Hej jag har under en tid haft ont i vänster lunga vid djup inandning. Det är en huggande känsla som igentligen inte gör så värst ont, det är mer obehagligt. Känslan känner jag lite igen sen tidaigare i livet då man kan få ont ett par minuter när man andas och man behöver liksom "smygandas" vilket jag har för mig är ganska vanligt. Denna gången är det dock ihållande och gäller bara då jag andas djupt. Viktigt att nämna är att jag varit lite krasslig ett tag vilket jag sett som en rejäl förkylning, jag hostar, har haft huvudvärk och lite ont i halsen. Jag har även rökt både tobak och marijuana under tiden som smärtorna börjat smyga sig på om detta är relevant att nämna. Det är alltid i vänster lunga med av någon konstig anledning? Har haft känningar i en dryg vecka nu med det börjar successivt bli bättre men vad kan mina "lungsmärtor" bero på?
Tack på förhand.
Senast redigerad av Thurn 2009-09-08 kl. 10:52.
Jag kan få sådär ibland så att det känns som att lungan fastnar mellan revbenen. Då brukar jag dra i skinnet framför revbenen och andas lugnt så går det över
men jag har upplevt de innan med, att man får ont i lungan ett par minuter och man måste ta de lungt när man andas ett tag men de brukar alltid gå över. Detta känns inte riktigt på samma sätt. Detta är mer ihållande och gör inte konstant ont. Jag har läst något om lunginflammation?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!