2010-02-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Är kabeln hel? Hur lång kabel är det?

Ja det ska den vara. Ny köpt den också. Den är 2 m.
Kan det vara min tv som inte klarar mini display port?
Citera
2010-02-03, 10:59
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gritte
Ja det ska den vara. Ny köpt den också. Den är 2 m.
Kan det vara min tv som inte klarar mini display port?
Mini Display skickar samma signal som HDMI, så om din tv har en HDMI-ingång så är det inte där det felar.
Citera
2010-02-03, 11:20
Medlem
Citat:
Mini Display skickar samma signal som HDMI, så om din tv har en HDMI-ingång så är det inte där det felar.

Okey.. Inget förslag på vad det kan vara för fel?
Jag har två HDMI ingångar i teven. Testat båda flera ggr.

Den har ju någon form av connection eftersom min skärm på macen blir blå i någon sekund, och på min tv söker den i några sekunder innan det står 'No input'. Har aldrig kopplat mellan mac och tv innan så vet inte vad det kan vara.

Har gått in på Bildskärmar och sökt efter skärmar, men får inte upp min tv? Ska man få det?
Citera
2010-02-03, 12:35
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gritte
Okey.. Inget förslag på vad det kan vara för fel?
Nix. Men det kan ju vara värt att prova din dator, adapter o kabel hos någon annan som har TV med HDMI-ingång.
Citera
2010-02-03, 14:54
Medlem
Citat:
Nix. Men det kan ju vara värt att prova din dator, adapter o kabel hos någon annan som har TV med HDMI-ingång.

Mm får helt enkelt bli så..
Om du eller någon annan kommer på något så posta gärna!
Citera
2010-02-03, 19:03
Medlem
tzjs avatar
Jag vill koppla min MBP till min Samsung-TV.
TV:n har en PC-port som jag misstänker är en VGA-port. Borde väl fungera med en Minidisplayport-VGA/VGA-TV:n?

Hur är det med skalningen? Sedan vill jag kunna köra TV:n som utökat skrivbord eller som huvudskärm. Går det med ovanstående kablar?
Citera
2010-02-03, 19:10
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag vill koppla min MBP till min Samsung-TV.
TV:n har en PC-port som jag misstänker är en VGA-port. Borde väl fungera med en Minidisplayport-VGA/VGA-TV:n?

Hur är det med skalningen? Sedan vill jag kunna köra TV:n som utökat skrivbord eller som huvudskärm. Går det med ovanstående kablar?

Ja det funkar men det blir bättre bild med HDMI/DVI. Har din tv ingen sådan ingång?
Citera
2010-02-03, 19:33
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Ja det funkar men det blir bättre bild med HDMI/DVI. Har din tv ingen sådan ingång?

HDMI har min TV men ingen DVI. Jag är inte intresserad av att få med mig ljud till TV:n men det fixar vare sig VGA eller HDMI har jag för mig. Så är det väl?
Citera
2010-02-03, 21:00
Medlem
1.
Du får inte med dig ljudet via Mini displayport.

2. Om datorns bild blir blå i några sekunder så försöker datorn klona bilden till tv, men tv:n testar en för hög upplösning, min 32' gjorde så när jag försökte få den till 1080P, jag tänkte inte på att jag bara har 1080I på min tv.

Men när jag ställde ner upplösningen så gick det hur bra som helst!
OBS rökna med att få en svart ram som alla andra som försöker få tv till en stor skärm.
Citera
2010-02-03, 21:13
Medlem
Jag har samma problem som andra tidigare i tråden. Men ingen lösning har ännu dykt upp.
Jag har en unibody macbook pro 15 och en Philips LCD TV 42PFL7674H (42 tum, fullhd).
Den är kopplad till min dator genom en hdmi-kabel och den lilla dosan man fick med datorn.
datorns mini-dvi-> vanlig dvi -> hdmi -> tv.
När jag byter till rätt HDMI kanal på TV-n flimmrar det till på datorn i blått i mindre än en sec och på TVn står det "No video signal" eller nåt.
Startar jag upp datorn i boot-camp-windows så funkar det alldeles utmärkt (Bortsett från upplösnings problematik, vilket bör vara lätt att ordna).
Jag har testat alla dum-grejjer dvs. starta om dator, tv, bytt HDMI-ingångar osv.
Någon som har en idé om vad det kan vara som strular. Vill ju inte köra windows varje gång jag ska kolla på film på tv'n genom datorn.

tack på förhand
Citera
2010-02-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiddeW
Jag har samma problem som andra tidigare i tråden. Men ingen lösning har ännu dykt upp.
Jag har en unibody macbook pro 15 och en Philips LCD TV 42PFL7674H (42 tum, fullhd).
Den är kopplad till min dator genom en hdmi-kabel och den lilla dosan man fick med datorn.
När jag byter till rätt HDMI kanal på TV-n flimmrar det till på datorn i blått i mindre än en sec och på TVn står det "No video signal" eller nåt.
Startar jag upp datorn i boot-camp-windows så funkar det alldeles utmärkt (Bortsett från upplösnings problematik, vilket bör vara lätt att ordna).
Jag har testat alla dum-grejjer dvs. starta om dator, tv, bytt HDMI-ingångar osv.
Någon som har en idé om vad det kan vara som strular. Vill ju inte köra windows varje gång jag ska kolla på film på tv'n genom datorn.

tack på förhand

Tja! Hör gärna av dig om du löser ditt problem så gör jag detsamma! verkar ju vara samma problem. Och typ samma tv. Om det nu mot förmodan skulle vara den.
Citera
2010-02-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiddeW

tack på förhand

Visade sig att det är en mini display adapter jag har inte en mini dvi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in