• 1
  • 2
2003-12-23, 15:21
Bannlyst
Finns det någon här som har någon koppling till Tv4 och kan tala om för mig hur de resonerar när de ska köpa in dokumentärer?
ALLA dokumentärer på TV4 handlar om något av följande; Siamesiska tvillingar, dvärgar, barn som åldras i förtid eller barn med någon annan sjukdom.
ALDRIG något annat!!

Vad fan är det frågan om?
Har Tv4 helt tappat allt vad gäller samhällsjournalistik?
Det en gång i tiden så lysande Kalla fakta är numer ett jävla dyngprogram om helt ointressanta ämnen, och med en granskningsnivå som ligger ungefär på Kanal 5-nivå. :mad:
Det enda intressanta och lyckade repotaget mig veterligt de har gjort på senare tid är den ytterligare granskningen av Systembolagets muthärvor som var för någon vecka sedan. Men i det fallet så hade ju det mesta av grunderna redan avslöjats av alla andra, och TV4 behövde bara gräva lite till.
Det var ungefär som att bollen låg upplagd på straffpunkten, och målvakten satt på läktaren med BÅDE ketchup och senap runt munnen. Allt de behövde göra var att sparka in en redan upplagd boll i ett tomt mål. Fan, tillochmed Insider skulle (kanske) ha lyckats med ett sånt repotage.
Som sagt, några nya intressanta detaljer togs upp i repotaget, men allt förarbete var redan gjort av andra.

Det enda granskande programmet på tv nu är Uppdrag granskning, och det har ju en tendens att titt som tätt vara rejält vinklat och vridet (dock inte alltid).
Var har alla kompetenta grävande tv-journalister i Sverige tagit vägen?
Citera
2003-12-23, 17:03
Medlem
sursomfans avatar
Antagligen har TV4 sett att tittarsiffrorna är betydligt högre för skräpdokumentärerna. Kom ihåg att nästan hälften av svenskarna tillbringar lördagkvällarna med att glo på TV vad ett gäng psykfall gjorde på en ö för ett halvår sen. Tyvärr finns det inte några kanaler som vågar visa seriösa program i någon större utsträckning.
Citera
2003-12-23, 18:37
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Finns det någon här som har någon koppling till Tv4 och kan tala om för mig hur de resonerar när de ska köpa in dokumentärer?
ALLA dokumentärer på TV4 handlar om något av följande; Siamesiska tvillingar, dvärgar, barn som åldras i förtid eller barn med någon annan sjukdom.
ALDRIG något annat!!
Där har du fel, breddkanalen TV4 har dokumentärer om feta barn också.
Citera
2003-12-23, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Där har du fel, breddkanalen TV4 har dokumentärer om feta barn också.

Exakt, glömde dem. Feta barn på specialkollon för feta...
Jävla pomme fritte-ungar!

Och du har tyvärr rätt Sursomfan. Syns även här då alla idioter diskuterar Robinson och andra liknande serier för hjärnsvaga individer.
Citera
2003-12-23, 19:59
Medlem
Afonsos avatar
Håller med och lägger till vad jag tidigare uttryckt om denna skitkanal :mad: :

http://www2.flashback.info/scandinav...ad.php?t=82321
Citera
2003-12-23, 20:08
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Ja, alla dokumentärer med fula dvärgar går fetbort. Vem fan bryr sig om dvärgar egentligen... ??
Citera
2003-12-23, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Håller med och lägger till vad jag tidigare uttryckt om denna skitkanal :mad: :

http://www2.flashback.info/scandinav...ad.php?t=82321

Och här är min åsikt om Tv3, apropå ingenting.
http://www2.flashback.info/scandinav...7&postcount=16
Citera
2003-12-24, 14:41
Medlem
kokaloos avatar
vi får juh inte glömma bort alla galor för barn bla bla m m som TV4 har
Citera
2003-12-24, 16:58
Medlem
BF_Swedens avatar
Ni glömmer ju det viktigaste avsnittet bland TV4-dokumentärer - den som handlade om människor som ville amputera diverse kroppsdelar på sig själva. Ett brett program om ett allmängiltigt problem som vi alla dras med lite då och då.
Citera
2003-12-24, 21:16
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
ALDRIG något annat!!

Vad fan är det frågan om?
Har Tv4 helt tappat allt vad gäller samhällsjournalistik?
Det en gång i tiden så lysande Kalla fakta är numer ett jävla dyngprogram om helt ointressanta ämnen, och med en granskningsnivå som ligger ungefär på Kanal 5-nivå. :mad:
Det enda intressanta och lyckade repotaget mig veterligt de har gjort på senare tid är den ytterligare granskningen av Systembolagets muthärvor som var för någon vecka sedan. Men i det fallet så hade ju det mesta av grunderna redan avslöjats av alla andra, och TV4 behövde bara gräva lite till.
Det var ungefär som att bollen låg upplagd på straffpunkten, och målvakten satt på läktaren med BÅDE ketchup och senap runt munnen. Allt de behövde göra var att sparka in en redan upplagd boll i ett tomt mål. Fan, tillochmed Insider skulle (kanske) ha lyckats med ett sånt repotage.
Som sagt, några nya intressanta detaljer togs upp i repotaget, men allt förarbete var redan gjort av andra.

Det enda granskande programmet på tv nu är Uppdrag granskning, och det har ju en tendens att titt som tätt vara rejält vinklat och vridet (dock inte alltid).
Var har alla kompetenta grävande tv-journalister i Sverige tagit vägen?

TV görs efter dem som konsumerar mest. Och det är kvinnor mellan 22-35 och dem älskar som sagt lättsmälta saker.
Citera
2003-12-24, 21:38
Medlem
dots avatar
TV4 är absolut den sämsta jävla skitkanal som någonsin har funnits. De myglar som fan med reklaminslag och är allmänt populistisk i sin framtoning. Fy fan säger jag bara!

Försöker bojkotta så långt det är möjligt. Kollar _aldrig_ på reklamen. Om jag mot förmodan finner ett program eller en film värd att se på spelar jag in den så att jag kan spola förbi deras jävla reklam och annan skit de har emellan.

Usch! Att en sådan kanal kan få sända i vårat land är helt befängt!
Citera
2003-12-25, 00:03
Medlem
zurfarns avatar
Om man säger så här då.......skit i kanal 4 ? Skit i TV överhuvudtaget ? Nåväl, säger då vän av ordning....."-vad ska jag då göra?".......efter att ha gått ett varv till Försäkringskssan och det lokala Socialförsäkringskontoret...

Amen....för fan...FB finns ju. Jag fattar inte hur man kan sitta och spola så mkt FB-tid för ett skitprogram på vilken kanal det än är ?

Annars så bjuds på folkliga spel på Zinkens.....finns en del schyssta vattenhål i närheten. Sådeså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in