Hej, genomgick transplantat på båda ögonen (ett öga åt gången) för ca 11-12 år sedan, har aldrig hört något om försäkringspengar från f-bolag, var har du fått den infon ifrån?

Själv så er jag 0.5(körkortsgränsen) med båda ögonen, med Rosek linser, glasögon vet jag inte, kör då inte bil med dom iaf. Höger öga är efterbehandlat med lasik, vilket har gjort det ögat torrare.
Jag måste ha slava på natten för att inte ärra hornhinnorna, occulentum simplex apl heter salvan.
Ganska drygt att ha denna sjukdomen, man måste anpassa vardagen efter sin begränsade syn.
Men jag tycker ni ska prata med eran läkare/optiker om att få prova RoseK linser (
www.roseklens.com/), alt sklerala linser, ni kommer inte all vilja återgå till glasögon igen. Man får bort halofenomen kring lampor, och mycket annan oskärpa och blurrighet försvinner också, vilket underlättar nattkörning, iaf med rosek linserna har då sådana fenomen nästa helt försvunnit för mej, (har inte provat sklerala )det går ej att jämföra skärpan mellan glasögon och linserna.
Och här är en sida med simulatorer på de fenomen som vi har problem med, och det är ganska svårt att förklara för andra hur man egentligen ser, men denna sida kan man göra egna simuleringar och spara bilder och skicka till vänner och bekanta, så dom förstår
http://visionsimulations.com/