2008-08-24, 17:10
Moderator
Gromguttens avatar
Motivera eller bli raderad.

/mod
Citera
2008-08-24, 17:11
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är nog ingen som underskattar Scholes, iaf vi som varit med ett tag.
med underskattad menar jag att han inte alltid får den större uppmärksamhet han ofta skulle förtjäna. det är flera andra som nämnt honom här dessutom som underskattad, men jag kan bara tala och motivera för mig själv.

där är skillnaden stor mot Luca Toni som får alldeles för stor uppmärksamhet om du ser till vad han faktiskt preseterar. visst kan han göra mål men han springer mest i offside, filmar, klagar och håller på då det går honom emot. och det är ofta.

fast det är kanske bara jag som tycker så om Luca Toni?
Citera
2008-08-24, 17:12
Medlem
Argots avatar
Underskattad: Owen Hargreaves - Det var många som tyckte han var för dyr och dessutom hade han väldigt svårt att ta sig in i det engelska landslaget fast han var den spelartyp de verkligen saknade. Han klev fram för ManU och spelade riktigt bra förra säsongen när det som mest behövdes och har dessutom en ruggigt underskattad högerfot.

Överskattad: Victor Valdes - Jag förstår inte varför Barcelona och många tyckare hävdar att han är bra. Aragones har förstått hur dålig han är och plockar därför ut minst fyra målvakter före honom i landslagsrankingen (Cadillas, Canizares, Reina och Palop). Han skänker bort för många poäng varje år för katalanerna och är allmänt en säkerhetsrisk varje gång bollen är på hans planhalva.
Citera
2008-08-24, 17:15
Medlem
Argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
med underskattad menar jag att han inte alltid får den större uppmärksamhet han ofta skulle förtjäna. det är flera andra som nämnt honom här dessutom som underskattad, men jag kan bara tala och motivera för mig själv.

där är skillnaden stor mot Luca Toni som får alldeles för stor uppmärksamhet om du ser till vad han faktiskt preseterar. visst kan han göra mål men han springer mest i offside, filmar, klagar och håller på då det går honom emot. och det är ofta.

fast det är kanske bara jag som tycker så om Luca Toni?

Jag håller Toni hellre på den underskattade sidan av spektrat. Han öste in mål i Bundesliga, han har vunnit skytteligan i italien och tog upp viola till att bli en storklubb igen och så var han en enormt viktig kugge i det italienska lag som vann VM fast han inte gjorde så många mål. Han var väldigt viktig i det 4-5-1 system de spelade och tvingades ta ett enormt ansvar som ensam anfallare där. Att han sedan hade ett dåligt EM är en sak men det hade ju hela Italien också.
Citera
2008-08-24, 17:17
Moderator
Gromguttens avatar
Sammanfogade två trådar om samma ämne, dessutom finns denna før den som finner glädje i att klaga på svenska spelare: https://www.flashback.org/showthread.php?t=597581

/mod
Citera
2008-08-24, 17:17
Medlem
Scholes är inte underskattad... Hans karriär har peakat och är nu på väg neråt, INGEN som har sett mer än 3 fotbollsmatcher kan säga att han är den mest underskattade spelaren. Vem som är mest underskattad är svårt Cambiasso i Inter är av många underskattad för den snubben är fan sjukt jävla bra.
Citera
2008-08-24, 17:23
Medlem
Mr.Deagles avatar
sulan är underskattad, upp med honom på topp så kommer ni få ett hat-trick.
Citera
2008-08-24, 17:25
Medlem
4522s avatar
Serie A

Mest underskattade - Clarence Seedorf

Underskattade kanske är fel ord, men han får iallafall inte den uppskattning han förtjänar. En otroligt grym mittfältare med både känsliga fötter och ett sjuhelvetes skott. Han håller alltid en jämn nivå, tappar sällan bollen i farliga lägen, gör han det så sliter han ihjäl sig för att komma tillbaka på rätt sida. Sist men inte minst verkar han vara en ödmjuk kille med fotbollens snyggaste löpsteg.

Mest överskattade - Alexandre Pato

All hype, hype, hype har lett till att han är en överskattad spelare. Han är ung och kan säkert bli riktigt bra men än så länge är han inget särskilt. Det är en kvick spelare men han har hittils inte levt upp till förväntningarna eller ens imponerat på mig. Ancelottis uttalanden gör väl inte saken bättre ..

Premier League

Mest underskattade - Tom Huddlestone

Ja, jag tjatar men jag har så rätt. En grym talang som har alla förutsättningar i världen för att bli en strålande innermittfältare. Lika känslig i vänster som i högerfoten, ett extraordinärt spelsinne och en stor kroppshydda som stoppar de flesta. Nu när han har blivit satt på diet så kan han bli hur bra som helst.

Mest överskattade - Benjani Mwaruwari

Raketkarriär och succé i Portsmouth, värvad till Manchester City och lyckas med ingenting. Han hängde en balja mot United men det var inte hans mål. Killen presterar i mina ögon ingenting på planen, springer helt fel, tappar onödigt mycket boll och verkar allmänt loj. Han jobbar verkligen inte fram många lägen själv. Ibland gör han några giftiga djupledslöpningar, men sen då? Långt ifrån värd all hype.
Citera
2008-08-24, 17:57
Medlem
simonvps avatar
tkr petr cech e överskattad i förhållande till hur många avgörande misstag han faktiskt gör. tycker också hypen kring pato e överdriven, messi presterade faaan så mkt mer vid samma ålder. ser inte heller storheten hos luka modric. tyckte anelka var överskattad förra säsongen men nu verkar han ha kommit igång rätt bra.

kommer inte på några speciellt underskattade spelare. möjligen förtjänar hargreaves mer beröm än vad han får. carragher leder dessutom liverpools backlinje föredömligt och förtjänar kanske lite mer beröm.
Citera
2008-08-24, 18:05
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Serie A

Mest underskattade - Clarence Seedorf

Underskattade kanske är fel ord, men han får iallafall inte den uppskattning han förtjänar. En otroligt grym mittfältare med både känsliga fötter och ett sjuhelvetes skott. Han håller alltid en jämn nivå, tappar sällan bollen i farliga lägen, gör han det så sliter han ihjäl sig för att komma tillbaka på rätt sida. Sist men inte minst verkar han vara en ödmjuk kille med fotbollens snyggaste löpsteg.

Mest överskattade - Alexandre Pato

All hype, hype, hype har lett till att han är en överskattad spelare. Han är ung och kan säkert bli riktigt bra men än så länge är han inget särskilt. Det är en kvick spelare men han har hittils inte levt upp till förväntningarna eller ens imponerat på mig. Ancelottis uttalanden gör väl inte saken bättre ..

Håller med om Seedorf. Han har fått en rätt kass bild bland nordbor nu när Premier League oanin eskalerat, numera förväntar sig alla att spelarna ska vara speedkulor som spelar hit and run fotboll.
Angående Pato var det väl knappast Ancelotti utan pundhuvudet Galliani som babblade om att han skulle vinna skytteligan redan första säsongen. Tror dock mycket på Pato, och ser honom som en lika stor om inte större talang än Bojan.
Citera
2008-08-24, 18:13
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
tkr petr cech e överskattad i förhållande till hur många avgörande misstag han faktiskt gör. tycker också hypen kring pato e överdriven, messi presterade faaan så mkt mer vid samma ålder. ser inte heller storheten hos luka modric. tyckte anelka var överskattad förra säsongen men nu verkar han ha kommit igång rätt bra.

kommer inte på några speciellt underskattade spelare. möjligen förtjänar hargreaves mer beröm än vad han får. carragher leder dessutom liverpools backlinje föredömligt och förtjänar kanske lite mer beröm.

Herre mina gudar... Petr Cech gör en dålig säsong och helt plötsligt är han överskattad. En väldigt turbulent säsong med tränarbyten och skador. Du vet att han innehar rekordet i PL på längst hållen nolla? 1000 minuter... Vad han dock är sämst på är straffar...

Förutom matchen mot Turkiet så kan jag faktiskt inte komma på ngra avgörande misstag han gjort även om det har förekommit misstag...
Senast redigerad av Jole25 2008-08-24 kl. 18:16.
Citera
2008-08-24, 18:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Herre mina gudar... Petr Cech gör en dålig säsong och helt plötsligt är han överskattad. En väldigt turbulent säsong med tränarbyten och skador. Du vet att han innehar rekordet i PL på längst hållen nolla? 1000 minuter... Vad han dock är sämst på är straffar...

Förutom matchen mot Turkiet så kan jag faktiskt inte komma på ngra avgörande misstag han gjort även om det har förekommit misstag...

kom helt fel på en hörna som gallas nickade i mål, tappade i matchen efter in löjligt långsamt skott. i ligacupfinalen mot tottenham boxar han bollen på woodgate i förlängningen.tappade dessutom in ett enkelt skott i avslutningsmatchen mot bolton(?). som grädde på moset ett idiotiskt ingripande som skickade ut tjeckien från em.

jag sa inte att Cech va dålig, däremot så gör han alldeles för många misstag för att bli kallad världens bästa målvakt. om du lyckas lista fler tavlor från tex casillas, buffon, eller van der saar från föregående säsong så är jag såklart redo att äta upp mina ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in