2014-10-31, 17:54
Medlem
Tochtlis avatar
Kastade vattenballonger på lärarna från högsta våningen (4:e). Lyckades pricka matteläraren rätt på flinten. Vi funderade på att fylla dem med piss men sen tyckte vi det var lite väl osmakligt.
Citera
2014-11-05, 00:24
Medlem
EMNEMs avatar
Tror det var i 9an (någon gång på högstadiet iallafall) som jag och två polare upptäckte att ett av klassrummen i korridoren var olåst och tomt. Vi hade precis slutat och väntade på att några andra kompisar skulle sluta så vi kunde bege oss hemåt tillsammans med dem och det var trevligare att vänta i klassrummet med stolar än att bara stå i korridoren.

Vi går iallafall in och låser dörren om oss, grejen var bara att det klassrummet tillhörde min käre spanskalärare och han hade gjort det lite trevligt med diverse föremål runtom i klassrummet. Ett av dessa föremål hade han fått i present av en elev han haft många år tidigare men det var i porslin (har för mig att det var en häst eller dylikt) så han hade ställt den uppe på någon högtalargrej som satt fast på väggen så att alla kunde se men inte röra och råka välte den. Får inte heller glömma hur mycket han talade om att han älskade den.
Hursomhelst, vi satt där med våra vinterjackor och började bli lite rastlösa och det låg ett par vantar därinne som någon glömt så vi bestämde oss för att kasta grisa med dessa. Vi tog varsitt hörn i klassrummet och började kasta till varandra. Eftersom att det var vantar och de var ganska lätta gick det inte art kasta så att någon åkte ut som vi tog i mer och mer och tillslut så tar jag i för kung och fosterland och vanten, likt en boomerang, gör en båge rakt upp mot porslinshästen som börjar vingla fram o tillbaka och vi stod som förstenade och såg på och tillslut föll den ner i golvet.

Direkt satte vi igång och städa upp alla skärvor och suddade ut alla spår på att någon varit där. Vi lade bitarna i jackfickorna så att vi kunde slänga dem någonstans långt norrifrån skolan och han aldrig skulle få se den stackars mördade porslinshästen.

Fan vad jag skämdes när jag mötte han i korridoren påvägen hem och han trevligt sa hej då. :(
Citera
2014-11-05, 00:27
Medlem
Shadowcrafts avatar
Min unga lärarinna i 9an hade ett par byxor med gylf på röven. Gissa vad jag gjorde...skäms fan fortfarande ((
Citera
2014-11-05, 00:43
Medlem
EMNEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Min unga lärarinna i 9an hade ett par byxor med gylf på röven. Gissa vad jag gjorde...skäms fan fortfarande :(((

Hon hade dom inte bakofram då? :P men tycker du gjorde rätt, nu lärde sig ju slynan att hon inte kan ha sina analsex-byxor på sig på jobbet.
Citera
2014-11-05, 20:36
Medlem
Hände massa roliga saker under högstadiet, bland annat låste vi in en gympavikarie i ett litet förråd, blocka dörren med massa mattor och bänkar och skit, det kom senare fram att han hade klaustrofobi, då ångrade man sig kanske lite men haha.
Sen hade vi en vikarie under en längre tid i matte, och där gick de vilt till mer eller mindre varje lektion, några saker speciellt jag kommer ihåg är att hon blev sjukt förbannad ibland, och ju mer hon reagera ju roligare blev det ju, gardiner revs ner, stolar flög i väggen och dylikt.
En annan grej var att vi la ner datormöss och tangentbord å grejer i hennes väska, så trodde dom andra lärarna att hon hade snott det, hon slutade sen av någon konstig anledning, och hälsade aldrig mer på nån i klassen :S

Vissa saker ångrar man ju såklart, men roligt var det!
Citera
2014-11-11, 18:03
Medlem
BaronSemedis avatar
Förvisso mer av en olyckshändelse, men ändå:

Bakgrundsinformation:

När vi just hade börjat i åttan så fick vi en ny lärarinna. Först verkade det lovande - blond, snygg och enorma bröst. Allt var således lugna fisken. Tills hon öppnade käften, vill säga. Denna människa gjorde omedelbart klart för oss att hon inte tänkte tolerera något som helst prat under lektionerna, inga tuggummin, inget snus - ingenting. "Jaha, pinglan visar sig vara Stalin", var troligtvis min första tanke. Under den första lektionen, som var engelska, ställde jag någon fråga till henne, minns inte exakt, men det rörde i alla fall grammatik. Hon fick då ett fullständigt CP-ryck och började gapa om det ena och det andra. Hon började med att förkunna att jag hade "dålig attityd", och sedan improviserade hon lite. "Vad i helvete?", var min exakta tanke. Jag blev förstås förolämpad av detta, för min tanke var aldrig att provocera - bara att lära mig. Jag upplyste häxjäveln om att det var hon som hade en dålig attityd och blev sedan mer eller mindre utsläpad av psykopaten. Efter detta så hittade vi aldrig tillbaka till någon fungerande relation.

Misstaget:

Jag satt tillsammans med tre av mina vänner ute på en rast, där vi njöt av vädret och våra nyligen inköpta glassar(jag åt Piggelin, minns jag). Vi satt på rad, på en bänk, och vi hade våra ryggar mot en fotbollsplan där någon klass hade lektion/fotbollsmatch.

Jag tog ut min (lös-)snus och skickade iväg den bakåt. Det skulle jag inte ha gjort. Jag hör ett fruktansvärt avgrundsvrål bakom mig. Mina vänner och jag vänder oss om, och där står hon. Jag hade lyckats med konststycket att dra min snus klockrent mellan ögonen på Stalin, som tydligen också var lärarinna, eller kanske vikarie, i idrott. Snusen satt alltså perfekt mellan ögonen på fanskapet, men tog hon bort den? Nej, idioten låter den sitta kvar medan hon går fullständig bärsärkagång. Hon viftar med nävarna, skriker saker som lärare absolut inte bör skrika - och så vidare. Hon blev alltså totalt skogstokig. Jag har aldrig, varken förr eller senare, fått en sådan utskällning. Till saken hör att hon ansåg att även mina vänner var skyldiga och skrek precis lika mycket på dessa. Vår kollektiva tanke var: "Vad i helvete?!"

När vi insåg lustigheten i det hela, var det förstås omöjligt för oss att hålla oss för skratt. Detta gjorde psykhäxan ännu argare, och hon hade till slut tårar i ögonen av rent jävla vansinne. Dumskallen pillade bort precisionssnusen och försvann i ett moln av svordomar och galenskap.

Efterspel:

Vi blev förstås inkallade till rektorn strax efter händelsen. Vi förklarade situationen, vilket ledde till att rektorn vred sig av skratt och ställde sig på vår sida. Efter detta så vägrade idioten till lärare att ens titta på någon av oss. Det var skönt att slippa hennes dårhusblickar, men ibland kunde man känna hur hon stirrade med sina CP-ögon långt efter en när man gick runt på skolan.

Kanske inte så kul för er, men ett desto roligare minne för mig.
Citera
2014-11-12, 23:40
Medlem
IIIDraculs avatar
Gick i 3an. Under en rast kom vi in i klassrummet. Jag kastade ut en stol genom fönstret som träffade en bil. Det var bara jag och en vän där inne så vi stack ut fort igen och ingen visste något när det kom fram. Ett jävla liv blev det. Längsta tråkigaste kollektiva utskällningen man fått höra på. Tro fan att ägaren till bilen kom upp och skrek sig hes.

Slog en annan elev med en kedja över ansiktet i 5an. Han var inte i skolan på någon vecka.
Citera
2014-11-14, 04:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 73.
Vi hade en lärare i skolan som alltid var väldigt konstig, så vi började smyga runt hans hus på kvällar och helger och kollade vad han egentligen hade för sig, ganska snabbt insåg vi att han gilla att klä ut sig till kvinna och gå runt i bh och trosor med peruk och smink på kvällarna så ordnade därför via knullkontakt en stor neger som vi skrev till skulle få knulla "henne" (låtsades att vi var läraren). Sen la vi oss i några buskar och kollade när han kom och knacka på, våran lärare öppnade i klänning och negern som trodde att det skulle vara en kvinna blev då jävligt förbannad, detta ledde till att han misshandlade henne/honom ganska grovt medans vi låg och gapskrattade. Efter några veckor på sjukhus kom läraren tillbaka men blev aldrig riktigt sig själv igen, ganska tragisk historia egentligen när man tänker efter men synen när han såg henne öppna är obetalbar, tror han hade åkt ganska långt också, typ 30 mil ifrån nån liten håla
Men nej?! Detta är fan för tragikomiskt för att va sant

Citera
2014-11-14, 16:05
Medlem
TetrisNinjas avatar
Jag och en annan kletade vårt bajs på 3 stycken olika dörrar. Ritade hakkors och smileys med det . Jag mådde inte riktigt bra då, fast jag antar att jag inte mår så bra nu heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Min unga lärarinna i 9an hade ett par byxor med gylf på röven. Gissa vad jag gjorde...skäms fan fortfarande ((
Gylf på röven? Fattar varför underställ har en skitlucka, men gylf på röven?
Citera
2014-11-14, 16:51
Medlem
Odamies avatar
Är ingen sjuk sak, bara en grej jag tänkt på i efterhand typ "varför?!".
Jag gick i åttan, vi var några stycken från klassen, typ 5 st, det var kväll och vi krossade fönsterna på vårt egna klassrum. Jag kommer inte ihåg hur vi tänkte när vi fick idén att förstöra fönsterna på stället där vi själv spenderar mest tid när vi hade kunnat göra det på någon annans klass klassrum. Till exempel någon vi inte gillade.

Jävligt dum grej att vandalisera i övrigt, men tyckte väl det var lite tufft i den åldern.
Citera
2014-11-14, 17:08
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Jag och en annan kletade vårt bajs på 3 stycken olika dörrar. Ritade hakkors och smileys med det . Jag mådde inte riktigt bra då, fast jag antar att jag inte mår så bra nu heller.

Gylf på röven? Fattar varför underställ har en skitlucka, men gylf på röven?

Haha det var typ hipster skit!
Citera
2014-11-14, 17:10
Bannlyst
Sjuka saker jag gjort, eller ja, som jag varit med på att göra.

Ett bus som jag uppfann i högstadiet och som sedan togs efter var " tejpa dörrar". Det var rätt så kul. Man tog helt enkelt maskeringstejp( man kunde lätt sno en rulle på någon lektion) och så tejpade man ihop handtagen på dörrarna så folk var tvungen att gå runt

En annan sjuk sak jag och min polare gjorde var att pissa i lampglaset på muggen. Det lös gult efteråt

En gång sparade vi rester från dissikerade räkor i en plastburk, dessa rester planterade vi sen i anslutning till en annan klass skåp, en klass vi då låg i fejd med. Lukten var makalös

Slutligen måste jag återberätta en historia från konfalägret i åttonde klass.

Vi var ju där samtidigt som en annan klass som det rådde en viss rivalitet gentemot. Kan ha berott på att det i högstadieskolan jag gick fanns elever från två närliggande samhällen. Våran klass var uteslutande från det ena och våra rivaler uteslutande från grannorten. Dom andra klasserna var vad jag minns blandade vilket kanske gjorde att samma fiendeskap där inte rådde.

Men nu åter till saken.

På konfalägret så fick vi ju vara där samtidigt som denna klass vilket ju inte var bra. Det var då en aktivitet( har glömt vad) där dom inte kunde ta båda klasserna samtidigt utan vi fick vänta i vårat rum under tiden på våran tur,och det sög ju. Vi smög så in till den andra klassens rum för att se om vi där kunde hitta på nått jävelskap. Vi identifierade genast vart en kille som hette Niklas( den vi avskydde mest i den andra klassen) hade sin säng och sina grejor och genast fick min kompis Erik för sig att han skulle skita under hans säng. Dessbättre hann vi stoppa Erik för vi förstod att hade han gjort detta så hade Håkan( prästen) bokstavligt talat vänt upp och ned på hela lägret..ingen bra ide . Denne Erik var mycket impulsiv och hejdlös under åren i högstadiet

Efter en stunds funderingar så grävde jag lite i Nicklas väska och hittade där en kompaktkamera som det var mkt film kvar i. Detta var 1994 så digitalkameror var ju inte aktuellt utan det var vanlig hederlig film som gällde

Jag har ju alltid varit lite kreativ och konstnärlig av mig så jag fick stå bakom kameran. Mina polare framför. Min kompis Stefan( som redan vid 15 års ålder) var känd för sitt enorma könsorgan runkade upp ett praktfullt stånd som jag fotade, därefter fotade jag då han ollade nicklas keps

Sedan tog jag något kort på Eriks rövhål, samt någon annan av om polare som var med. Vill minnas vi var en 5-6 killar som var med på detta bus

Vi tog bara några få kort, inte mer än 4-5.

Hörde inget om detta i efterhand heller. Men rätt så kul var det och ett hyss som än idag ligger både mig och mina polare varmt om hjärtat. Vi har idag fortfarande kontakten med varandra dom flesta av oss

Avslutningsvis och som tillägg bör också nämnas att namnen såklart är fingerade .
Senast redigerad av norrmalmstonten 2014-11-14 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in