2009-09-08, 15:57
Bannlyst
Hittar inte så mkt om Sonos här så jag lägger upp den här tråden.

Erfarenheter av Sonos? Pålitlighet? osv...

Jag tycker det fungerar bra speciellt med tanke på priserna.
Blev lite missnöjd efter att ha köpt 2 handkontroller och plötsligt kommer en app till iphone som fungerar som fjärrkontroll så man kan lika gärna slänga original kontrollerna...
Har även lite problem med filnamn och uppdatering av musikbiblioteket...
Citera
2009-09-08, 22:43
Medlem
SupaStrats avatar
Kör ett litet Sonos-system som kommer byggas ut rejält när jag flyttar om en dryg månad.
Mitt omdöme är att det är fantastiskt bra produkter. Ljudkvaliteten är riktigt bra, det är väldigt lätthanterat, ansluter mot vanliga windows-shares, strular aldrig, uppdaterar sig över internet. Enda nackdelen är att det är rätt dyrt, det vägs dock till stor del upp av att det fungerar så klockrent.
Citera
2009-09-09, 18:38
Medlem
Ajaxxs avatar
jag funderade seriöst på att köpa SONOS, en mycket cool och bra produkt, men med Spotify svalnade intresset betydligt. Hur ställer ni Er till det, är det värt att samla på mp3 när Spotify finns?

Jag är väldigt sugen fortfarande.
Citera
2009-09-09, 18:46
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
jag funderade seriöst på att köpa SONOS, en mycket cool och bra produkt, men med Spotify svalnade intresset betydligt. Hur ställer ni Er till det, är det värt att samla på mp3 när Spotify finns?

Jag är väldigt sugen fortfarande.

Så fort sonos kommer med spotify plug-in, vilket är möjligt nu med nya fjärren, kommer det bli en killer-produkt. Sen finns det ju Deezer och någon annan streamingtjänst till sonos redan nu.
Citera
2009-09-09, 22:21
Medlem
SupaStrats avatar
Är fortfarande massor av musik som jag gillar som inte finns hos Spotify så jag ser det inte som ett fullgott alternativ, jag har dock ändå ett premiumkonto.
Så jag ska lösa det är att jacka in iMacen i en ZP-90 och på så sätt kunna spela musiken från Spotify i en annan zon.
Citera
2009-09-11, 09:16
Bannlyst
Tycker att det borde finnas möjlighet att välja högtalare i Spotify som man kan göra i iTunes. Streamar ibland itunes trådlöst genom en airport express som är kopplad till Line-in på en Sonos zon.
Kände inte till att Spotify stöds genom den nya kontrollen... Då verkar den ju lite mer intressant. Borde väl komma i iphonen snart då också eftersom spotify kommer dit..
Citera
2009-09-27, 00:27
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douchebag1
Tycker att det borde finnas möjlighet att välja högtalare i Spotify som man kan göra i iTunes. Streamar ibland itunes trådlöst genom en airport express som är kopplad till Line-in på en Sonos zon.
Kände inte till att Spotify stöds genom den nya kontrollen... Då verkar den ju lite mer intressant. Borde väl komma i iphonen snart då också eftersom spotify kommer dit..

Nej nej, Sonos hanterar inte spotify ännu, men jag tror det är på G. Begränsningen ligger faktiskt hos Spotify i dagsläget.
Citera
2010-02-11, 11:43
Bannlyst
Någon som testat den nya Sonos ZonePlayer S5 med inbyggda högtalare? Är ljudet bra? Kan jämföras med?
Dela gärna med er av era Sonos erfarenheter i övrigt också.
Citera
2010-07-24, 19:14
Medlem
utters avatar
Funderar på att skaffa en Sonos mediaspelare eftersom jag håller på att ruttna på den sega squeezeboxen. Hur fungerar den? behöver man installera serverprogram på PCn och liknande meck eller sköter uppkopplingen till nätverket själv?
Citera
2010-08-06, 15:12
Medlem
Ozzmosiss avatar
Sonos skapar ett eget nätverk. Man behöver endast konfigurera en gång via datorn (peka var musiken är t.ex en NAS) sedan klarar sig systemet utan dator. 1 st enhet behöver dock vara kopplad till routern för att det ska fungera.
Citera
2010-09-20, 18:55
Medlem
Butterss avatar
Sonos kommer få stöd för Spotify under september månad enligt Sonos.com.
Citera
2010-09-21, 20:52
Medlem
Fy fan vad vi har väntat på Spotify. Plötsligt händet det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in