2007-11-21, 13:14
Medlem
klos_s avatar
Beställde precis 2st hörlurar därifrån. Frakten gick snabbt men hörlurarna sög =(.. Men det är en bra sida..

Och man kan lita på dem.

/Mvh Klos
2007-11-21, 17:25
Medlem
Beställde därifrån, fick ingen instruktionsbok eller nån info alls, men visst skickade de gratis.
2008-03-21, 23:28
Medlem
Ipod i Kina

Jag ska åka till Kina (Shanghai) i maj, och funderar på att införskaffa mig en Ipod när jag kommer dit.
Det jag funderar på är om det verkligen är så mycket billigare med elektronikprodukter i Kina. I Japan kan man av förklarliga skäl göra stora kap, men hur är det egentligen i Kina?

Ska jag köpa en Ipod nano 8Gb för ca 1700:- i Sverige och kunna utnyttja den på planet ner, eller ska jag chansa och vänta och kanske kunna köpa den för betydligt mindre pengar när jag kommer dit?
2008-03-22, 02:37
Medlem
Minfäldts avatar
Skulle inte tro att de är speciellt mycket billigare i Kina. Låg på 1800 yuan i oktober, ~1600 sek.
2008-03-22, 02:57
Medlem
De stora kapen just nu göra man i Usa. Köpa iPod i kina verkar riskabelt eftersom fejk iPodar verkar svämma över det där landet. Kolla annars priser på apples kinasida: http://www.apple.com.cn/
2008-03-22, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutternn
Ska jag köpa en Ipod nano 8Gb för ca 1700:- i Sverige och kunna utnyttja den på planet ner, eller ska jag chansa och vänta och kanske kunna köpa den för betydligt mindre pengar när jag kommer dit?
Eftersom jag antar att du lyssnat på klimatrapporterna så tar jag för givet att du tar tåget ner. Då kan det vara bra att ha en ipod med i ryggsäcken!

Nä, allvarligt: Köp i sverige!
2008-03-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sass
Eftersom jag antar att du lyssnat på klimatrapporterna så tar jag för givet att du tar tåget ner. Då kan det vara bra att ha en ipod med i ryggsäcken!

Nä, allvarligt: Köp i sverige!

hehe, flyget inbokat och klart
Känns nog som att det får bli en iPod i sverige då, men jag funderar nog på en iPod Touch istället. Den verkar mycket roligare och har framför allt mycket större skärm.

BTW, hur lång tid kan det ta att beställa en Touch från USA, och vad kan det kosta med frakt? (8Gb)

Var inne och kollade lite nu på apple.com. gick in på shoppen och försökte beställa en iPhone men det verkar bara som att man kan handla inom USA.
Gick nämligen inte att välja land när man fyllde i kundformuläret. Var förinställt US. Hur går man tillväga? Och funkar iPhone i sverige med Halebop kontant?
Senast redigerad av Mutternn 2008-03-22 kl. 17:40.
2008-03-23, 01:43
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutternn
hehe, flyget inbokat och klart
Känns nog som att det får bli en iPod i sverige då, men jag funderar nog på en iPod Touch istället. Den verkar mycket roligare och har framför allt mycket större skärm.

BTW, hur lång tid kan det ta att beställa en Touch från USA, och vad kan det kosta med frakt? (8Gb)

Var inne och kollade lite nu på apple.com. gick in på shoppen och försökte beställa en iPhone men det verkar bara som att man kan handla inom USA.
Gick nämligen inte att välja land när man fyllde i kundformuläret. Var förinställt US. Hur går man tillväga? Och funkar iPhone i sverige med Halebop kontant?

Istället för att tjorva och beställa en Ipod. Köp en archos. Större skärm + klarar alla format (xvid, avi filer, divx, ALLT) Touch screen. Funkar som PC harddrive som ipod inte gör. Du slipper konvertera ifall du ska stoppa in film. Trådlöst internet och webplugin som tillval (200 kr) Du får då Operas webbläsare.. Archosen har också flash så du kan till skillnad från Ipod Touch kolla filmer på andra sidor än youtube!

Mvh

EDIT: Länk http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=archos+605&avd=&konsol=&genre=
2008-03-23, 16:18
Medlem
MaZtoRs avatar
Köp den på ebay så tjänar du några kronor.
2008-03-23, 19:18
Medlem
Köp en iPod, ingen archos (vafan är det för nåt? Och hur uttalar man det??). På amerikanska applestore kan du inte beställa till sverige (i så fall skulle ju alla göra det)!
2008-03-23, 19:56
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Istället för att tjorva och beställa en Ipod. Köp en archos. Större skärm + klarar alla format (xvid, avi filer, divx, ALLT) Touch screen. Funkar som PC harddrive som ipod inte gör. Du slipper konvertera ifall du ska stoppa in film. Trådlöst internet och webplugin som tillval (200 kr) Du får då Operas webbläsare.. Archosen har också flash så du kan till skillnad från Ipod Touch kolla filmer på andra sidor än youtube!

Mvh

EDIT: Länk http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=archos+605&avd=&konsol=&genre=

Jätte tuff osv. Men är det värkligen samma klass? En iPod är ju egentligen mer för musik, även om den har video stöd. Den där är ju en jävla multimediamaskin, som tar hur mycket plats som helst. Plus att den där kostar ju 3k. En iPod får du för lite över 2k i dagsläget.

Ne, vill du nu mot all förmodan ha en iPod, så köp den i sverige.
2008-03-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sass
Köp en iPod, ingen archos (vafan är det för nåt? Och hur uttalar man det??). På amerikanska applestore kan du inte beställa till sverige (i så fall skulle ju alla göra det)!

Det har du väldigt rätt i
Så, om jag vill köpa en iPhone så kan jag alltså inte köpa den av en seriös och framför allt SÄKER firma?
Har aldrig satt mig in i eBay, vet inte riktigt hur det funkar. Beställer man inte av privatpersoner där? (typ blocket/tradera)

Vad kan frakten kosta att få den skickad från USA och hur lång tid kan det ta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in