2007-01-30, 20:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Kolla först på bild 312 (där Greer är vänd mot Kennedy, du ser t.o.m. Greers vänstra öra) där Greer siktar pistolen mot Kennedy, och sedan bild 313...POOOOFF...nyllet avslitet...

http://www.assassinationresearch.com/zfilm

Bilderna 314-317, där ser du tydligt hur Greers pistol ändrar läge bild för bild, då Greer drar tillbaka pistolen...

Tack för svaret. Men varför började du att tala om de exakta rutorna först när du blev pressad? För att det inte längre gick att hänvisa till den förhålladevis lågupplösta och svårkontrollerade Google Video Player?

Kan du svara på denna fråga då: Kan du vara så vänlig att ringa in på bilderna exakt var pistolen och armen är? Använd dig gärna av ritprogrammet Paint.NET, för med det så tappar bilderna inte i kvalitet på samma sätt som med MS Paint. Lägg sedan ut bilderna på imageshack.us, typ. Förse gärna bilderna med förklarande text. Bollen är din...
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Så varför ser din "arm" ut precis som överkanten på den bakre bildörren? Och varför blänker det inte lika mycket om någon annans kläder? Och varför matchar din "pistol" med hårfästet på passageraren? Och varför blänker den till fler gånger under färden när Greer bara kör bilen? Jag vet att vi ställt de här frågorna innan, men du bara struntade i dem då. Om du verkligen tror på den här teorin så måste du också kunna förklara de här frågorna på ett trovärdigt sätt.
Greer satt och flashade med sin "piece", årtionden innan hiphopkulturen...
Citera
2007-01-30, 22:04
Medlem
Targenors avatar
Nu kommer Mankan att hävda annat
Men här syns tydligt att Greer inte har något vapen, man ser inte ens hans arm som ska vara sträckt bakåt

http://www.john-f-kennedy.net/orvillenixfilm.htm

Orville Nix film visar händelseförloppet från andra sidan gräset.
Tyvärr ser man inte så mycket av vad som händer på kullen.
Citera
2007-01-30, 22:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
The President's automobile was almost past this building and I was looking at the overpass that we were about to pass under in case someone was on top of it, when I heard what I thought was the backfire of a motorcycle behind the President's automobile. After the second shot, I glanced over my right shoulder and saw Governor Connally start to fall, I knew then that something was wrong and I immediately pushed the accelerator to the floor and Mr. Kellerman said, get out of here.

Greers version av händelsen.
http://jfkassassination.net/russ/testimony/sa-greer.htm

Greers vittnesmål till WC
http://jfkassassination.net/russ/testimony/greer.htm

Citat:
Mr. GREER. Well, when we were going down Elm Street, I heard a noise that I thought was a backfire of one of the motorcycle policemen. And I didn't--it did not affect me like anything else. I just thought that it is what it was. We had had so many motorcycles around us. So I heard this noise. And I thought that is what it was. And then I heard it again. And I glanced over my shoulder. And I saw Governor Connally like he was starting to fall. Then I realized there was something wrong. I tramped on the accelerator, and at the same time Mr. Kellerman said to me, "Get out of here fast." And I cannot remember even the other shots or noises that was. I cannot quite remember any more. I did not see anything happen behind me any more, because I was occupied with getting away.
Mr. GREER. Well, when we were going down Elm Street, I heard a noise that I thought was a backfire of one of the motorcycle policemen. And I didn't--it did not affect me like anything else. I just thought that it is what it was. We had had so many motorcycles around us. So I heard this noise. And I thought that is what it was. And then I heard it again. And I glanced over my shoulder. And I saw Governor Connally like he was starting to fall. Then I realized there was something wrong. I tramped on the accelerator, and at the same time Mr. Kellerman said to me, "Get out of here fast." And I cannot remember even the other shots or noises that was. I cannot quite remember any more. I did not see anything happen behind me any more, because I was occupied with getting away.
Mr. SPECTER. Now, how many shots, or how many noises have you just described that you heard?
Mr. GREER. I know there was three that I heard--three. But I cannot remember any more than probably three. I know there was three anyway that I heard.
Mr. SPECTER. Do you have an independent recollection at this moment of having heard three shots at that time?
Mr. GREER. I knew that after I heard the second one, that is when I looked over my shoulder, and I was conscious that there was something wrong, because that is when I saw Governor Connally. And when I turned around again, to the best of my recollection there was another one, right immediately after.
Mr. SPECTER. To the best of your ability to recollect and estimate, how much time elapsed from the first noise which you have described as being similar to the backfire of a motor vehicle until you heard the second noise?

Och framförallt
Citat:
Mr. SPECTER. You testified that at the second noise you glanced over your shoulder.
Mr. GREER. Yes, sir.
Mr. SPECTER. Which shoulder did you glance over?
Mr. GREER. Right shoulder.
Mr. SPECTER. And describe or indicate how far you turned your head to the right at that time?
Mr. GREER. Just so that my eyes over, caught the Governor, I could see, I couldn't see the President. I just could see the Governor. I made a quick glance and back again.
Citera
2007-01-30, 22:26
Medlem
che_danis avatar
Som Castro har sagt och många andra, så var det minst två personer som sköt mot Kennedy.

CIA och FBI ligger förmodligen bakom det.

Ni minns väl filmen "13 dagar" om "kuba-krisen" där generalen som ville invadera Cuba och nästan starta 3 världskriget ogillade Kennedysarana.

Citat:
Ursprungligen postat av one and again
Så vad tror ni vem/vilka dödade JFK. Att det var mer än en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten på så kort tid. Det finns ju en massa olika "bevis" som pekar både på det ena och det andra. Upplagt för konspirationer.

Är det ingen som har någon smaskig konspiration att komma med så att jag kan roa mig på torsdagskvällen.

Personligen tror jag att maffian på CIAs uppdrag mördade honom.
Citera
2007-01-31, 13:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che_dani
Som Castro har sagt och många andra, så var det minst två personer som sköt mot Kennedy.

CIA och FBI ligger förmodligen bakom det.

Ni minns väl filmen "13 dagar" om "kuba-krisen" där generalen som ville invadera Cuba och nästan starta 3 världskriget ogillade Kennedysarana.
Har inte sett den. Har inte heller sett JFK. Däremot så vet jag att den som i marinkåren är en väldigt bra skytt är i civila mått mätt en utmärkt skytt. Jag vet även att en otränad person kan lätt slänga iväg tre skott på den korta tiden (demonstrerades på Bullshit!) och att det för en sådan skicklig skytt som Oswald inte skulle vara några problem. Jag vet även att Oswald försökte mörda General Edwin Walker, mördade Officer J.D. Tippit och att han försökte mörda en polis när han blev gripen.

Detta är tre faktabitar som man gärna utelämnar när man skall sprida bilden av Oswald som den oskydige lille musmannen...
Citera
2007-01-31, 16:07
Medlem
Astromans avatar

Jag har en fråga ang. Zapruder-filmen och chauffören. När han vänder sig om och, enligt dig, skjuter det dödande skottet så är väl Kennedy redan träffad i halsen? Han håller väl sig för halsen? Rätta mig om jag har fel, är inte helt 100 på det.

Men om det är så, är inte det allra troligaste då att chauffören vänder sig om för att han hör att Kennedy är träffad? Sedan kommer det dödande skottet någon annanstans ifrån...?
Citera
2007-01-31, 16:53
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astroman
Jag har en fråga ang. Zapruder-filmen och chauffören. När han vänder sig om och, enligt dig, skjuter det dödande skottet så är väl Kennedy redan träffad i halsen? Han håller väl sig för halsen? Rätta mig om jag har fel, är inte helt 100 på det.
Men om det är så, är inte det allra troligaste då att chauffören vänder sig om för att han hör att Kennedy är träffad? Sedan kommer det dödande skottet någon annanstans ifrån...?

Jag är övertygad om att det är så, chauffören säger också att han trodde dom första skotten var från en polismotorcykel som baktände.
Det dödande skott måste ha kommit från någon annanstans.
Om det hade kommit infrån bilen hade det varit löst för länge sen, eftersom dom allra flesta "seriösa" forskare hade hittat det. Men trots allt på dessa 40 år , är William Cooper den enda jag hört som tryckt på angående chauffören som skytt.
Citera
2007-01-31, 18:16
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Jag är övertygad om att det är så, chauffören säger också att han trodde dom första skotten var från en polismotorcykel som baktände.
Det dödande skott måste ha kommit från någon annanstans.
Om det hade kommit infrån bilen hade det varit löst för länge sen, eftersom dom allra flesta "seriösa" forskare hade hittat det. Men trots allt på dessa 40 år , är William Cooper den enda jag hört som tryckt på angående chauffören som skytt.

Precis. Kennedy skjuts först i halsen, och det är inte underligt att de i framsätet vänder sig om för att se efter vad som just hänt. Man ser ju också att det står flera människor på gräset bara ett par meter ifrån bilen. Har svårt att tänka mig att ingen av dessa reagerar på att chauffören skjuter Kennedy. För att inte tala om Jackie
Citera
2007-01-31, 19:08
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astroman
Precis. Kennedy skjuts först i halsen, och det är inte underligt att de i framsätet vänder sig om för att se efter vad som just hänt. Man ser ju också att det står flera människor på gräset bara ett par meter ifrån bilen. Har svårt att tänka mig att ingen av dessa reagerar på att chauffören skjuter Kennedy. För att inte tala om Jackie

Precis instämmer helt.
Om Greer hade skjutit så är det knepigt att ingen lyckats avslöja de hela på 40 år, det är trots allt en hel del personer som granskat zapruder filmen för att försöka få fram något av värde.
Citera
2007-01-31, 22:35
Medlem
sten.bs avatar
http://video.google.com/videoplay?docid=2255282465887009265&q=Atlantis+Ali en+Visitation+and+Genetic+Manipulation

Kolla från 2,20 där du tydligt ser att man visste.

Se på allt.
Citera
2007-01-31, 22:52
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
http://video.google.com/videoplay?docid=2255282465887009265&q=Atlantis+Ali en+Visitation+and+Genetic+Manipulation

Kolla från 2,20 där du tydligt ser att man visste.

Se på allt.

Lika intressant som att se målarfärg torka typ. Har inte sett allt ännu, men är ca 3 min in i filmen.
Citera
2007-02-01, 03:30
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Vilket är en mycket avslöjande pusselbit kring hela denna konspiration...

Givetvis släpper chaffisen gaspedalen när han ska till att knäppa Kennedy...

Med all respekt så måste jag ändå respektlöst säga att ditt skrivande i denna tråd är patetiskt. Snälla, försök ha någon form till kritisk ansats. Problemet blir att du tar så mycket plats att fokus flyttas från en seriös diskussion om mordet till ifrågasättanden av dina halmstrån som för länge sen vederlagts av seriösa forskare, även av så kallade "konspirationsteoretiker".

Framförallt, köp lite böcker i ämnet istället för att läsa internetsidor. Det finns en mängd seriös litteratur i ämnet skriven, av bl a journalister och historiker, som lägger fram omfattande dokumentation som pekar mot en konspiration. Om du är intresserad delar jag gärna med mig av titlarna.

Leta inte efter den kompletta lösningen på mordet i Zapruderfilmen. Forska och läs på om helheten: kalla kriget, underrättelsetjänster, kopplingar mellan olika statliga institutioner och privata företag, Kuba, anti-Castrokubaner och deras förgreningar in i nyss nämnda underrättelsetjänster, Vietnamkriget, osv osv osv osv.

Kan vi en gång för alla glömma chauffören och inte diskutera honom mer som JFKs mördare, tack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in