2009-10-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voycam
har de lagt ner sidan? Jag beställde saker för ca 15 dollar, och nu går det inte att komma in på sidan.

jag var tvungen att confirma min paypal accounts shipping adress innan de skulle skicka sakerna, men nu har jag varken fått tillbaka pengarna eller fått något kolli-id, fick ett nummer men det fungerar inte ens... vad ska man göra för att få tillbaka sina pengar??

Testade att gå in på sidan och det fungerar. Har hänt vid enstaka tillfällen att sidan laddat segt alt. inte fungerat alls. Dessutom så har jag för mig att man bara får ett "kolli-id" om man beställer över en viss summa.
2009-10-12, 00:51
Medlem
Thubbes avatar
Verkar inte vara någon tvekan om det nu visserligen men jag vill också passa på att säga några goda ord om den här sidan. Beställde därifrån i våras, bra priser och gratis frakt som sagt, och relativt fort gick det att få grejerna minns jag.
2009-10-12, 03:45
Medlem
jokers avatar
Citat:
har de lagt ner sidan? Jag beställde saker för ca 15 dollar, och nu går det inte att komma in på sidan.

jag var tvungen att confirma min paypal accounts shipping adress innan de skulle skicka sakerna, men nu har jag varken fått tillbaka pengarna eller fått något kolli-id, fick ett nummer men det fungerar inte ens... vad ska man göra för att få tillbaka sina pengar??

Klaga via deras kundsupport. Det kan vara så att de inte fått dina adressuppgifter från paypal. Kan du se i vilken status din order är?
Frakten kan också ta lååååång tid, från DX är mitt rekord tre veckor. Från Focalprice (liknande sida också i HongKong) tog det en månad från det att min beställning var "shipped" tills den låg i brevlådan.
2009-10-12, 16:29
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limmer
Jag har funderingar på att köpa en laser från dealextreme och har lite frågor kring betalningen då jag är 100% noob på detta.

Måste jag skapa ett paypal konto eller räcker det att skriva in lite kortnummer och sånt skit och så är det färdigt?

Om jag måste skapa paypal konto, lite tips och råd? Hur ska jag göra, vad ska jag göra(ex när jag ska betala genom det)?

jag har försökt att söka i forumet om hur det funkar men efter 30min så har jag inte hittat något vettigt som svarar på mina frågor.

såg nu att jag failade rätt så hårt med vart jag la tråden, my bad.

Jag har handlat en laddare till min Ixus-kamera från dealextreme.com. Den kostade 5.99$ och kom hem fraktfritt. Betalningen skedde via mitt Pay-Pal-konto som är kopplat till mitt kreditkort (Mastercard). Mkt enkelt alltihopa.
2009-10-12, 18:26
Medlem
Parasights avatar
Det är skitlätt, bara följ instruktionerna. Det tar några minuter första gången, när alla uppgifter ska matas in, sen behöver du bara knappa in ditt lösenord.

Lite OT, men jag fattar inte hur DX får ihop det, sist hade jag glömt beställa en US/EU-kontaktadapter ā 0,79 dollar.
Jag lade in en ny beställning av bara den, några dagar senare kommer den med rekbrev från Hong Kong, till det mycket facila totalpriset 5 kr...
2009-10-12, 19:37
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limmer
Jag har funderingar på att köpa en laser från dealextreme och har lite frågor kring betalningen då jag är 100% noob på detta.

Måste jag skapa ett paypal konto eller räcker det att skriva in lite kortnummer och sånt skit och så är det färdigt?

Om jag måste skapa paypal konto, lite tips och råd? Hur ska jag göra, vad ska jag göra(ex när jag ska betala genom det)?

jag har försökt att söka i forumet om hur det funkar men efter 30min så har jag inte hittat något vettigt som svarar på mina frågor.

såg nu att jag failade rätt så hårt med vart jag la tråden, my bad.

Men att köpa en laser kan knappast räknas som ett ämne för Fotografi

Från Foto till Hemelektronik

/Mod
2009-10-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jag har handlat en laddare till min Ixus-kamera från dealextreme.com. Den kostade 5.99$ och kom hem fraktfritt. Betalningen skedde via mitt Pay-Pal-konto som är kopplat till mitt kreditkort (Mastercard). Mkt enkelt alltihopa.

tackar för hjälpen

Det är skitlätt, bara följ instruktionerna. Det tar några minuter första gången, när alla uppgifter ska matas in, sen behöver du bara knappa in ditt lösenord.

Lite OT, men jag fattar inte hur DX får ihop det, sist hade jag glömt beställa en US/EU-kontaktadapter ā 0,79 dollar.
Jag lade in en ny beställning av bara den, några dagar senare kommer den med rekbrev från Hong Kong, till det mycket facila totalpriset 5 kr...

tackar för hjälpten
förstår faktiskt inte heller hur dom klarar av det:S kanske bäst att beställa innan dom lägger ner, fast å andra sidan så har dom väll klarat sig rätt så länge redan?

Men att köpa en laser kan knappast räknas som ett ämne för Fotografi

Från Foto till Hemelektronik

/Mod

skapligt ny på sidan och valde att skapa tråden där jag såg att en annan grönlaser tråd fanns, dock så såg jag efteråt att det blev helt åt helv*** och har noll koll på hur man ändrar
tack för att du flyttade den!

kanske lite för OT men iaf
borde gå att quote'a (citera) flera stycken i samma inlägg på något sätt som jag har missat va?
hittade inte det nu iaf så får väll leta vidare en annan gång ifall ingen vill bränna ett inlägg på att säga hur det fungerar
2009-10-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Klaga via deras kundsupport. Det kan vara så att de inte fått dina adressuppgifter från paypal. Kan du se i vilken status din order är?
Frakten kan också ta lååååång tid, från DX är mitt rekord tre veckor. Från Focalprice (liknande sida också i HongKong) tog det en månad från det att min beställning var "shipped" tills den låg i brevlådan.

Jag har skrivit ett brev till deras support (sales@dealextreme.com, right?) för över en vecka sedan och inte fått något svar ännu. Jag kan inte se vilken status min order ligger i. Frakten ska vara ca tre veckor sägs det, jag har nu väntat ganska precis 3 veckor, förhoppningsvis trillar det ner en avi i brevlådan om nån dag men det känns inte som att det kommer göra det.

Ja, att de inte har fått mina uppgifter från paypal var det jag trodde från början som jag sedan skrev i brevet jag skickade till dem, men inget svar därifrån ännu. Det är förvisso inte så mycket pengar det rör sig om, men det känns ändå rätt surt att bli av med
2009-10-12, 21:14
Medlem
calzones avatar
Citat:
Jag har skrivit ett brev till deras support (sales@dealextreme.com, right?) för över en vecka sedan och inte fått något svar ännu. Jag kan inte se vilken status min order ligger i. Frakten ska vara ca tre veckor sägs det, jag har nu väntat ganska precis 3 veckor, förhoppningsvis trillar det ner en avi i brevlådan om nån dag men det känns inte som att det kommer göra det.

Ja, att de inte har fått mina uppgifter från paypal var det jag trodde från början som jag sedan skrev i brevet jag skickade till dem, men inget svar därifrån ännu. Det är förvisso inte så mycket pengar det rör sig om, men det känns ändå rätt surt att bli av med

Dom har haft problem med betalningarna via paypal som inte trillat in i deras system:
http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-205~threadid.438720

Verkar dock som att dom tar tag i nyaste beställningar först. La en beställning 8 oktober, den dök inte upp i systemet så jag fyllde i deras formulär och fick bekräftelse dagen efter.
En beställning som jag däremot la 29 september har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse för och flera på forumet verkar ha samma problem..
2009-10-12, 21:33
Medlem
EzZn0s avatar
Hur säkert är det att beställa usb-minnen? Jag vill inte att det ska vara något virus eller att usb:n kollapsar med allt.
2009-10-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calzone
Dom har haft problem med betalningarna via paypal som inte trillat in i deras system:
http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-205~threadid.438720

Verkar dock som att dom tar tag i nyaste beställningar först. La en beställning 8 oktober, den dök inte upp i systemet så jag fyllde i deras formulär och fick bekräftelse dagen efter.
En beställning som jag däremot la 29 september har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse för och flera på forumet verkar ha samma problem..

tack för ett bra svar! men vart ser du formuläret? menar du att jag skulle reply:a på den tråden du länkade till eller nått annat?
2009-10-12, 22:01
Medlem
va inget, jag hittade på det nu hoppas jag att det funkar, tack så mycket!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in