2022-05-14, 20:40
Medlem
https://malmo.se/Tidningen-Spaning/A...la-sinnen.html

Här står det om mamman, som numera är avliden, att döttrarna besöker henne. Den äldsta bor i Stockholm, antar att de syftar på södertäljeflickan.

Mamman dog 9 december 2020, även i hennes dödsannons ( som finns på familjesidan) nämns döttrarna.
Citera
2022-05-15, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Nikolas Deli, f. 1940-10-08 i Turkiet, dömdes vid tingsrätten för otukt med barn, grovt sexuellt utnyttjande av underårig, medhjälp till otukt med barn och medhjälp till grovt sexuellt utnyttjande av underårig, till sex års fängelse. Hovrätten höjde senare straffet till tio års fängelse. Efter omprövning 1994 fick Deli sitt straff halverat till fem års fängelse.

TR-dom: https://minfil.org/6apby1b1b5/sodertaljefallet.pdf

Kan du ladda upp den igen?
Citera
2022-05-15, 03:42
Avstängd
Fitt-Harrys avatar
Jag kan personligen bekräfta att ingen dödades och absolut inte grävdes ner och om ni ska lita på en enda sak jag säger så är det detta: flickan knullades INTE
Citera
2022-06-09, 00:44
Moderator
Schlesiens avatar
Lästips:
En parallell tråd --> (FB) Våldtäktsdömd frias efter tio år i fängelse, får 12.6 miljoner i skadestånd
Citera
2022-08-28, 23:53
Medlem
Craiggs avatar
Nu talar ju dock det mesta för att händelserna aldrig har ägt rum. Ingen har sett eller hört något förutom flickan. Inga barn i området var vid tidpunkten anmälda som saknade. Polisen letade och letade efter något som kunde styrka påståendet, men inget hittades nånsin.
Citera
2022-08-29, 07:53
Medlem
MobbadeJessicas avatar
En modern version av häxprocessen.
Citera
2022-09-10, 18:07
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colan33
Hmmm,detta har jag missat helt.
Är uppväxt i Tälje å kan intyga att det pågott en hel del fuffens i lokaler runt om.
Har själv varit med om att "springa" in i 2 lokaler där det funnits konstiga grejjer:
Runt bord med tjocka svarta ljus på i en konstig cirkel (pentagram?).
På bordet ligger det blodiga fjädrar.
På ena stället var det ett pentagram målat på golvet med svarta ljus vid varje spets.

Detta hände dock i slutet på 80 talet.
Vet även att den halshuggna tuppen och upp och ner vända korset på Ronna kyrka va ett pojksträck (hyss).

Skall nog ta och läsa denna bok.
Tack för tipset.

I slutet på 80-talet började dock black metal-rörelsen sakta men säkert bli popis. Den var särskilt populär i Stockholm-Södertälje-Norrköpings området. Om det du säger stämmer så tror jag mer på att det kan ha rört sig om några töntar som hade sina "ritualer" där, snarare än någon riktig sekt.

Det finns absolut inga konkreta bevis för att någon satanistisk pedofilhärva ska ha ägt rum. Det är med största sannolikhet bara ett vandringssägen. Inga barn var anmälda som saknade i området. Polisen hittade aldrig något som talade för att händelserna har ägt rum. Ingen har sett eller hört något förutom flickan. Nej, detta är bara en råttan i pizzan.
Citera
2022-09-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vianayoshi

Här står det om mamman, som numera är avliden, att döttrarna besöker henne. Den äldsta bor i Stockholm, antar att de syftar på södertäljeflickan.

Mamman dog 9 december 2020, även i hennes dödsannons ( som finns på familjesidan) nämns döttrarna.
Bra att läsa att Södertälje-flickan verkar ha förstått att det aldrig hände något. Mamman dömdes först men friades senare.
Citera
2022-09-11, 07:58
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
I slutet på 80-talet började dock black metal-rörelsen sakta men säkert bli popis. Den var särskilt populär i Stockholm-Södertälje-Norrköpings området. Om det du säger stämmer så tror jag mer på att det kan ha rört sig om några töntar som hade sina "ritualer" där, snarare än någon riktig sekt.

Det finns absolut inga konkreta bevis för att någon satanistisk pedofilhärva ska ha ägt rum. Det är med största sannolikhet bara ett vandringssägen. Inga barn var anmälda som saknade i området. Polisen hittade aldrig något som talade för att händelserna har ägt rum. Ingen har sett eller hört något förutom flickan. Nej, detta är bara en råttan i pizzan.

Precis, det fanns egentligen inga riktiga satanister. Utan det var ungdomar som lekte rollspel och liknande. Kan varit något stakars djur som blivit "offrade", men mer än så var det inte.
Citera
2022-09-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vianayoshi

Jag får inte ihop det.
Var inte mamman 13 år 1975? När hon gifte sig? I artikeln är hon 76 år? Har jag missat något eller blandar jag ihop något?
Citera
2022-09-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvalls765
Jag får inte ihop det.
Var inte mamman 13 år 1975? När hon gifte sig? I artikeln är hon 76 år? Har jag missat något eller blandar jag ihop något?
Du tänker nog på ett annat fall.
Citera
2022-09-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unthreatened
Vet inte om detta redan har postats men det finns en del att hämta vad gäller bakgrundshistoria från detta:

http://www.juridicum.su.se/process/b...A/1992s446.htm

TR:n (ordf rådmannen Sjölander; skiljaktiga meningar se nedan) anförde i dom d 3 jan 1992: Domskäl. Åklagaren har till utveckling av åtalet anfört bla: Hanna E, som är född i Turkiet, gifte sig 1975 i Libanon. Hans hustru var då 13 år gammal. Den 6 juli 1975 föddes Chamiran som första barnet och därefter föddes ytterligare fem barn. 1985 kom familjen till Sverige och är sedan dess bosatt i Södertälje. 1985 och 1987 föddes ytterligare två barn. Familjen bor i en femrumslägenhet och Chamiran delar sovrum med sin syster, Joumona, som är född 1982. Sovrummets läge och hur de övriga familjemedlemmarna bor framgår av en skiss, se domsbilaga 1 (här utesluten; red:s anm). Efter det sista barnets födelse, som förlöstes med kejsarsnitt, blev hustrun deprimerad och hennes intresse för sexuallivet började att avta. Hanna E riktade då sitt sexuella intresse mot Chamiran. Han har under senare tid varit arbetslös. Chamiran är numera omhändertagen av sociala myndigheter.

Detta måste väl vara rätt fall vi talar om?

Är det inte det här som är fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in