2009-05-29, 20:30
Medlem
jolins avatar
Använd någon slags olja. Det brukar ju annars följa med i paketet när man köper.
Citera
2009-05-30, 09:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pim639
har precis köpt en laser. nu ska bikinilinjen bort för all framtid!

Är inte sånna dyra?

Jag vet en tjej som ville ha en mindre hamsterpäls så då låter det ju vettigt att göra något permanent. Hon skulle gå till salong med laser.
Citera
2009-06-03, 13:45
Medlem
Depilation Pro

Depilation Pro

Är det någon som testat denna metod för borttagning av hår? Eller är det bara bullshit? Hittar inte mycket på nätet
Citera
2009-06-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Är inte sånna dyra?

Jag vet en tjej som ville ha en mindre hamsterpäls så då låter det ju vettigt att göra något permanent. Hon skulle gå till salong med laser.

den kostade runt 4000. i det långa loppet är det ju värt det eftersom man slipper lägga ner pengar på rakhyvlar och grejer.
så jävla skönt att inte behöva raka sig alls sen.
Citera
2009-06-04, 00:20
Medlem
Någon som vet vad skillnaden mellan dessa två är, och vilken som är bäst?

http://www.gents.se/products/Remington-Titan-Hygientrimmer.htm

http://www.gents.se/products/Dovo.Klipette.Leather.Case.htm
Citera
2009-06-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Jag har väldigt lite hår på bröstet och brukar plocka bort den mindre mängd hårstrån som finns där med pincett då det hade sett helt befängt ut att ha kvar dem. Problemet är att de jävlarna envisas med att växa ut igen under huden så att säga, det blir lätt irriterat och rött vilket är jobbigt?

Hur undvika detta problem?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=16024398&postcount=7

Citat:
Ursprungligen postat av monsterbitchen
Jag har precis vaxat håren på överläppen, och ska nu gå ut och festa.
MEN, det är ju klibbigt på hela överläppen och lite på fingrarna så allt fastnar på mig, ngn som har något bra förslag på hur man får bort det här klibbet?
Någon fin kur man kan blanda ihop?

Det är lite bråttom så snabba svar vore jättesnällt.
Tack på förhand!

Du måste tvätta med oljan, alternativt servetterna med olja, som följer med, för att få bort resterna. Det brukar bli en rodnad.. så jag slår ett slag för att du gör det åtminstone en dag innan du ska ut på galej till nästa gång
Senast redigerad av Elliot 2009-06-04 kl. 14:10.
Citera
2009-06-10, 17:55
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pim639
den kostade runt 4000. i det långa loppet är det ju värt det eftersom man slipper lägga ner pengar på rakhyvlar och grejer.
så jävla skönt att inte behöva raka sig alls sen.
Lägg gärna ut en recension sedan när du provat ett tag!
Citera
2009-06-18, 20:07
Medlem
Andrewgos avatar
Näshår? Pincett! Du är väl man!?
Citera
2009-06-23, 23:19
Medlem
Jag ska epilera mig i ansiktet/hakan och har tidigare nopprat håret där vilket man inte få göra om man ska epilera sig. Är det nån som vet hur lång tid det måste gå innan man kan epilera sig efter att man nopprat håret??
Citera
2009-06-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Jag ska epilera mig i ansiktet/hakan och har tidigare nopprat håret där vilket man inte få göra om man ska epilera sig. Är det nån som vet hur lång tid det måste gå innan man kan epilera sig efter att man nopprat håret??

Aj. Är det verkligen så smart att epilera dig i ansiktet? Man har ju inte många och särskilt grova strå i ansiktet, även om man har en rikligare hårväxt, som borde vara smartare att avlägsna med pincett alt. vax. (Om du inte är kille och funderar på att epilera skägget Då föreslår jag att du avstyr processen.)

Hursomhelst, varför skulle du inte få epilera när du tidigare nopprat bort håret? Det är ju samma sak, bara att det ena utförs för hand och det andra med maskin. Du kan epilera så fort håret har växt ut så mycket att maskinens pincetter kan greppa hårstrået.
Citera
2009-07-01, 01:40
Medlem
inevahs avatar
Jag har surfat runt lite och läst om IPL laserbehandling som jag blivit väldigt intresserad av.
Jag är väldigt ljushyad, kritvit med andra ord. Har helt svarta hårstrån vilket stör mig något enormt. Det ironiska är att jag själv avskyr hår, när jag har så mkt av det.
Har väldigt kraftig hårutväxt kan jag tillägga. Rakar mig varannan dag.

De områdena jag vill behandla är framförallt (1)mage och bröst. (2)rumpa, (3)lår och till sist (4)rygg
undrar om detta går att ordna för 10.000-?
Eftersom jag är väldigt ljushyad och har kolsvarta hårstrån borde det inte behövas så många behandlingar.
Har ni några ställen att tipsa om? Kan väl tillägga att jag bor mot göteborgshållet.

Det enda jag hittat som verkar lockande är följande -
http://www.laserestetik.se/priceList.asp?companyIdPriceList=8&webSajtId=1&lan guageId=1&rootPubId=53&publicationId=70&publicatio nName=PRISER%20GÖTEBORG

min önskade behandling kostar där runt 6.000. Frågan är om jag betalar 6.000 för att få så många behandlingar som krävs för att håret ska gå bort, eller om det är 6.000 per behandling? Isåfall blir det ju svindyrt med tanke på att de flesta behöver 4-6 behandlingar:s
Citera
2009-07-01, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
min önskade behandling kostar där runt 6.000. Frågan är om jag betalar 6.000 för att få så många behandlingar som krävs för att håret ska gå bort, eller om det är 6.000 per behandling? Isåfall blir det ju svindyrt med tanke på att de flesta behöver 4-6 behandlingar:s

Det är 6000sek per behandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in