2009-09-10, 00:24
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Du sa att du var rasist för att vissa raser står över andra.
Anser du det viktigt att stå över andra?

Nej.
Citera
2009-09-10, 00:28
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Du snackar skit, det stämmer inte. Jag känner många som har varit i fängelse eller känner folk som har suttit, det är lika mycket svenskar som invandrare. Om du har en statistik på att de är överrepresenterade i fängelserna så ge mig källa för fan! Det stämmer att invandrare är överpresenterade va det gäller misshandel men dom är inte en större majoritet än svenskar i fängelserna!...

Misshandel, sexualbrott, tillgreppsran..du de ar overrepresenterade i nastan allt.

Det finns ingen statistik eftersom kriminalvarden inte far registrera etnicitet, bara om de ar svenska medborgare eller inte.
28% ar utlandska medborgare.
resterande 72% ar alltsa svenska medborgare.
Av dessa 72% kan man som sagt bara spekulera i hur manga som har en eller tva foraldrar som ar fodda i ett annat land.

Sa kanske vi ska skita i den diskussionen? Som sagt inga fakta ingen ide att diskutera.

http://www.kriminalvarden.se/sv/Statistik/Utlandska-medborgare-och-invandrare/

om du vill in och lasa sjalv.

ps

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html

Jan Gulliou havdar att det var sa mycket som 75% blattar pa norrtaljefangelset nar han stack dit for att halla foredrag!
Senast redigerad av L0daren 2009-09-10 kl. 00:35.
Citera
2009-09-10, 00:35
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Misshandel, sexualbrott, tillgreppsran..du de ar overrepresenterade i nastan allt.

Det finns ingen statistik eftersom kriminalvarden inte far registrera etnicitet, bara om de ar svenska medborgare eller inte.
28% ar utlandska medborgare.
resterande 72% ar alltsa svenska medborgare.
Av dessa 72% kan man som sagt bara spekulera i hur manga som har en eller tva foraldrar som ar fodda i ett annat land.

Sa kanske vi ska skita i den diskussionen? Som sagt inga fakta ingen ide att diskutera.

http://www.kriminalvarden.se/sv/Statistik/Utlandska-medborgare-och-invandrare/

om du vill in och lasa sjalv.

Jag har varit i slagsmål ett antal gånger och det har bara varit svenskar - dessutom, när jag har varit ute med min flickvän och det har suttit en alkis på en bänk, jag lovar dig att jag aldrig har sett en alkolist som är invandrare och alla de svenska alkolisterna kommer med äckliga kommentarer till min flickvän så att jag nästan skäms över att vara svensk! Hoppas du förstår lite vad jag menar..

Föressten har du överhuvudtaget någon vän som har invandrarbakgrund?
Citera
2009-09-10, 00:37
Medlem
Maarroaks avatar
Citat:
Jag har varit i slagsmål ett antal gånger och det har bara varit svenskar - dessutom, när jag har varit ute med min flickvän och det har suttit en alkis på en bänk, jag lovar dig att jag aldrig har sett en alkolist som är invandrare och alla de svenska alkolisterna kommer med äckliga kommentarer till min flickvän så att jag nästan skäms över att vara svensk! Hoppas du förstår lite vad jag menar..

Du ärlig talat så är "DIN PERSONLIGA FAKTA" helt jävla totalt ointressant, fixa fakta, d.v.s länk där du får all din info ifrån.. sluta vara så jävla naiv. 2 minuter på google så kan man ju inte vara annat än rasist. Du refererar till personliga erfarenheter, visst en svensk alkis eller en svensk brottsling är något vi svenskar inte kan göra något åt, det kommer alltid finnas..
Senast redigerad av Maarroak 2009-09-10 kl. 00:40.
Citera
2009-09-10, 00:39
Medlem
L0darens avatar
Citat:

Sakligt inlagg! Vad har alkisar med nat att gora?

Jag har sjalv invandrarbakgrund, racker det?
Forvisso tredje generation men andock. Europeisk ocksa skall tillaggas.

Jag vaxte upp i Skarpnack, valdigt invandrartat kommun. Av mina 4-5 basta vanner under min uppvaxt sa var val 3 invandrare, fran Kina, Irak och Iran. Samt hade jag ju massor av mindre bra vanner fran varldens alla horn.

Hur tolkar nu du detta svar? Vad var relevansen med det hela?
Citera
2009-09-10, 00:40
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarroak
Du ärlig talat så är "DIN PERSONLIGA FAKTA " helt jävla totalt ointressant, fixa fakta, d.v.s länk där du får all din info ifrån.. sluta vara så jävla naiv. 2 minuter på google så kan man ju inte vara annat än rasist.

Så du bildar inte en egen uppfattning om saker och ting? Du blev rasist bara för att det stod på Google att en del var det?.. Nä du... Man ska uppleva inte läsa.
Citera
2009-09-10, 00:43
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Sakligt inlagg! Vad har alkisar med nat att gora?

Jag har sjalv invandrarbakgrund, racker det?
Forvisso tredje generation men andock. Europeisk ocksa skall tillaggas.

Jag vaxte upp i Skarpnack, valdigt invandrartat kommun. Av mina 4-5 basta vanner under min uppvaxt sa var val 3 invandrare, fran Kina, Irak och Iran. Samt hade jag ju massor av mindre bra vanner fran varldens alla horn.

Hur tolkar nu du detta svar? Vad var relevansen med det hela?

Anledningen att jag tog upp det med alkisarna var att visa för dig att jag har upplevt mer trakasserier ifrån svenskar än från invandrare..

Men vilken folkgrupp är du egentligen emot? Eftersom du har omgåtts med människor från Irak och Iran.. Du var väl emot människor som kommer ifrån mellanöstern?
Citera
2009-09-10, 00:44
Medlem
Maarroaks avatar
Citat:
Så du bildar inte en egen uppfattning om saker och ting? Du blev rasist bara för att det stod på Google att en del var det?.. Nä du... Man ska uppleva inte läsa.

Nej absolut är det inte så att internet ger mig all information, men bara för att du SER en svensk alkis betyder inte det att det inte finns invandrare som suger på flaskan för mycket?

Bara för du inte sett en invandrare eller svensk för den delen våldta eller göra ett bankrån så betyder ju det inte att dom inte finns. Du måste se längre än vad som finns framför dig. Google, pfft ja, det är bra sökmotor till allt. Så man kan bilda sig en bild rätt snabbt om man bara är intresserad av att veta.

Du värkar ju vara blint fast på att din åsikt är den som gäller och vägrar vida din vy. Och det tycker jag är naivt.

PS

En Svensk alkis sitter i parken för han får inte pengar, invandraren sitter hemma i sitt varma hem och dricker
Citera
2009-09-10, 00:47
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarroak
Nej absolut är det inte så att internet ger mig all information, men bara för att du SER en svensk alkis betyder inte det att det inte finns invandrare som suger på flaskan för mycket?

Bara för du inte sett en invandrare eller svensk för den delen våldta eller göra ett bankrån så betyder ju det inte att dom inte finns. Du måste se längre än vad som finns framför dig. Google, pfft ja, det är bra sökmotor till allt. Så man kan bilda sig en bild rätt snabbt om man bara är intresserad av att veta.

Du värkar ju vara blint fast på att din åsikt är den som gäller och vägrar vida din vy. Och det tycker jag är naivt.

PS

En Svensk alkis sitter i parken för han får inte pengar, invandraren sitter hemma i sitt varma hem och dricker

Alkisar har ju också hem, de flesta jag pratat med har socialbidrag och lägenhet eventuellt bor på ett hem.

Pff.. Som att inte alla ni här är naiva... Det är ju därför det blir en diskussion.
Senast redigerad av Jesusvodka 2009-09-10 kl. 00:50.
Citera
2009-09-10, 00:48
Medlem
vem var det som inte fattade egentligen? Shit ni har verkligen en liten hjärna...

Det där med våldtäkt som någon skrev om... Det är ju fan inte samma sak..

Om vi säger så här.. Det är krig i Sverige och du överlever inte om du stannar skulle inte du då vilja fly till ett annat land, där du och din familj är säker?
Citera
2009-09-10, 00:49
Bannlyst
Alla är rasister. Hur många svenskar skämtar inte om att asiater är snedögda?
Det handlar inte bara om negroider.
Citera
2009-09-10, 00:51
Medlem
Maarroaks avatar
Så du tror på fullt allvar att invandrarna inte är ett problem?
Du förknippar aldrig invandrare med brott?
Om du redan visst att våra åsikter skulle vara motsatsen till ditt tycke, varför starta tråden?
Har någon fått dig se annorlunda?

Och ifall inte, vad var meningen med tråden, du som var så intresserad men visar inget intresse för kunskap utan refererar bara till personliga erfarenheter. Du har ju tydligen missat mycket, får man lov och veta vad din ålder är? 15?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in