2009-03-23, 01:40
Medlem
....
Citera
2009-03-23, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knight17
... till någon snäll op: ta bort det jag skrev *tack* ...

fick editera då jag svarade på en grej om relakks och inte det
som några började prata offtopic om !
Citera
2009-04-06, 18:48
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Likt Rizado har även jag stadsnät och har alltid mätt över 90 MBit...
Jag bor i Lund och har tjänsten från Bredband2. Har som sagt alltid mätt över 90 MBit vilket iallafall maxar min nerladdning då jag sitter på en bärbar med en 5400 rpmare vilket utgör flaskhals. Jag får tanka hur mycket jag vill och de har även trevliga policies:

Om Antipiratbyrån skriver Bredband2:

Om begränsningar skriver Bredband2:
Vi kanske är grannar =)
Citera
2009-04-06, 19:52
Medlem
shadews avatar
37 SEK/mån... de verkar ha uppgraderat sina system idag så att det faktiskt går att få full hastighet igen. Jag tycker det är extremt prisvärt.
Citera
2009-04-06, 20:37
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Vi kanske är grannar =)
Det är nog rätt många som bor på AFB och fildelar, men ja, ni kanske är grannar. ^^
Citera
2009-04-07, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
37 SEK/mån... de verkar ha uppgraderat sina system idag så att det faktiskt går att få full hastighet igen. Jag tycker det är extremt prisvärt.

Du skriver i olika trådar att relakks går så fort och att de kostar 37 sek i månaden

men går man in på deras sida säljer de minst 3 månader för 149 kronor

Det står dessutom att de SKA uppdatera sina servrar inte att de gjort det

jobbar du på relakks eller?
Citera
2009-04-07, 11:51
Bannlyst
jag har nu testat att köpa en månad för 5 euro
och det går faktiskt snabbare nu än förut

laddar nu ner i 877 kb / sekunden EDIT: 900+ kb / sekund!

mycket bättre än dold presterat. de måste uppgraderat eller nåt

Hoppas nu de klarar eventuell anstormning bättre den här gången.
Citera
2009-04-07, 12:00
Bannlyst
Nu har jag faktiskt laddat ner upp till ända upp till 999kb/s vilket innebär en hastighetsminskning med några få procent bara.
Fantastsik skillnad, förut så var relakks rätt sega!

Det är rätt kul att se att det går att få såna hastigheter på en VPN-tjänst. Men det är väl dessvärre så att ju fler som trängs desto segare. Just nu verkar ju "ivacy"vara i ropet trots att det för många tycks gå lika långsamt som dold.se. När Relakks får fler som strömmar till lär det ju gå ner igen. Hoppas inte det sänks för mycket bara.
Citera
2009-04-07, 12:49
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heathcliff.
Nu har jag faktiskt laddat ner upp till ända upp till 999kb/s vilket innebär en hastighetsminskning med några få procent bara.
Fantastsik skillnad, förut så var relakks rätt sega!

Det är rätt kul att se att det går att få såna hastigheter på en VPN-tjänst. Men det är väl dessvärre så att ju fler som trängs desto segare. Just nu verkar ju "ivacy"vara i ropet trots att det för många tycks gå lika långsamt som dold.se. När Relakks får fler som strömmar till lär det ju gå ner igen. Hoppas inte det sänks för mycket bara.
Och du frågar om andra jobbar på Relakks. Du är ju fan som Jysk-gubben.

Det kan ju vara intressant om du skriver ut din bandbredd istället för att säga "några procent". Gör ett riktigt test också, så du inte skriker ut kb/s.
Citera
2009-04-07, 12:56
Medlem
Allt beror egentligen på
1. hur många som betalar och hur många som gör något.
2. peeringen mellan VPN och klienter och dig
3. Hur mycket % de vill ha i vinst

osv..

Men det är inte ekonomiskt försvarbart att ens inbilla sig att en VPN ska/kan komma upp i 100/100 full burst 24/7 för 39-100 kr / mån. Dock sitter man och tankar kring 06 på morgonen så ska man nog se det går bra.

Sedan är VPN i utlandet så går trafik som internationell och därmed dyrare att skicka för VPN-ägaren.

Men kostnad/klient är så ofantligt mycket högre på de nya skydda-sig-mot-ipred än vanliga isp:er så det återstår och se vad de faktiskt kan leverera i snitt.
Citera
2009-04-07, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Och du frågar om andra jobbar på Relakks. Du är ju fan som Jysk-gubben.

Det kan ju vara intressant om du skriver ut din bandbredd istället för att säga "några procent". Gör ett riktigt test också, så du inte skriker ut kb/s.
Ja, haha. Blev lite upphetsad över vilken fartstegring det blivit bara. Därav att jag skrev två inlägg på raken.

Vet inte hur man gör en riktig test, vet dock att när jag laddar ner i vanliga fall så brukar det gå som max 1 mb/sekund när man laddar via bittorrents. Vårt bredband är 8 mbit.
Här tycks det ligga på runt 900 kb/sekund , ibland högre, när man laddar ner som max.

Tycker sådana siffror är mer intressanta än nån som gör "bredbandstesten", då det ofta visar sig missvisande då torrentnerladdningarna går långsammare i praktiken.
Citera
2009-04-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heathcliff.
Ja, haha. Blev lite upphetsad över vilken fartstegring det blivit bara. Därav att jag skrev två inlägg på raken.

Vet inte hur man gör en riktig test, vet dock att när jag laddar ner i vanliga fall så brukar det gå som max 1 mb/sekund när man laddar via bittorrents. Vårt bredband är 8 mbit.
Här tycks det ligga på runt 900 kb/sekund , ibland högre, när man laddar ner som max.

Tycker sådana siffror är mer intressanta än nån som gör "bredbandstesten", då det ofta visar sig missvisande då torrentnerladdningarna går långsammare i praktiken.

Bästa är testa en torrent (samma) efter varandra med många peers.

Sedan att få 7.2 Mbit av 8 Mbit är inte detsamma som få 92 Mbit av 100 Mbit

Bredbandstester är rätt meningslösa då de sitter nära en bra peeringpunkt och har "oändligt" med bandbredd. Så det ska mycket till innan en sån felar mycket % från det som är givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in