min ändå.

Ta en rejäl vaxning! Ger samma resultat som veet hårtborttagningskräm på kort sikt, men vaxningen håller betydligt längre. Har vaxat bröstet 2 gånger och tagit med veet 2 gånger. Samma resultat på kort sikt, men vaxning håller längre. Detta var ca 3 år sedan och nu, idag, ser min bröstkort likadan ut i hårsynpunkt som den gjorde innan! Alltså torde ingen av metoderna ge annorlunda hårväxt på lång sikt! Lycka till! Ang de obehagliga sticken så kan de komma vare sig du vaxar eller "veetar". Ett kort strå är vasst...
Citera
2009-12-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UffeButt
Ta en rejäl vaxning! Ger samma resultat som veet hårtborttagningskräm på kort sikt, men vaxningen håller betydligt längre. Har vaxat bröstet 2 gånger och tagit med veet 2 gånger. Samma resultat på kort sikt, men vaxning håller längre. Detta var ca 3 år sedan och nu, idag, ser min bröstkort likadan ut i hårsynpunkt som den gjorde innan! Alltså torde ingen av metoderna ge annorlunda hårväxt på lång sikt! Lycka till! Ang de obehagliga sticken så kan de komma vare sig du vaxar eller "veetar". Ett kort strå är vasst...

Okej, tack för ditt svar.

Hur är det om man bara tar en vanlig trimmer och rakar bort allt på några minuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in