2009-03-21, 19:38
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten189
Vilken ISP erbjuder en dedikerad 100/100 lina för 40 spänn i månaden?
Svar: Inga, om det nu faktiskt stämmer då delar du garanterat den med minst 150 andra personer.
Finns lite här och var där stadsnät är utbyggt. Ofta i studentområden.
Citera
2009-03-21, 19:52
Medlem
katten189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Finns lite här och var där stadsnät är utbyggt. Ofta i studentområden.
Och du tror att varje student har en egen dedikerad, fullt burstbar 100/100 lina?
Citera
2009-03-21, 19:58
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Och du tror att varje student har en egen dedikerad, fullt burstbar 100/100 lina?
Jag vet inte vad burstbar innebär men min lina ligger på över 90 upp och ner hela tiden om man testar mot ett bra ställe.
Citera
2009-03-21, 20:02
Medlem
LiLWizs avatar
Alla som söker efter 100/100 att nyttja som seedbox kan jag rekommendera OVH/Kimsufi. Jag kommer alltid upp i 11Mb/s uppladdnings med deras. DOCK så suger routingen till Sverige, så om du har bråttom med att få ner något så kanske du ska se dig om efter mer kvalitet i bandbredden. Detta kanske varierar lite beroende på vilken ISP du har hemma.
Citera
2009-03-21, 20:04
Medlem
katten189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Jag vet inte vad burstbar innebär men min lina ligger på över 90 upp och ner hela tiden om man testar mot ett bra ställe.
Well, det kan hända, men skulle alla sitta o tanka för fullt 24/7 så skulle det gå riktigt segt .

Kan passa på att fråga ett par frågor med som du gärna får svara på om du har lust:

I vilken stad bor du?
Hur ofta/länge ligger du o drar max på din lina?
Har du koll på om det står något om hur mkt du får tanka i ditt avtal?
Citera
2009-03-23, 00:09
Medlem
Citat:
Well, det kan hända, men skulle alla sitta o tanka för fullt 24/7 så skulle det gå riktigt segt .

Kan passa på att fråga ett par frågor med som du gärna får svara på om du har lust:

I vilken stad bor du?
Hur ofta/länge ligger du o drar max på din lina?
Har du koll på om det står något om hur mkt du får tanka i ditt avtal?

Likt Rizado har även jag stadsnät och har alltid mätt över 90 MBit...
Jag bor i Lund och har tjänsten från Bredband2. Har som sagt alltid mätt över 90 MBit vilket iallafall maxar min nerladdning då jag sitter på en bärbar med en 5400 rpmare vilket utgör flaskhals. Jag får tanka hur mycket jag vill och de har även trevliga policies:

Om Antipiratbyrån skriver Bredband2:

Om begränsningar skriver Bredband2:
Citera
2009-03-23, 00:37
Medlem
Citat:
Om Antipiratbyrån skriver Bredband2:

Vi garanterar att vi inte kommer lämna ut våra kunders personuppgifter till Antipiratbyrån eller liknade organisationer. Enda undantaget är våra partners för logistik som behöver uppgifter för att leverera hårdvara och skicka faktura.

Ja, fast efter 1 april måste dom enligt lag, efter domstolsbeslut lämna ut uppgifterna. Annars får DOM böter.
Lägg märke till att det där var skrivet för över ett år sen...
Citera
2009-03-23, 00:43
Medlem
Wendigos avatar
Jag sitter på stadsnät 100/100 i Umeå med samma ISP som ovan, alltså Bredband2 och.. ja, man kan inte annat än vara nöjd med deras avtal De har verkligen fattat vad Internet handlar om och står för sina kunders rättigheter ! All heder åt sådana företag.
Citera
2009-03-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Jag sitter på stadsnät 100/100 i Umeå med samma ISP som ovan, alltså Bredband2 och.. ja, man kan inte annat än vara nöjd med deras avtal De har verkligen fattat vad Internet handlar om och står för sina kunders rättigheter ! All heder åt sådana företag.

Jo, men ring dom och fråga, det gjorde jag. (0770-811 000)

Dom sa att de var tvungna att följa lagen (IPRED), och att allt annat var oseriöst. De gillade det inte, men var tvungna....
Citera
2009-03-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa
Ja, fast efter 1 april måste dom enligt lag, efter domstolsbeslut lämna ut uppgifterna. Annars får DOM böter.
Lägg märke till att det där var skrivet för över ett år sen...

Det vet jag självklart men jag ville bara visa hur sunda värderingar BB2 faktiskt har.
Citera
2009-03-23, 01:08
Medlem
roaders avatar
Håll er till topic för i helvete, de senaste sidorna har inget med topic att göra.
Citera
2009-03-23, 01:39
Medlem
... till någon snäll op: ta bort det jag skrev *tack* ...
Senast redigerad av Knight17 2009-03-23 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in