• 1
  • 2
2008-03-08, 21:20
Medlem
Chippers avatar
Samer, samer, samer.

Dessa samer. Varför gnäller dom på allting? Dom gnäller för minsta lilla grej. Senast i raden är Carolas hatt: http://expressen.se/noje/1.1077002/hotas-av-rostbojkott

Varför och hur orkar dom hela tiden så fort dom har nåt att klaga på, att just klaga? Jag förstår mig inte riktigt på dessa samer. Enda gången jag tycker man hör om dessa det är så fort dom har nånting att gå runt att klaga om i pressen. Vem fan orkar bry sig? Folk klär väl sig i vad som helst, eller har jag fel? Är det nånting man itne _får_ för att dom säger det eller vad?

Trött som fan på det...
Citera
2008-03-08, 21:24
Medlem
Ja, det verkar ha fungerat...

Citera
2008-03-08, 21:29
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipper
Samer, samer, samer.

Dessa samer. Varför gnäller dom på allting? Dom gnäller för minsta lilla grej. Senast i raden är Carolas hatt: http://expressen.se/noje/1.1077002/hotas-av-rostbojkott

Varför och hur orkar dom hela tiden så fort dom har nåt att klaga på, att just klaga? Jag förstår mig inte riktigt på dessa samer. Enda gången jag tycker man hör om dessa det är så fort dom har nånting att gå runt att klaga om i pressen. Vem fan orkar bry sig? Folk klär väl sig i vad som helst, eller har jag fel? Är det nånting man itne _får_ för att dom säger det eller vad?

Trött som fan på det...
Jag sympatiserar inte med samerna, men om du läser historien finner du att vi har behandlat samerna på ett liknande sätt som Amerikas nybyggare behandlade indianerna. Skillnaden är väl egentligen att vi inte har slagit ihjäl dem...
Citera
2008-03-08, 21:32
Medlem
CashBlows avatar
Samerna skall vara glada över att de slipper sitta i reservat.
Citera
2008-03-08, 21:36
Medlem
Hylands avatar
Vi har behandlat samerna med den respekten som kan förväntas av en gammeldags man. Samerna var inte direkt först här i Sverige och vill de leva här så får de anpassa sig efter våra regler och lagar. *bögsmiley*
Citera
2008-03-08, 21:36
Bannlyst
"Dom har inte behandlat oss med respekt"...

Börjar dom inte låta som muslimer??? Jävla copycats. Sätt dom i reservat istället. Ingen tv ska dom ha heller. Renknullare.
Citera
2008-03-08, 21:40
Medlem
MajkenMajkens avatar
På vilket sätt tänkte du TS när du startar en tråd om samer i det här forumet? Det kanske inte var fel men jag förstår det inte?
Citera
2008-03-08, 21:45
Medlem
CashBlows avatar
Samerna - vad ska vi ha dem till?
Senast redigerad av CashBlow 2008-03-08 kl. 21:48.
Citera
2008-03-08, 21:47
Medlem
Hylands avatar
Det var ju för en massa år sedan en man som fick böter för att han hade en dekal på sin bil där det stod: "Rädda en varg, skjut en same". Någon som känner sig manad att trycka upp replikas?
Citera
2008-03-08, 21:59
Medlem
Chippers avatar
Jamen allvarligt.

Jag skiter i hur det går för Carola, men jag stör mig på hur dom beter sig emot andra. Känns som dom tror dom är några rebeller eller nåt.

Kan väl ta o skärpa sig lite och inte bry sig och göra en så stor grej av en så liten sak. Ingen bryr sig om dem ändå.
Citera
2008-03-08, 21:59
Medlem
skalman1973s avatar
Inget fel på samer ? Trevliga sympatiska människor som vet vad gästfrihet är ! inte många som fått avstå så mycklet för att dom blekfeta stockholmarna ska ha sitt
Citera
2008-03-08, 22:00
Medlem
The Creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Samerna - vad ska vi ha dem till?

Och vafan ska vi ha dig till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera