Citat:
Ursprungligen postat av melu
Jo, detta är såklart sant. Men jag har haft lite svårt att få jobb på sistone och tänkte ha poker som ett sommarjobb. Om lägger som första insättning ca 500kr och spelar bort det är jag inte speciellt fittig. Jag kan slösa bort det på skräp enkelt inom en vecka. Men tycker det är bättre att lägga pengar på poker än att tippa på spel, leka med aktier osv. I poker lägger jag pengar endast på min egna talang. Klart att det är en talang att kunna välja rätt match och lag, veta vilket företag som kommer gå i vinst/förlust. Men du kan ändå inte påverka deras ändring.
Hoppas ni förstod
Boktips tas ännu emot!
SNGs är min favorit också

fast har börjat lira cashgame nu senaste månaden för timlönen på sngs suger helt enkelt. Blir också ganska tradigt då man kan grunderna.
Finns tillräckligt på internet för att du ska kunna slå svenska spels 100-kronors turrar:
www.sitandgoplanet.com är bra.
Det finns en ebook på den hemsidan som är helt okej, gratis iallafall

. Den lär dig grunderna och de vanligaste misstagen. Fullproppad med reklam men sånt får man väl ta.. du behöver också kunna multitabla om du vill få en acceptabel timlön. Men som sagt, det finns jobb som ger bättre betalt om man säger så