2004-05-25, 11:10
Medlem
Rebelxs avatar
Hmm Jaktslottet har jag aldrig varit på trots att jag bor i här.. Alby värdshus e lite kul fast det känns lite konstigt när man är den yngsta personen där, plus att det är raggfaktor 0..

Sunkiga ställen.. hmm aa Johnnys, Dovas.
Citera
2004-05-25, 11:22
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
Min definition av en dräggig krog är en krog där man vågar inte ens stå upp någonstans, för man är rädd för att bli smutsig, och krogens klientel är generellt bland det lägsta avskrapet som mänskligheten kan erbjuda. Alkoholen är fulsprit som krogägaren köpte av någon polack.
Låter precis som svennesunkhaken runt Stureplan; Sturecompagniet, Spy Bar och va fan allt de heter.

Vad gäller förortssunken i sthlm har jag ingen ambition att bevista dem, ej heller de motsvarande alkishaken här i gbg. Det får fan finnas gränser...
Citera
2004-05-30, 18:57
Medlem
drcs avatar
Tycker ändå att det finns en viss charm med sk sunkhak, kommer man in på en riktigt risig krog med en brokig samling drägg med rök som dimma i lokalen å feta halvfulla servitriser med någon avdankad kåkfarare som blänger snett på en så får man samma känsla som tex i Star Wars när dom e hos Jabba the Hut tror jag det är, med alla crazy creatures som super å svinar..
Vill man platsa in så kanske man skulle dra på sig ett träben å en lapp för ögat..
Citera
2004-08-09, 12:45
Medlem
Lysande tråd! Jag har fått en ny mening med livet; innan jag dör ska jag ha blivit rejält dragen på samtliga omnämnda hak.
Citera
2004-08-09, 13:03
Medlem
ugglans avatar
Solna Krog
Citera
2004-08-09, 13:45
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Longhorn

Hornstull. Varför? Jag har under min långa, och dimmiga, krogkarriär varit närvarande ( ) vid/i de flesta nämnda (i denna tråd) eminenta hak, men Longhorn tar priset:

Jag och min son + 4 kompisar var och solade (Långholmen) i fredags, vi blev lite hungriga vid 19.00 tiden och gick till Longhorn. Vi ville sitta på deras uteservering (fläktade lite + att det är så satans varmt inne på denna "krog"). Jag och min son gick dit lite tidigare än dom andra för att fixa ett bord. Vi fick vänta lite, vilket var OK. När ett av borden "tömdes" så gick jag och grabben ut och skulle sätta oss, direkt dök det upp en "servitris", som sa att vi får inte sätta hos vid dessa bord (utomhus) förrän ALLA i sällskapet hade kommit. Svalde det, mest p ga att grabben var hungrig, efter ca 5 minuter dök 2 av dom som jag väntade på upp, vi gick ut och proceduren upprepade sig - jag fick ett rejält frispel - hade väl fortfarande stått kvar och diskuterat med dessa "serviceminded" människor om inte min son var med. Aldrig detta skithak, kändes lite grand som Pang i bygget fast utan komedin...
Citera
2004-08-09, 14:18
Medlem
kokaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten
Oh yes. Jag minns inte om det heter Brothers, men ligger det i Fittja har jag varit där! (var det inte det stället dom sprängde?)
Jag bodde i Alby sommaren 1998 till maj 2000. När man åkte t-bana hem var man enda svennen efter Skärholmen. Sen var det mörkt.
Hålan i Hallunda var udda. Mest svenska luderbrudar och en massa araber och negrer. Jag har inget emot araber eller negrer (många av mina bästa vänner är det), men ibland gick det liiite för långt.
Dock vill jag ge credit till Alby Värdshus (där dom hade sista omgången av Baren) för Stor-Stockholms bästa, största och billigaste Plankstek!

Det stället som dom sprängde var Restaurang Botvid ute i Hallunda.
Det stället med svenska luderbrudar samt araber å negrer.

Ni har juh glömt Dulles pub i Norsborg (nu heter den Din resaturang och Pub ).
När det var Dulles så var det juh en massa skit som hända bla ett mord (någon som blev skjuten i huvet i den fullsatta puben)
Citera
2004-08-09, 14:30
Medlem
Godjira-sans avatar
Alis Bar e oxå rätt så sunkigt.
Citera
2004-08-09, 14:35
Medlem
Pudels avatar
Då vill jag nominera "Maggies" vid Thorildsplan, Medeldyr bira och ett väldigt suspekt kilentel...
Citera
2004-08-09, 14:51
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudel
Då vill jag nominera "Maggies" vid Thorildsplan, Medeldyr bira och ett väldigt suspekt kilentel...

Har bara varit där under lunchtid, men har inga svårigheter att tänka mig hur det kan vara på kvällarna. :] För övrigt rätt bra lunchmeny
Citera
2004-08-09, 14:59
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Ta en tripp runt Fridhemsplan. Där finns banne mig fler sunkiga krogar än handen har fingrar.

Kloster Pub finns juh inte kvar längre så vad menar du?

Min kandidat: Metropol i Sumpan (vid T-stationen) sunkiga luncher och sunkigt folk...
Citera
2004-08-09, 15:00
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudel

Bor du i området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in