2009-04-09, 19:47
  #25
Medlem
GrovBenstommes avatar
Börja inte spela poker om du inte tycker det är roligt också, finns roligare saker att göra då för att tjäna pengar..
Citera
2009-04-09, 20:04
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Börja inte spela poker om du inte tycker det är roligt också, finns roligare saker att göra då för att tjäna pengar..

Second that.
Du lär bli rejält less om du faktiskt inte tycker om hela grejen.
Citera
2009-04-10, 00:29
  #27
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Hejsan! Hade tänkt fråga om det är möjligt att tjäna pengar på poker. Men tänkte på min fråga ett par gånger och kom fram till att det går! Många lever t.o.m. på det. Men jag vill endast tjäna en tusing, kanske två i månaden. Så att jag kan få lite extra inkomster och minska mina utgifter.

Jag vill alltså ha tips och hjälp på vad jag skall göra för att förverkliga detta. Vill inte veta om det är möjligt utan vad jag skall göra för att ta ut det mesta ur det!

OBS! Har spelat lite poker förr, dock inte online.
Inte spela på svspel
Citera
2009-04-10, 01:05
  #28
Medlem
pockerpross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Hejsan! Hade tänkt fråga om det är möjligt att tjäna pengar på poker. Men tänkte på min fråga ett par gånger och kom fram till att det går! Många lever t.o.m. på det. Men jag vill endast tjäna en tusing, kanske två i månaden. Så att jag kan få lite extra inkomster och minska mina utgifter.

Jag vill alltså ha tips och hjälp på vad jag skall göra för att förverkliga detta. Vill inte veta om det är möjligt utan vad jag skall göra för att ta ut det mesta ur det!

OBS! Har spelat lite poker förr, dock inte online.
Vad ska du lira då? 10-manna shortstack är förmodligen det enklaste att lira men också tråkigast, sen kommer 10-manna bigstack, 5-manna shortstack och 5-manna bigstack. SNGs är också kul att lira, dessutom ganska enkelt att lära sig. Om du säger vad du vill lira så kan jag ge dig några länktips
Citera
2009-04-10, 11:40
  #29
Medlem
Dreemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte03
Inte spela på svspel
Varför inte? Jag tycker det är en utmärkt klient att börja på.
Citera
2009-04-10, 13:25
  #30
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pockerpros
Vad ska du lira då? 10-manna shortstack är förmodligen det enklaste att lira men också tråkigast, sen kommer 10-manna bigstack, 5-manna shortstack och 5-manna bigstack. SNGs är också kul att lira, dessutom ganska enkelt att lära sig. Om du säger vad du vill lira så kan jag ge dig några länktips

SNG.
Citera
2009-04-10, 13:26
  #31
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Börja inte spela poker om du inte tycker det är roligt också, finns roligare saker att göra då för att tjäna pengar..

Ja jag gillar poker. Vad hade du tänkt dej?(som vore roligare)
Citera
2009-04-10, 14:30
  #32
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Ja jag gillar poker. Vad hade du tänkt dej?(som vore roligare)

Ett jobb som du trivs med.

När du spelar poker kan du backa x hundra (eller tusen) kronor per dag. På ett jobb är du garanterad lön så länge du är där. Att backa 5 dagar i rad när man spelar poker är inte speciellt kul.
Citera
2009-04-10, 15:21
  #33
Medlem
melus avatar
Jo, detta är såklart sant. Men jag har haft lite svårt att få jobb på sistone och tänkte ha poker som ett sommarjobb. Om lägger som första insättning ca 500kr och spelar bort det är jag inte speciellt fittig. Jag kan slösa bort det på skräp enkelt inom en vecka. Men tycker det är bättre att lägga pengar på poker än att tippa på spel, leka med aktier osv. I poker lägger jag pengar endast på min egna talang. Klart att det är en talang att kunna välja rätt match och lag, veta vilket företag som kommer gå i vinst/förlust. Men du kan ändå inte påverka deras ändring.

Hoppas ni förstod

Boktips tas ännu emot!
Citera
2009-04-10, 15:28
  #34
Medlem
juppys avatar
Här är en sida med ganska bra videos om hur man slår microstakes. http://www.pokertrikz.com/videos/
Citera
2009-04-10, 16:24
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Att backa 5 dagar i rad när man spelar poker är inte speciellt kul.

5 månader är inte heller någon omöjlighet
Citera
2009-04-10, 16:59
  #36
Medlem
pockerpross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Jo, detta är såklart sant. Men jag har haft lite svårt att få jobb på sistone och tänkte ha poker som ett sommarjobb. Om lägger som första insättning ca 500kr och spelar bort det är jag inte speciellt fittig. Jag kan slösa bort det på skräp enkelt inom en vecka. Men tycker det är bättre att lägga pengar på poker än att tippa på spel, leka med aktier osv. I poker lägger jag pengar endast på min egna talang. Klart att det är en talang att kunna välja rätt match och lag, veta vilket företag som kommer gå i vinst/förlust. Men du kan ändå inte påverka deras ändring.

Hoppas ni förstod

Boktips tas ännu emot!
SNGs är min favorit också fast har börjat lira cashgame nu senaste månaden för timlönen på sngs suger helt enkelt. Blir också ganska tradigt då man kan grunderna.
Finns tillräckligt på internet för att du ska kunna slå svenska spels 100-kronors turrar: www.sitandgoplanet.com är bra.
Det finns en ebook på den hemsidan som är helt okej, gratis iallafall . Den lär dig grunderna och de vanligaste misstagen. Fullproppad med reklam men sånt får man väl ta.. du behöver också kunna multitabla om du vill få en acceptabel timlön. Men som sagt, det finns jobb som ger bättre betalt om man säger så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in