Har ärvt en bok med frimärken, inte alls i de mängder jag läst om här när folk sitter på flyttlådor med frimärken
Men tänkte ändå ta reda på om det är något av värde, är det något man kan göra över nätet med att ta bilder eller bör man kontakta någon firma som kollar fysiskt?
Har kontaktat en firma som var lokal förr i tiden, men den hade dock flyttat... han skulle kontakta en bekand som fortfarande bor kvar som eventuellt kunde avgöra om det är värt att lägga upp på auktion men har inte hört nått än.
När jag pratade med den firman så frågade dom om det va svenska frimärken och jag drog till med en killgissning och sa "ja jo det är nog mest svenska" men nu när jag faktiskt kollat igenom är det välldigt lite svenskt

vet inte om detta är till nån fördel dock.
för utom dom få svenska frimärkena så är dom andra från Argentina, ryssland, italien, frankrike, indien, polen, belgien, afrika, tjeckoslovakien, kanada, eire (irland?), Spanien, Tyskland, Nederländerna, Norge, Danmark, USA, Paraguay.
Dom årtal jag sett på frimärkena har varit runt 60 talet.
Om man nu ska sätta sej och göra ett bibliotek av bilder, ska man ta en bild per frimärke? eller är det lite ambitiöst?