2009-09-07, 23:31
Medlem
Det senaste dygnet har min dator flippat ur och stendör med endast ett litet varningsmeddelande som dyker upp. Det går väldigt fort så jag hinner knappt uppfatta vad som står, men något i stil med "bla bla bla insecurity. Please reinstall sofware". Det kan räcka med att jag startar upp den och går iväg 20 minuter för att senare komma tillbaka och då är den avstäng. Nyss streamade jag ett program, tankade och surfade med många fönster uppe och då klarade den sig i närmare två timmar innan den dog.

Jag är ingen direkt fena på dator, så jag undrar vad jag ska göra, måste jag formatera om datorn eller finns det någon annan lösning? Ska väl tilläggas att datorn har fungerat näst intill klockrent under 2 år.

Datorn är en travelmate 5520G med vista. Tack på förhand!
Citera
2009-09-07, 23:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inte så mycket om hårdvaran, men det är kanske dags att uppgraderar hårdvaran?

Kontrollerar hårdvaran med hjälp av Hiren´s BootCD eller med Ultimate BootCD.

Det är kanske lägligt att göra en ominstallation av operativsystemet.
In med fräscha drivrutiner och Vistas servicepaket.
Citera
2009-09-07, 23:46
Medlem
Psykosams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naughtyvip
Det senaste dygnet har min dator flippat ur och stendör med endast ett litet varningsmeddelande som dyker upp. Det går väldigt fort så jag hinner knappt uppfatta vad som står, men något i stil med "bla bla bla insecurity. Please reinstall sofware". Det kan räcka med att jag startar upp den och går iväg 20 minuter för att senare komma tillbaka och då är den avstäng. Nyss streamade jag ett program, tankade och surfade med många fönster uppe och då klarade den sig i närmare två timmar innan den dog.

Jag är ingen direkt fena på dator, så jag undrar vad jag ska göra, måste jag formatera om datorn eller finns det någon annan lösning? Ska väl tilläggas att datorn har fungerat näst intill klockrent under 2 år.

Datorn är en travelmate 5520G med vista. Tack på förhand!

systemåterställning till datum innan problem?
Citera
2009-09-08, 10:47
Medlem
927s avatar
kanske är det mycket damm vid fläkt/utblås/inslug, har du kollat temperaturen när du startat datorn?
Citera
2009-09-08, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
kanske är det mycket damm vid fläkt/utblås/inslug, har du kollat temperaturen när du startat datorn?

Hur gör man förresten det?
Citera
2009-09-08, 11:15
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molandinho
Hur gör man förresten det?
http://tinyurl.com/nzbfw4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera