• 1
  • 2
2009-09-08, 22:49
Bannlyst
Kanske kper en macbook pro 13" imorgon och r sjlvklart sugen p lite hrliga spel. Ett av spelen r Call Of Duty World At War. Jag vet att det finns trdar om detta hr p flashback, men ingen trd som besvarar det jag behver information om. Jag vill helt enkelt veta hur pass bra Cod 5 kan kras p en macbook pro 13". Ngon som har ngn erfarenhet? Hur pass bra instllningar p spelet kan man ha? Jag har sett de minimala systemkraven vilka r:

Processor: Intel Pentium 4 3.0Ghz /
AMD Athlon 64 3200+
Display Card!: NVIDIA Geforce 6600 GT 256MB /
ATI Radeon X1600 XT 256MB
Memory: 1024MB
Free Disk Space: 8GB
Operating System: Windows XP SP2 / Windows Vista

Jag ska kpa den basic versionen av macbook pro 13" dvs. den med:

2,26 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB (tv 1 GB SO-DIMM-modul) 1 066 MHz DDR3 SDRAM-minne,
160 GB seriell ATA
NVIDIA GeForce 9400M med 256 MB DDR3 SDRAM som delas med huvudminnet

Om man jmfr s rcker ju inte processorn till. Dremot vet jag inte hur pass bra grafikkortet i macen r gentemot det i de minimala kraven fr spelet, ngon som vet?? Spontant stt nr jag kollar p vad som krvs fr spelet s knns det tufft att matcha med macbookens specifikationer men man har ju sett p youtbe folk som lirar det och det verkar flyta riktigt bra.

s, har ngra ngon erfarenhet av cod 5 p nya macbook pro 13" med 2.26 processor?
Citera
2009-09-08, 22:51
Bannlyst
Nr du fr din dator imorgon s kan du ju kolla p

www.canyourunit.com

Lycka till
Citera
2009-09-08, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kuk

www.canyourunit.com

Lycka till

N! Det gr bara om man har en "pc".. Dvs windows installerat.
Allts det gr bara att se om man kan spela spelen via den sidan om man har windows installerat.
Citera
2009-09-08, 22:58
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kuk

www.canyourunit.com

Lycka till

nnu en frvirrad windows anvndare.

Citat:
Ursprungligen postat av johangustav
Kanske kper en macbook pro 13" imorgon och r sjlvklart sugen p lite hrliga spel. Ett av spelen r Call Of Duty World At War. Jag vet att det finns trdar om detta hr p flashback, men ingen trd som besvarar det jag behver information om. Jag vill helt enkelt veta hur pass bra Cod 5 kan kras p en macbook pro 13". Ngon som har ngn erfarenhet? Hur pass bra instllningar p spelet kan man ha? Jag har sett de minimala systemkraven vilka r:

Processor: Intel Pentium 4 3.0Ghz /
AMD Athlon 64 3200+
Display Card!: NVIDIA Geforce 6600 GT 256MB /
ATI Radeon X1600 XT 256MB
Memory: 1024MB
Free Disk Space: 8GB
Operating System: Windows XP SP2 / Windows Vista

Jag ska kpa den basic versionen av macbook pro 13" dvs. den med:

2,26 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB (tv 1 GB SO-DIMM-modul) 1 066 MHz DDR3 SDRAM-minne,
160 GB seriell ATA
NVIDIA GeForce 9400M med 256 MB DDR3 SDRAM som delas med huvudminnet

Om man jmfr s rcker ju inte processorn till. Dremot vet jag inte hur pass bra grafikkortet i macen r gentemot det i de minimala kraven fr spelet, ngon som vet?? Spontant stt nr jag kollar p vad som krvs fr spelet s knns det tufft att matcha med macbookens specifikationer men man har ju sett p youtbe folk som lirar det och det verkar flyta riktigt bra.

s, har ngra ngon erfarenhet av cod 5 p nya macbook pro 13" med 2.26 processor?

enligt papper s ska den klara av det, processor som grafikkort men det kommer inte att fungera spec. bra. testade det p min core 2 duo 2.0ghz och resterande det samma. men nd s hackar det s jag tror inte du ska frvnta dig ngot spec.
Citera
2009-09-08, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
N! Det gr bara om man har en "pc".. Dvs windows installerat.
Allts det gr bara att se om man kan spela spelen via den sidan om man har windows installerat.

Just det, sjlvklart ska jag spela p windows via bootcamp. Jag vet om canyourunit och hade tnkt gra en sdan fr att se vad dem sger dr, dock fr man ju inget svar p hur bra det fungerar med grafik osv. dr. Man fr vll bara en ltt indikation.
Citera
2009-09-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Just det, sjlvklart ska jag spela p windows via bootcamp. Jag vet om canyourunit och hade tnkt gra en sdan fr att se vad dem sger dr, dock fr man ju inget svar p hur bra det fungerar med grafik osv. dr. Man fr vll bara en ltt indikation.
Urskta mig men har aldrig krt MAC frut
Bara p elgiganten och det rknas vl inte?
Citera
2009-09-08, 23:08
Bannlyst
Citat:

Grafikkortet r nog det snabbaste jag ngonsin har sett, fr att vara ett ingregrerat kort.

Sedan s kr man ju p andra upplsningar, tex 800*600 ngonting. Och det kan ju lta lite.. Men p en 13tummare s r det precis som att kra p 1280*1024 p en 15-17tummare.

Jag hade nog aldrig krt p en s lg upplsning frut, men nr jag vl ser hur det ser ut p macbooken s r jag helt klart njd. Det r inte s fult som jag trodde.

Jag tror nog att du kan spela det spelet via bootcamp!
Citera
2009-09-09, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Grafikkortet r nog det snabbaste jag ngonsin har sett, fr att vara ett ingregrerat kort.

Sedan s kr man ju p andra upplsningar, tex 800*600 ngonting. Och det kan ju lta lite.. Men p en 13tummare s r det precis som att kra p 1280*1024 p en 15-17tummare.

Jag hade nog aldrig krt p en s lg upplsning frut, men nr jag vl ser hur det ser ut p macbooken s r jag helt klart njd. Det r inte s fult som jag trodde.

Jag tror nog att du kan spela det spelet via bootcamp!

Tack Det var goda nyheter. Men vad har ungefr fr instllningar d vad gller de grafiska bitarna? har du p high, medium?
Citera
2009-09-09, 09:08
Medlem
mrtowlies avatar
Vet inte hur stor skillnad det r mellan COD4 och COD5 men jag kr COD4 p min 09Mini (med 4gb ram) utan problem, det laggar en hel del i de mest intensiva eldstriderna dock.
Citera
2009-09-09, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vet inte hur stor skillnad det r mellan COD4 och COD5 men jag kr COD4 p min 09Mini (med 4gb ram) utan problem, det laggar en hel del i de mest intensiva eldstriderna dock.

Right, men nr du kr COD 4, kr du mac versionen d? Fr den lr ju vara bttre anpassad fr mac n pc versionen eller? Kan det gra att det fungerar bra fr dig? Och vilka instllningar kr du p nr du lirar? r de hga, lga? antar att din mac mini har 2.0 GHz intel core 2 duo, right?
Citera
2009-09-09, 11:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Right, men nr du kr COD 4, kr du mac versionen d? Fr den lr ju vara bttre anpassad fr mac n pc versionen eller? Kan det gra att det fungerar bra fr dig? Och vilka instllningar kr du p nr du lirar? r de hga, lga? antar att din mac mini har 2.0 GHz intel core 2 duo, right?

Japp, det r mac-versionen. Ingen aning om den r bttre anpassad. 2,0 stmmer. Kr p automatiska instllningar, men det ser bra ut!
Citera
2009-09-09, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Japp, det r mac-versionen. Ingen aning om den r bttre anpassad. 2,0 stmmer. Kr p automatiska instllningar, men det ser bra ut!

D knns det p frhand som om Cod 5 skulle fungera relativt bra dock vet jag inte om det frsmras nr man kr via bootcamp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in