2009-04-10, 18:04
  #37
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossegirl94
5 månader är inte heller någon omöjlighet

Helt korrekt, men med tanke på dom små insättningarna TS syftar på så är han nog gul innan 2 dagar ens gått
Citera
2009-04-10, 21:37
  #38
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Helt korrekt, men med tanke på dom små insättningarna TS syftar på så är han nog gul innan 2 dagar ens gått


Hur menar du att man rent generellt ska göra för att tjäna något då?


edit: stavfel
Citera
2009-04-10, 22:14
  #39
Medlem
bonnlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Hur menar du att man rent generellt ska göra för att tjäna något då?


edit: stavfel
Personligen föreslår jag 30 inköp på nivån du ska spela, då kan man i och för sig spela med 50bb inköp.. alltså bör minsta insättningen vara 1500:-. Min största sving på SvS är 5 inköp, men hade jag haft till exempel 10 inköp kan jag tänka mig att jag hade gulat dom pga tilt. Har du 5/6 av rullen kvar är det lättare att lägga ner och ta nya tag en annan dag.
Citera
2009-04-11, 01:04
  #40
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Min största sving på SvS är 5 inköp

Jag har varit uppe i 14 tror jag, och då är jag ändå rätt duktig för min nivå.

Det viktigaste för TS är nog att han lär sig först. Han kommer säkerligen förlora i början, men han får se det som läropengar.
Citera
2009-04-11, 01:22
  #41
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag har varit uppe i 14 tror jag, och då är jag ändå rätt duktig för min nivå.

Det viktigaste för TS är nog att han lär sig först. Han kommer säkerligen förlora i början, men han får se det som läropengar.


har spelat i några månader själv nu. Har vunnit en del och förlorat en del men jag glider mest runt på olika siter för att testa. Många gånger då jag gulat har de varit för donkeys som gör helt galna grejjer och prickar fyrtal över min kåk etc, är de så här på högre nivåer också eller är spelet mer "proffsigt"? Hur vet jag när jag ska byta nivå? Ja har lite extra pengar som jag skulle kunna sätta in men vågar jag göra det? För övrigt så hatar jag svs alltid gått skit där men spelar ändå där..
Citera
2009-04-11, 01:31
  #42
Medlem
melus avatar
Lite hjälp med pokertermer. SNG är alltså ett sätt att spela en turnering på?
Isf sade jag fel då jag sade att jag gillar SNG. Vad jag gillar är att spela på bord, helt vanligt. Inga turneringar etc. Multitabla tex.

Vilka sidor har mycket nybörjare, där även jag kommer känna mig lite bättre än någon? Inte svenska spel tack!
Citera
2009-04-11, 01:50
  #43
Medlem
bonnlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Lite hjälp med pokertermer. SNG är alltså ett sätt att spela en turnering på?
Isf sade jag fel då jag sade att jag gillar SNG. Vad jag gillar är att spela på bord, helt vanligt. Inga turneringar etc. Multitabla tex.

Vilka sidor har mycket nybörjare, där även jag kommer känna mig lite bättre än någon? Inte svenska spel tack!
SNG= sit and go, ett mindre antal spelare köper in sig för ett bestämt inköp och får marker. Markerna är värdelösa, 1,2,3 får pengar typ.

CG= Cashgame, Dina marker motsvarar alltså riktiga pengar.

MTT= Som Sng fast det är x antal spelare med, oftast mellan 100-500. Större prispengar men svårare att nå dem. Även här är markerna värdelösa.

Och svenska spela ÄR bästa sidan för nybörjare, gillar du den inte så vet jag inte tyvärr.. typ alla lär vara likvärdiga.
Citera
2009-04-11, 01:52
  #44
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Lite hjälp med pokertermer. SNG är alltså ett sätt att spela en turnering på?
Isf sade jag fel då jag sade att jag gillar SNG. Vad jag gillar är att spela på bord, helt vanligt. Inga turneringar etc. Multitabla tex.

Vilka sidor har mycket nybörjare, där även jag kommer känna mig lite bättre än någon? Inte svenska spel tack!

Cashgame sätter du dig ner och köper in dig, SnG = sit n gos är en form av turnering som inte har startid utan startar när ett visst antal har reggat sig...du får då startmarker precis som i en turnering..
Citera
2009-04-11, 01:57
  #45
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
har spelat i några månader själv nu. Har vunnit en del och förlorat en del men jag glider mest runt på olika siter för att testa. Många gånger då jag gulat har de varit för donkeys som gör helt galna grejjer och prickar fyrtal över min kåk etc, är de så här på högre nivåer också eller är spelet mer "proffsigt"? Hur vet jag när jag ska byta nivå? Ja har lite extra pengar som jag skulle kunna sätta in men vågar jag göra det? För övrigt så hatar jag svs alltid gått skit där men spelar ändå där..
Proffsen prickar fyrtal över kåk på heltid de med, oroa dig inte.

Byt nivå när du känner dig redo och när du har rullen att backa upp med...
Citera
2009-04-11, 03:16
  #46
Medlem
Duerfians avatar
Om du gular pga bad beats så har du värdelös bankroll managment. Sitt aldrig med mer än 5% av din bankrulle vid ett bord. Om din bankrulle krymper pga förluster skall du aldrig kunna gula då du går ner i nivåer.

Med 500kr har du 2.5 inköp till 0.5/1 eller fem halva inköp (att köpa in halvt på SvS är helt ok då dom har 200BB som max). Det är väldigt lite och kan ta slut genom ren otur. Visst kan du försöka men risken att du gular är väldigt stor.

Om du försöker dig på SvS stanna på 0.5/1 tills du har 4000 kr åtminstone.

Poker som sommarjobb är en utomordentligt dålig ide om du inte har varit en vinnande spelare förr samt har pengar undanlagda.
Citera
2009-04-11, 03:21
  #47
Medlem
Stormorfars avatar
Vettefan om jag skulle rekomendera svs till en nybörjare. Jag tycker att 0.02/0.04 skulle vara en bättre nivå för att lära sig.. Mindre pengar och folk är sämre där än svs imo. Känns lite jobbigt att börja på NL10 kanske, eftersom man bör ha en rulle på minst 2k svenska för att spela seriöst..
Citera
2009-04-11, 03:56
  #48
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
har spelat i några månader själv nu. Har vunnit en del och förlorat en del men jag glider mest runt på olika siter för att testa. Många gånger då jag gulat har de varit för donkeys som gör helt galna grejjer och prickar fyrtal över min kåk etc, är de så här på högre nivåer också eller är spelet mer "proffsigt"? Hur vet jag när jag ska byta nivå? Ja har lite extra pengar som jag skulle kunna sätta in men vågar jag göra det? För övrigt så hatar jag svs alltid gått skit där men spelar ändå där..

Om du skulle förlora en krona i snitt per hand du spelar, tror du då att du skulle komma ihåg alla dom händerna? Fundera på den frågan.

För antagligen ligger ditt problem där. Att dra ut kåken med ett rivrat fyrtal kommer du göra lika många gånger som dom gör mot dig (i det långa loppet). Pengarna finns i dom små potterna. Att kunna få betalt med mellanparet av A hög t.ex.

Att få in pengarna med AA mot KK på floppen 629 är inte det som gör dig till en bra spelare. Även om många dåliga spelare inte ens får in hela stacken i det läget så är det inte där du blir rik. Du måste hitta dina luckor och täppa igen dom.

Såklart minns du "fyrtalen mot kåkarna" bäst. Du trodde du var säker men likförbannat så fick du en jättechock när han vände upp runner-runner-fyrtalet i en pott på 400 BB. Såklart minns du det. Att du istället bluffade bort 23 BB på brädan 5692K med AQ minns du inte. Du "trodde ju han skulle folda" på rivern när kungen kom.

Du är antagligen inte en speciellt bra pokerspelare eftersom du inte vinner. Visst kan du vara en på 100 miljoner. En människa med konstant otur som aldrig vunnit en hand - trots att du alltid gått all in som favorit. Men det är inte troligt.

Så se till att bli bättre, leta luckor och täpp igen dom. Det kommer göra att du tillslut börjar tjäna pengar istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in