Citat:
Fotboll, ett sätt att tjäna pengar?
Hejsan! Hade tänkt fråga om det är möjligt att tjäna pengar på fotboll. Men tänkte på min fråga ett par gånger och kom fram till att det går! Många lever t.o.m. på det. Men jag vill endast tjäna en tusing, kanske två i månaden. Så att jag kan få lite extra inkomster och minska mina utgifter.
Jag vill alltså ha tips och hjälp på vad jag skall göra för att förverkliga detta. Vill inte veta om det är möjligt utan vad jag skall göra för att ta ut det mesta ur det!
OBS! Har spelat lite fotboll förr, dock inte i serie A.
Samma jämförelse. Tror du en vanlig Svensson kan tjäna pengar på fotboll direkt? Tror du dom allsvenska spelarna tjänade pengar direkt dom började spela?

Nu
kan man visserligen vara en jättetalang i poker, och direkt börja tjäna x tusen i månaden, men oftast krävs det träning.
Såklart går det att tjäna pengar, men att sätta sig med ett mål som du har - helt utan erfarenhet - innebär att det kommer ta lite tid. Zlatan har tränat bra många timmar för att bli så duktig som han är, Hysén (spelar han i IFK än?

) har också tränat många timmar, men han blev inte lika bra som Zlatan.
Uffe i division 6 kanske har tränat lika mycket som Zlatan, men Uffe hade helt enkelt ingen talang, så han blev inte proffs.
Allt beror på hur duktig du är, hur mycket du kommer plugga poker, hur mycket du kommer spela, hur tiltbenägen du är, om du kan bankroll manegement (hålla koll på oengarna ordentligt på pokerkontot) plus en massa mer.
Så din fråga är såklart omöjlig att svara på. MEN, ge det ett försök borde du helt klart göra

Det kan inte mer än skita sig, och sålänge du inte är dum i huvudet så kommer du inte förlora några livsavgörande summor.
Börja sätt dig och spela med några hundralappar. Många kommer säga att du ska plugga poker och se videor först, men jag lär mig iaf (yeah right :rolleyes) bättre genom att "träna" poker. Att spela och spela gör att man lär sig hur det fungerar. Se till att du lär dig spelet, kanske gör du det bäst genom att läsa en bok. Har du bra läshuvud, läs en bok. Har du inte bra läshuvud, träna.
Du kommer antagligen behöva lägga ner tid och pengar för att bli bra, men förhoppningsvis är du hyfsad (grym kanske t.o.m.?) på spelet och lär dig fort.
Blä vad mycket ordbajsning det här blev