2004-10-18, 00:01
Medlem
fubrs avatar
Det är en stor grön metalldörr borta vid Fäladsgården, precis bredvid gången upp till Skarpskyttevägen, innan bron.
Citera
2004-10-18, 15:00
Medlem
Zagmazhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubr
Det är en stor grön metalldörr borta vid Fäladsgården, precis bredvid gången upp till Skarpskyttevägen, innan bron.

Har alltid undrat vad det är för cp dörr ?
Citera
2004-10-18, 20:28
Medlem
fubrs avatar
hehe... jag med
Citera
2004-10-20, 05:03
Medlem
fubrs avatar
Kom just på att även inne på Fäladsgården finns en lång, lång gång. Den är väldigt låg, kanske bara 1 meter i höjd men rätt bred, med småstenar som utgör grunden man går på. Gick på skolan för flera år sedan så mitt minne är inte på topp. Till er som går på skolan kan jag tillägga att gången finns på nedervåningen, vid ingången till skolan som är borta vid ett plank där det även finns en trappa upp till en basketplan. När man gått in i skolan, går man rakt fram och kommer man till en dörr, till höger finns det en trappa. Om man kollar rakt fram när man gått genom dörren ser man en röd branddörr.

Notera att det var flera år sedan jag gick på Fäladsgården så det kan ha ändrats rätt mycket.
Citera
2004-10-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubr

Kan du precisera lite mer? För oss som inte är så hemma i Lund, gärna på kartan via eniro
Citera
2005-12-08, 19:56
Medlem
New troll here. Kanske fel att väcka en gammal tråd men kanske ännu mer fel att skapa en ny då. I alla fall så råder jag alla att titta till Hasslanda flygfält nu innan det är försent. Bara en tidsfråga innan det... "rivs".
Citera
2008-02-04, 03:29
Medlem
Streetss avatar
Väcker liv i en gammal tråd, kanske dumt av mig

Någon som kan tipsa om "outforskade" bunkrar i Lunda området som ingen har varit inne i eller fått reda på vad som finns där inne ? Skulle vara riktigt trevligt

MvH
Citera
2008-02-04, 22:59
Medlem
Henrik Sordins avatar
Skönt att jag inte är typ ensam UE:are i Lund Jag och ett par polare har UE:at en del i Lund, men vi har inte hittat så mycket mer än dagvattenbrunnarna runt S:t Hans backar och en låst nedgång till vad som verkar vara nån bunker...

Dagvattenbrunnarna på S:t Hans är ett ganska bra nybörjarställe: det känns sjukt UE att klättra ner för första gången, man kan i princip inte gå vilse därnere, och det finns stegar upp till ytan med kanske 100m mellanrum hela vägen.

Tunnlarna har typ 2m diameter, och en ingång UTAN galler och skit finns. På en tråd om UE i skåne hittade jag följande karta:

http://img182.imageshack.us/my.php?image=helpfb7.jpg

Och jag tog lite bilder från själva UE:andet, men eftersom digitalkameran blev hemma så blev det bara ett gäng mobilbilder... Här är en av dem:

http://img218.imageshack.us/img218/1313/ueyh7.th.jpg

Hoppas tråden kommer igång på riktigt snart....
Citera
2008-02-04, 23:43
Medlem
Philemon046s avatar
Ja igång med saker och ting! Jag är ny på saker och ting och tänkte kolla lite av tipsen när jag kommer hem till Lund nästa gång. Nybörjarstället vid N Fäladen/Nöbbelös som ovan tipsade om ska kollas in - även S:t Lars. Fler nybörjarstips?
Citera
2008-02-05, 02:10
Medlem
Streetss avatar
Vart finns alla vapenförråd som man har hört så mycket om?
Citera
2008-02-26, 20:08
Medlem
Fan va roligt ifall tråden hade kommit igång igen . bor i Lund och är fett sugen på det här med UE!

Ska absolut kolla upp de dagvattenbrunnarna på S.t Hans! behöver man typ nån utrustning såsom lampor, rep, "skyddsutrustning" etc?
Citera
2008-02-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCie
Fan va roligt ifall tråden hade kommit igång igen . bor i Lund och är fett sugen på det här med UE!

Ska absolut kolla upp de dagvattenbrunnarna på S.t Hans! behöver man typ nån utrustning såsom lampor, rep, "skyddsutrustning" etc?

Om du åker till järnåkraskolan nån gång så finns där vissa lock vid några "gräskullar", därfrån kan du gå ner in i dagvattenledningarna som leder runt i hela Lund.
Om du går ner där, ta med dig både färg och jävligt bra lampor, om du gå vilse är det INTE roligt. Luften är fruktansvärd dålig där nere, och förmodligen kan man få syrebrist där nere. skicka pm om du ska ha karta kan även skicka bilder från detta hål och tunnelsystem via msn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in