Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
har spelat i några månader själv nu. Har vunnit en del och förlorat en del men jag glider mest runt på olika siter för att testa. Många gånger då jag gulat har de varit för donkeys som gör helt galna grejjer och prickar fyrtal över min kåk etc, är de så här på högre nivåer också eller är spelet mer "proffsigt"? Hur vet jag när jag ska byta nivå? Ja har lite extra pengar som jag skulle kunna sätta in men vågar jag göra det? För övrigt så hatar jag svs alltid gått skit där men spelar ändå där..

Om du skulle förlora en krona i snitt per hand du spelar, tror du då att du skulle komma ihåg alla dom händerna? Fundera på den frågan.
För antagligen ligger ditt problem där. Att dra ut kåken med ett rivrat fyrtal kommer du göra lika många gånger som dom gör mot dig (i det långa loppet). Pengarna finns i dom små potterna. Att kunna få betalt med mellanparet av A hög t.ex.
Att få in pengarna med AA mot KK på floppen 629 är inte det som gör dig till en bra spelare. Även om många dåliga spelare inte ens får in hela stacken i det läget så är det inte där du blir rik. Du måste hitta dina luckor och täppa igen dom.
Såklart minns du "fyrtalen mot kåkarna" bäst. Du trodde du var säker men likförbannat så fick du en jättechock när han vände upp runner-runner-fyrtalet i en pott på 400 BB. Såklart minns du det. Att du istället bluffade bort 23 BB på brädan 5692K med AQ minns du inte. Du "trodde ju han skulle folda" på rivern när kungen kom.
Du är antagligen inte en speciellt bra pokerspelare eftersom du inte vinner. Visst kan du vara en på 100 miljoner. En människa med konstant otur som aldrig vunnit en hand - trots att du alltid gått all in som favorit. Men det är inte troligt.
Så se till att bli bättre, leta luckor och täpp igen dom. Det kommer göra att du tillslut börjar tjäna pengar istället