Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-24, 20:06
  #829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Testat olika upplösningar?

Japp - funkar ändå inte.
Även testat olika Hertz.

Kollat i alla inställningar på TV:n och - kan inte hitta någonting...
Citera
2015-10-07, 22:58
  #830
Medlem
Amsterdaims avatar
Hej!

Jag och min sambo har båda MacBook Air. Min går att koppla till TV:n utan problem, både ljud och bild är OK.

Sambons dator reagerar när man kopplar, men ingenting händer på TV:n. Datorn reagerar som så att bilden liksom "hoppar" till, och hade allt fungerat OK hade bilden i nästa sekund synts på TV:n, men det gör den inte. Så fort jag kopplar in min Mac syns bilden direkt. Mycket konstigt.

Har lite svårt för att förstå inställningarna på Mac:n, men min och sambons inställningar på bildskärm är lika.

Vad kan vara fel?
Datorerna är 1 år gamla och fungerar i felfritt.

Edit: Lär väl tillägga att vi oftast kopplar in min till TV:n, är det någon särskild inställning man ska tänka på när man kopplar in första gången kanske?
__________________
Senast redigerad av Amsterdaim 2015-10-07 kl. 23:01.
Citera
2016-01-16, 01:31
  #831
Medlem
Happymasks avatar
Köpte mig en Macbook air 15 igår. Vilket är det smidigaste sättet att koppla till TV? Adapter och HDMI kabel?
Citera
2016-02-04, 23:18
  #832
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happymask
Köpte mig en Macbook air 15 igår. Vilket är det smidigaste sättet att koppla till TV? Adapter och HDMI kabel?

Svarar lite sent nu men det här är den jag använder, fungerar perfekt.

https://www.netonnet.se/art/ljudbild...m/184071.9298/
Citera
2016-09-19, 18:08
  #833
Medlem
kastanjekrigets avatar
[quote=Amsterdaim|54949810]Hej!

Jag och min sambo har båda MacBook Air. Min går att koppla till TV:n utan problem, både ljud och bild är OK.

Sambons dator reagerar när man kopplar, men ingenting händer på TV:n. Datorn reagerar som så att bilden liksom "hoppar" till, och hade allt fungerat OK hade bilden i nästa sekund synts på TV:n, men det gör den inte. Så fort jag kopplar in min Mac syns bilden direkt. Mycket konstigt.

kk
__________________
Senast redigerad av kastanjekriget 2016-09-19 kl. 18:27. Anledning: fel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback