Citat:
Ursprungligen postat av psike
Är du beredd att betala nypris för detta "demoex" sedan?
Låt säga att volymen på en viss modell är 20st på en mindre butik - är du beredd att betala 5% mer på denna butik med vad du kallar service gentemot vad du betalar hos dess konkurrent?
Kan mycket väl vara så att du tycker detta verkar helt ok - men man kan anta att det generellt inte är så, för då hade såklart butikerna erbjudit denna "självklarhet"?
Lägg därtill de som skulle pilla på demoexet nere hos "Kalles telefoner" och sedan inte betala för denna service utan använda nån rabattkod för fraktfritt och beställa telefonen från katshing.se...
Tråden är grunden bra - men exemplet var rätt dåligt...
grejen är ju att jag, precis som när jag köper en tröja, vill prova produkten först. Hos Elgiganten kan man göra det, därför handlar jag där.
Jag vet inte riktigt hur jag skall argumentera för jag kommer tala mot mig själv men:
Vad är det som gör det tillåtet för småföretag att ha högre priser på sina produkter än tex stora kedjor som elgiganten? När de dessutom har sämre service. Självklart har de också mycket sämre förutsättningar än de stora kedjorna, men är det nånting jag som kund förväntas ta hänsyn till?
Självklart förstår jag att småföretagarna inte kan ta ut samma priser som stora företag, men hur kommer de sig då att de lever kvar? Handlar man där av medlidande?
Den enda anledningen till att jag ibland handlar på såna ställen är om jag verkligen behöver nånting på en gång och inte kan vänta tills jag kommer till en större butik.