2009-09-07, 21:44
Medlem
Hickclubs avatar
Tjena. Efter att ha låtit min kära EBS Fafner stått i replokalen under en tid utan användning kom vi dit i dag för att spela lite hederlig progressiv metal. Till min förvåning lät inte stärkarn alls som den brukade. Ur elementen kom ett surrande, distande ljud i stället för det klara och krispiga det ska ge. Bytte bas, bytte telekabel, skruvade och tryckte på alla möjliga knappar som gick utan förbättring. Till slut testade jag andra bandets bastopp i min låda och det gick utmärkt, så felet ligger alltså i toppen. Kontrollerade även säkringarna som verkade hela. Dom byttes ju inte allt för länge sen.

Så - vad kan vara felet? Funderade på om det kunde vara röret, men det lyser ju som det ska när strömmen är på. Och jag är ju alldeles för snål för att lämna in den på lagning...
Citera
2009-09-07, 22:18
Medlem
Noetlovskijs avatar
Även om röret lyser så kan det behöva bytas, skulle jag tro.
Citera
2009-09-07, 22:40
Medlem
orengs avatar
Det är inte röret som lyser, det är en röd lampa i fafner. Byt rör! De håller bara i typ 300 timmar.
Iofs kan det vara som felet i min, ett jordfel som gjorde att den tappade kraft. Fick den lagad för 800 spänn och sedan var det fullt krut igen
Citera
2009-09-08, 15:06
Medlem
Hickclubs avatar
Ja, se där, man lär sig nåt nytt varje dag. Då ska jag se till att byta rör, så får vi hoppas på det bästa. Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in