Citat:
Ursprungligen postat av
lolicon
Norr och söder syftar jag om att passera mittengränsen av Svea rike, d.v.s. sweinedyrt att åka "skåne"-Malung medan Malung-"Skåne" kostar 2/3delar mindre.
Ja jag läste om järnvägsbygget i Torsdags, 22 miljarder ÖVER ordinarie budget kommer det kosta för något som tydligen ger resenärer 7 eller 17 minuters tidsvinst ... och "första spaden har inte ens satts i marken".
Synd att staten inte har monopol på järnvägen, då skulle dessa krafter inte underblåsas av kapitalistuska galna företag som vill ha skattepengar.
Ser inget konstigt alls i att mer eftertraktade turer är dyrare än mindre eftertraktade. I vilken riktning går jobbresandet längs linjen vid en viss punkt?
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Kommer inte ihåg sådan knapp på det tåget, det var väl för stökigt antar jag. Man åker ju första klass på tåg för att få jobba ifred, i alla fall när man åker tjänsteresa. Konduktören lät andraklasspassagerare fylla upp första klass, möjligt att SJ sålt för många biljetter kanske. Eller så var det bara ett utslag av Sveriges allmänna förfall. På flyget hade det varit omöjligt att fylla upp första klass med economy-resenärer. Jag har aldrig varit med om det i alla fall. De fåtal gånger jag åker SJ privat, nöjer jag mig med andra klass. Men då berörs jag inte så mycket eftersom jag inte sitter vid datorn och jobbar, som vid tjänsteresor.
På flyg är det väl standard att flytta upp folk en klass om det behövs för att fylla maskinen?