2009-04-08, 23:01
  #13
Medlem
melus avatar
Boktips?

Många har rekommenderat litteratur inom poker. Och nej, jag läser inte värst mycket böcker. Brukar börja på ca 5 böcker per år men kommer inte längre än till halva boken. Men om jag är taggad, har vilja och tycker om bokens ämne läser jag ut den på noll tid(detta hände med "Snabba Cash", rekommenderar stort, dock ingen pokerbok). Så tips på pokerböcker! Gärna svenska.
Citera
2009-04-08, 23:30
  #14
Medlem
Trillskes avatar
Gå först igenom den här checklistan:
1) Har du normalt, gärna lite över, IQ?
2) Gillar att du att vinna i spel / hatar att förlora?
3) Är du typen som ger sig fan på att lära sig saker när du väl försöker?

Har du ovanstående och inte är retarded på något annat vitalt plan (typ deprimerad alkoholist som kommer helg-tilta) får du inga problem med de där 1-2 tusen extra i månaden.

Men gör du det av ekonomisk orsak är det ett konstigt mål, för det blir mycket arbete för lite tillbaka.

Men ska du göra det så se till att hitta bra artiklar och grejer. Besök twoplustwo och leta i deras forum eller så.
Citera
2009-04-09, 01:03
  #15
Medlem
Krillinho1s avatar
TS, bara så du vet så har poker ett visst turmoment vilket gör att det är väldigt svårt att få ett kontinuerligt bra resultat. Så att du är beredd på att de där 1-2k extra i månaden inte alltid sitter. Annars så önskar jag dig lycka till
Citera
2009-04-09, 01:13
  #16
Medlem
juppys avatar
Klart du kan lära dig att spela poker och dra in 1-2k i månaden, men det tar tid att lära sig spelet. Jag har inte på långa vägar lärt mig spelet ännu. Jag började spela förra året i november och det gick upp och ner som bara den. Kunde inte speciellt mycket då, hade mest kört free-rolls och det är inte riktigt samma sak som CG. Men jag har läst på olika forum (bl.a. här på FB och 2+2) och jag har tittat på träningsvideos och gjort det man ska för att lära sig: SPELAT. Jag gjorde en insättning på 100$ förra året och efter två månader jojo-spel var jag nere på 6$. Men nu är jag tillbaka och har jobbat mig upp till en ordentlig rulle för NL10 (utan att göra en enda insättning). Det visar hur mycket det kan svänga.
Citera
2009-04-09, 01:15
  #17
Medlem
rooys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentile
Lite intressant. Vart har du sett den undersökningen? Vore lite kul att veta hur många det är som vinner/donerar.

Enligt sharkscope är 1/3 spelare vinnande och 2/3 backar. Det gäller sngs då.
Citera
2009-04-09, 09:00
  #18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Enligt sharkscope är 1/3 spelare vinnande och 2/3 backar. Det gäller sngs då.

Det var ju ingen rolig statistik. Hade förhoppningar om att man var mer unik. Har du någon statistik över CG och turneringar? Tack iaf.
Citera
2009-04-09, 11:09
  #19
Medlem
rooys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentile
Det var ju ingen rolig statistik. Hade förhoppningar om att man var mer unik. Har du någon statistik över CG och turneringar? Tack iaf.

Det är tyvärr den statistik jag har men bara för att en tredjedel vinner betyder det inte att alla inom den tredjedelen vinner mycket
Citera
2009-04-09, 18:21
  #20
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentile
Det var ju ingen rolig statistik. Hade förhoppningar om att man var mer unik. Har du någon statistik över CG och turneringar? Tack iaf.
PT hade statistik förut över hur många av deras användare som låg på plus.

Tror det var 60% back, 40% plus.

Sen är väl de som använder PT eller någon annan tracker till större del vinnare än de som inte använder men men...
Citera
2009-04-09, 18:26
  #21
Medlem
Dreemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond Keso
PT hade statistik förut över hur många av deras användare som låg på plus.

Tror det var 60% back, 40% plus.

Sen är väl de som använder PT eller någon annan tracker till större del vinnare än de som inte använder men men...
Oj! Jag trodde vinstprocenten var mycket mindre. Men långt ifrån alla av de 40% som går + lär tjäna mer än 1k/månaden eller vad tror ni?
Citera
2009-04-09, 18:29
  #22
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreemo
Oj! Jag trodde vinstprocenten var mycket mindre. Men långt ifrån alla av de 40% som går + lär tjäna mer än 1k/månaden eller vad tror ni?
Verkligen inte. Nu räknades ju bara de spelarna som har PT, och som jag sa så är de troligast mycket större andel vinnare än resten.

Sen räknas vinnare i detta statistik som en spelare som har vunnit pengar, oavsett hur lite det må vara. Så har man spelat 100K händer och vunnit $4 så är man en vinnande spelare.
Citera
2009-04-09, 19:08
  #23
Medlem
Trillskes avatar
Megalol att använda PT och gå back.

60%? Trodde de programmet skulle göra allt åt dem?
Citera
2009-04-09, 19:24
  #24
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Megalol att använda PT och gå back.

60%? Trodde de programmet skulle göra allt åt dem?
typ.

Dock inte säker på siffrorna, länge sen nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in