2009-09-08, 22:41
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag är inte RASIST och jag har inga fördomar.

Jag har däremot erfarenheter och kunskap om invandrare och deras beteende samt deras kriminalitet och deras ovilja till att anpassa sig till ett demokratiskt samhälle där alla har lika värde.

Exempel, somalier vill inte jobba då de genom bidragsfusk, multipla identiteter, fejkade skilsmässor och falska barn kan få in mer pengar än vad en svensk barnfamilj har att leva på.

Exempel, arabfamilj dödar sin dotter medelst balkonghoppning, hängning, skjutning, knivskärning för att dottern setts med en svensk man.

Exempel, muslimer vägrar se kvinnor som jämlika, vägrar ta en kvinna i hand, vägrar arbeta med en kvinna, vägrar ha en kvinna som chef.

Ska jag fortsätta ?

Sådana invandrare som själva är RASISTER, ODEMOKRATISKA och KRIMINELLA skall ut ur landet omedelbart.
Asyl och bidrags turister har inget här att göra.
Stoppa dem vid gränsen, sänd istället ner Herculesplan till DAFUR oh hämta folk som nu svälter ihjäl, sådana människor som aldrig någonsin kommer att kunna söka asyl i Sverige.

Sverige har på 15 år tagit emot ca 20 000 st FLYKTINGAR, resten är invandrare som kommit av ekonomiska skäl, ca 900 000 st.
Citera
2009-09-08, 22:41
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Det är ingen som orkar att se personerna som individer därför använder vi oss av generalisering.

Att göra som du gör och leka fördomsfri är bara naivt och barnsligt. Visst sjutton finns det en och en annan blatte som faktiskt är en tillgång för Sverige. Men en eller två bra blattar väger inte upp för vad de andra blattarna gör.

Rasism är sunt och bra. Jag vill umgås med människor som ser ut som mig och har samma värdegrunder.

Men Norrmän, Danskar, Tyskar osv. då? Om de kommer till Sverige är ju de också invandrare, men du har väl bara emot Turkar, Albaner m.m?
Citera
2009-09-08, 22:44
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Men Norrmän, Danskar, Tyskar osv. då? Om de kommer till Sverige är ju de också invandrare, men du har väl bara emot Turkar, Albaner m.m?

Nationalitet och ras är inte samma sak. En dansk (du skriver nationaliteter med liten bokstav och länder med stor, lär dig det är du snäll) och en tysk har mer gemensamt med en svensk än vad en somalier eller marockan har med en norsk.

Förstår du skillnaden?
Citera
2009-09-08, 22:47
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Men invandringen är ju också bra för vår kultur - Om vi hade varit helt främlingfientliga hur hade maten sett ut, och musiken? Det hade varit Köttbullar och Sven-ingvars.

ja det vore väldigtsvårt att köpa en kokbok ? föresten var det en svensk som öppnade den första pizzerian i sverige sen lyssnas det inte mkt på arabisk musik i sverige utan amerikansk och det är även det pgr av att jänkarna är rätt lika oss. betänk att 10% av jänkarna härstammar från svenska immigranter som jobbade röven av sig i USA utan flerbarnstilläg och bidrag till idrottgårdar
Citera
2009-09-08, 22:50
Medlem
potentials avatar
Jag påstås vara rasist pga att jag hatar dessa kriminella ungdomarna. Att dessa ungdomar sedan kallar mig svennejävel och dylikt får mig att koka. Jag har inget emot invandrare som jobbar och bidrar till samhället, jag har problem med alla ungdomar som har "förklarat krig mot samhället". Jag kallar dessa för blattar.

Det är så synd om dem, "Vi har inte gjort något" (Nej, inte denna veckan). Kan nästan sätta mina livsbesparingar på att 9 av 10 unga invandrare från diverse ghetton har struntat i skolan och varit med vid personrån, misshandel eller drogrelaterade brott. Så är det, och de som är smarta nog sköter sig i skolan och flyttar därifrån så snabbt som möjligt.

Att man sen står och säger att man vill ha respekt, det blir jag inte klok på.

Om man nu blir tvingad att flytta från ett annat land hit till Sverige, så får man väl fan göra det bästa av situationen istället för att sitta och klaga på hur dåligt vårt samhälle är för invandrare. Lär dig språket, försök leva som vi gör. Gör något åt saken istället för att kasta sten på polisen/vandalisera. Jävla puckon

Don't be a fool, stay in school. Mer än så krävs det inte.
Citera
2009-09-08, 22:58
Medlem
Jesusvodkas avatar
Men ni alla som har skrivit här har bara fördomar emot personer ifrån Israel, Albanien osv. En person ifrån Nya Zeeland är ju lika mycket invandrare som en person ifrån Turkiet. Det är ju inte bara araber som gör brott..
Citera
2009-09-08, 22:59
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Men ni alla som har skrivit här har bara fördomar emot personer ifrån Israel, Albanien osv. En person ifrån Nya Zeeland är ju lika mycket invandrare som en person ifrån Turkiet. Det är ju inte bara araber som gör brott..

Vad förstod du inte med att göra skillnad på nationalitet och ras?
Citera
2009-09-08, 23:02
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Vad förstod du inte med att göra skillnad på nationalitet och ras?

Jag förstår, men vad jag inte förstår är hur ni kan vardera människor olika bara för att de ser ut på ett speciellt sätt.

Donco - Om du hade träffat en dansk och en turk. Tycker du då att dansken är mer värd än turken för att ni båda kommer ifrån Skandinavian och ni båda är vita?
Citera
2009-09-08, 23:04
Medlem
L0darens avatar
Citat:

Inte om denne är vit och har engelsk bakgrund. Den personen kommer enligt Brottsförebyggande rådet inte ligga i överrisk när det kommer till att begå till exempel våldtäkt eller personrån(eller andra brott för den delen!).

Tar vi till exempel in en person från ett av MENA länderna så är det 300-400% större risk att denne begår ett våldsbrott eller tillgreppsbrott, till exempel personrån eller våldtäkt.

Så jo det är skillnad på invandrare beroende på varifrån de kommer.
Citera
2009-09-08, 23:08
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Inte om denne är vit och har engelsk bakgrund. Den personen kommer enligt Brottsförebyggande rådet inte ligga i överrisk när det kommer till att begå till exempel våldtäkt eller personrån(eller andra brott för den delen!).

Tar vi till exempel in en person från ett av MENA länderna så är det 300-400% större risk att denne begår ett våldsbrott eller tillgreppsbrott, till exempel personrån eller våldtäkt.

Så jo det är skillnad på invandrare beroende på varifrån de kommer.

Statistik är alltid en bra måttstock när man ska mäta hur 'rasistisk' man är. Hade den globala statistiken varit till negrernas och arabernas fördel hade jag definitivt inte varit negativ till dessa folkgrupper...

Men med facit på hand så är jag och förblir rasist.
Citera
2009-09-08, 23:18
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:

Jag tror nog personen från Nya Zeeland kom hit med pengar för att köpa ett hus, han planerade nog inte att leva på bidrag

Sen att vi har typ... 4() personer från Australien i våra fängelser är väl inget negativt.
Citera
2009-09-08, 23:32
Medlem
urquinaonas avatar
Citat:
Men invandringen är ju också bra för vår kultur - Om vi hade varit helt främlingfientliga hur hade maten sett ut, och musiken? Det hade varit Köttbullar och Sven-ingvars.

Hahaha, sicket trams

Det där argumentet att utan en invandring av dagens mått skulle Sverige förvandlas till Nordkorea och isoleras totalt från omvärlden är ju bara helt verklighetsfrånvänt. Varför skulle det ske???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in