• 1
  • 2
2009-09-08, 00:29
Bannlyst
Halloj!

Så här ca 3 veckor före nersläpp tänkte jag att vi kunde gissa vilka 5 NHL-lag som kommer sluta i toppen resp botten av serien (ej slutspelet). Orkar inte dela upp lagen i West/East så tänker snarare rakt av.
Här är min lista.

Topp 5

1. Pittsburgh (1 = slutar bäst)
2. Chicago
3. Washington
4. San Jose
5. Philadelphia

Bott 5

1. New York Islanders (1 = slutar sämst)
2. Colorado
3. Los Angeles
4. Toronto
5. Phoenix
Senast redigerad av The Butcher82 2009-09-08 kl. 00:32.
Citera
2009-09-08, 00:31
Medlem
SweTechs avatar
Det ska motiveras ifall tråden ska få leva.

//Moderator
Citera
2009-09-08, 00:33
Medlem
NirvanAs avatar
Brukar väl vi dra i NHL tråden när den startas upp?
Citera
2009-09-08, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Brukar väl vi dra i NHL tråden när den startas upp?
ok
Citera
2009-09-08, 17:27
Medlem
Axells avatar
Bästa lag

1.a New Jersey Devils

NHLs kanske bästa målvakt samt har de även Zajac och Parise som kommer
utvecklas och vara viktiga för NJD. Tror de möter Sharks i finalen.

2.a San José Sharks

Ett väldigt bra lag på papret. Känns som det borde släppa någon gång för de i slutspelet. Återstå att se om det blir iår. Tror de möter Devils i finalen.

3a Philadelphia Flyers

Då de har värvat till sig en av NHLs 3 bästa backar så tror jag de räcker långt. Daniel Brière tror jag också kommer göra en bra säsong.

4a Detroit Rew Wings

Svensklaget Detroit brukar vara bra så jag tror de är även de iår. Dock räcker de inte hela vägen fram. Målvakten är väl inte deras starkaste sida men dock har de ju backar av hög klass t ex Lidström, Kronwall och Rafalski.

5a Washington Capitals

Green, Bäckström, Semin och Ovechkin tror jag kommer vara de som absolut gör en väldigt stor del av Washingtons poäng. Kanske att Brooks Laich gör endel med. Rutinerad målvakt har de ju med så jag tror att Washington kommer garanterat att fightas i toppen.

Sämsta lag
1a New York Islanders = sämst

Trots att NHL nästa storspelare John Tavares spelar i Islanders tror jag inte de har någon chans. De har för dåligt lag helt enkelt.

2a. Phoenix Coyotes

Har också ett dåligt lag på pappret. Jovanovski och Doan är de enda bra spelarna. Ingen bra första målvakt har de heller. Får se om den unga dansken Mikkel Bødker och Kyle Turris lyckas bra denna säsong.

3a Colorado Avalanche

Scott Hannan och Stansy är också de enda två bra spelarna i sitt lag. Det är för dåligt. Joe Sakic har ju även försvunnit som var en bra ledare för sitt lag. Budaj är inte tillräckligt bra för att komma till Playoff.

4a Toronto Maple Leafs

Tror golfsäsongen startar tidigt för Leafs iår. Jonas Gustavsson kommer vara bra men inte tillräckligt bra för att ta sitt lag högre upp i NHL.

5a Atlanta Trashers

Kovalchuk är för ensam. Han är ju absolut en av NHLs bästa spelare men han har ju ingen bra lekkamrat. Backarna tillhör väl inte häller NHLs bästa.
Citera
2009-09-11, 07:25
Medlem
Ekkys avatar
Jag tror att Tampa blir 4e bästa lag. Dem ha potential framåt i kanonspelare som Lecavalier, Stamkos, St Louis och Tanguay och kanske kan Öhlund och Hedman bilda ett bra backpar. Nittymäki har bättre statistik för varje säsong. Och jag tror det räcker.

Något annat tänker jag inte gissa på. Jag har ju alltid fel iaf och förmodligen även i denna gissning!
Citera
2009-09-24, 15:16
Medlem
Ekkys avatar
Dog denna tråden ut helt? Jag gillar att läsa andras tankar. Kom med mer tips och gissningar nu!
Citera
2009-09-24, 15:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky
Dog denna tråden ut helt? Jag gillar att läsa andras tankar. Kom med mer tips och gissningar nu!
Det blir mer sånt i NHL tråden som startas av någon när försäsongen är slut, så var det förra och förrförra året iaf.
Citera
2009-09-24, 18:09
Medlem
Paid in Fulls avatar
Hmm Caps, Canucks, Red wings, Blackhawks och Flyers ser starkast ut tycker jag. Dock kommer laget foppa gå till vinna (om han åker över).
Citera
2009-09-24, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paid in Full
Hmm Caps, Canucks, Red wings, Blackhawks och Flyers ser starkast ut tycker jag. Dock kommer laget foppa gå till vinna (om han åker över).
Lol.
Vad är det som får dig att ranka Canucks före Pittsburgh?
Citera
2009-09-24, 18:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Lol.
Vad är det som får dig att ranka Canucks före Pittsburgh?
Vad är det som får dig att ranka Pittsburgh så högt, dom har crosby&malkin? men sen då........... Tappat bra försvarare, samt en redig stanely cup baksmälla... nej dom vinner inte igen.
Citera
2009-09-24, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är det som får dig att ranka Pittsburgh så högt, dom har crosby&malkin? men sen då........... Tappat bra försvarare, samt en redig stanely cup baksmälla... nej dom vinner inte igen.
Dem var bäst senast och i mina ögon kommer så vara fallet tills motsatsen är bevisad. Malkin & Crosby kan på egen hand ta laget till final.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in