• 1
  • 2
2009-09-07, 17:50
Bannlyst
http://www.idg.se/2.1085/1.244684/bi...#communityForm

citerar:"I de elva läckta bilderna som en anställd från Best Buy publicerat framgår det av materialet att Windows har utmärkt kompatibilitet med kameror, Ipod och mp3-spelare medan Linux är undermåligt.

Windows glänser också inom området skrivare och skannrar medan Linux är undermåligt.

Utbildningen ger också sken av att det inte går att spela World of Warcraft under Linux, att det inte går att komma åt tjänsterna under Windows Live och att det inte finns någon kommersiell support av Linux.

Det ska inte heller gå att videochatta på de större im-näten med Linux.

Under rubriken "Get the Facts Straight" hävdar utbildningen att Linuxuppdateringar skulle vara enkla är en myt. Det är också en myt att Linux skulle vara säkrare än Windows, enligt utbildningen."

Jag kan då tala om som gammal windowsanvändare i typ 10år att övergången till Ubuntu linux är ganska enkel, det är lätt med skrivare, man kan spela wow, tjänsterna under windowslive är ju bland annat msn pidgin är fan enklarae än msn.. och linux är virus fritt så jag vet inte hur windows kan vara säkrare
2009-09-07, 18:39
Medlem
haha. snacka om att ms är skraja. den enda anledningen till att hitta på något sånt här är att det föreligger ett hot...

kompatibiliteten beror endast på att ms köpt marknaden.
själv har jag dock aldrig upplevt ett enda problem med kompatibilitet.

efter min övergång till linux har jag inte haft i närheten av den andel problem med os:et som jag hade med windows...
2009-09-07, 18:42
Bannlyst
fel
2009-09-07, 18:51
Bannlyst
Vad är frågeställningen?
2009-09-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
[...]och linux är virus fritt så jag vet inte hur windows kan vara säkrare
Skämtar du med oss eller? Pajas.
(Nej, jag tror såklart inte att windows är säkrare).
2009-09-07, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil^
Skämtar du med oss eller? Pajas.
(Nej, jag tror såklart inte att windows är säkrare).

jag ser det som en säkerhetsbrist att det finns virus som kan drabbas av och mängder av dom till windows.. vidare vid varje förändring (installation) av saker osv i Ubuntu måste man skriva in sitt lösenord.. typ innan man går in i synaptic också i windows trycker man på fortsätt
2009-09-07, 19:30
Bannlyst
Citat:
jag ser det som en säkerhetsbrist att det finns virus som kan drabbas av och mängder av dom till windows.. vidare vid varje förändring (installation) av saker osv i Ubuntu måste man skriva in sitt lösenord.. typ innan man går in i synaptic också i windows trycker man på fortsätt

Kan ju också bero på att varenda idiot kör som administrator på sina windowsburkar by default.
2009-09-07, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Kan ju också bero på att varenda idiot kör som administrator på sina windowsburkar by default.

jo det är väll sant
2009-09-07, 20:07
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
jo det är väll sant

Sant, och "by design". Byggt för svenne banan, allt för att han ska slippa fundera och lära sig hur det egentligen fungerar. Med det följer så klart alla baksidorna som ... osv osv osv
2009-09-07, 21:10
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Sant, och "by design". Byggt för svenne banan, allt för att han ska slippa fundera och lära sig hur det egentligen fungerar. Med det följer så klart alla baksidorna som ... osv osv osv

Snarare taskiga default-inställningar.
2009-09-07, 21:11
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Snarare taskiga default-inställningar.

Är det inte samma sak som "by design"?
2009-09-07, 21:16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Är det inte samma sak som "by design"?

Tolkningsfråga....
Med "by design" antog jag att du menade att det skulle bero på att Windows var dåligt uppbyggt (rent säkerhetsmässigt)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in