2015-03-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MargaretThatcher
SJ borde bli kallade satans djävlar

Kanske det. Hatar inte personligen men tycker ändå SJ är lite konstiga.

Skulle boka en resa norrut i veckan, när jag köpt biljetten internetbank fick jag upp ett meddelande.
Sammanlagt har 1 fel inträffat. Se detaljer nedan:

Systemfel i SOA OrderService. (55000)

Vad tror ni detta betyder för något? Tror jag fick ut biljetten som pdf till slut som den ska vara men man vet inte med SJ. De har konstiga saker för sig...
Citera
2015-03-25, 15:30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Numera får man chock många gånger när man jämför priser på sj-biljetter och expressbussar mellan städer. Sj-priserna är offta dubbelt så dyra samt att man kommer fortare fram med bussen.
Citera
2015-03-25, 16:13
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Numera får man chock många gånger när man jämför priser på sj-biljetter och expressbussar mellan städer. Sj-priserna är offta dubbelt så dyra samt att man kommer fortare fram med bussen.
På vilka sträckor kommer du fram snabbare med expressbuss än tåg?
Citera
2015-03-29, 22:16
Medlem
De SJ-relaterade saker jag stör mig mest på just nu:
  • Irriterar mig kopiöst mycket på att man inte kan få några totalt überfantastiska och makalöst helunderbara SJ prio-poäng om man betalat en resa med kontanter på tåget. Eller har jag missat nåt?
  • Det har varit ovanligt mycket förseningar ett tag nu på sträckan jag färdas på mest frekvent.
  • Priserna är hutlösa. Som alltid. Känner mig smutsig och utnyttjad som tvingas betala så mycket surt fördärvade pengar och stötta det ångestframkallande tågföretaget från helvetet bara för att jag inte har något alternativ och är beroende av att färdas med dem.
När man sitter på ett SJ-tåg är det oundvikligt att få en tår i ögat när man får ögonkontakt med en medresenär.

Man vet att även denne tänker "hur fan ska detta gå?" och sitter där med en klump i halsen, en tömd plånbok och stressdiarré.

Man vet inte ens om tåget färdas åt rätt håll, man tvingas leva på hoppet.

I något mörkt hörn blir barn piskade och utsatta för restaurangvagnspropaganda av biljettkontrollanter och ingen vet när, eller om, man nånsin kommer fram.
Senast redigerad av TheWindCriesMary 2015-03-29 kl. 22:42.
Citera
2015-03-29, 22:58
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
  • Irriterar mig kopiöst mycket på att man inte kan få några totalt überfantastiska och makalöst helunderbara SJ prio-poäng om man betalat en resa med kontanter på tåget. Eller har jag missat nåt?
  • Det har varit ovanligt mycket förseningar ett tag nu på sträckan jag färdas på mest frekvent.
  • Priserna är hutlösa. Som alltid. Känner mig smutsig och utnyttjad som tvingas betala så mycket surt fördärvade pengar och stötta det ångestframkallande tågföretaget från helvetet bara för att jag inte har något alternativ och är beroende av att färdas med dem.
  • Det vet nog konduktören, men jag tror att du kan efterregistrera Prio-poäng om du skickar in kvittot. Kolla med @SJ_AB på twitter. Då får du svar snabbt o lätt.
  • Är du säker på att förseningarna beror på SJ?
  • Ett alternativ är att köpa biljetterna i god tid, då är de billigare. Dessutom får du betala 100kr extra när du köper biljett på tåget.
Citera
2015-03-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
När man sitter på ett SJ-tåg är det oundvikligt att få en tår i ögat när man får ögonkontakt med en medresenär.

Man vet att även denne tänker "hur fan ska detta gå?" och sitter där med en klump i halsen, en tömd plånbok och stressdiarré.

Man vet inte ens om tåget färdas åt rätt håll, man tvingas leva på hoppet.

I något mörkt hörn blir barn piskade och utsatta för restaurangvagnspropaganda av biljettkontrollanter och ingen vet när, eller om, man nånsin kommer fram.
Haha humor. Det tragiska är ju dock att du har rätt.
Citera
2015-03-30, 00:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
På vilka sträckor kommer du fram snabbare med expressbuss än tåg?
Finns inte så många sträckor men sträckan Göteborg-Strömstad går faktiskt snabbare med buss än med tåg eftersom det är långsamt skarvspår mellan Uddevalla och Strömstad medan bussen kör på motorväg i stort sett hela vägen. Annars är bussen för det mesta långsammare. Sträckan Stockholm-Göteborg tar 6 1/2 timma med bussen vilket är mer än dubbla restiden jämfört med snabbtåget. Det skall vara extrem prisskillnad innan jag skulle sätta mig på en buss på den sträckan.
Citera
2015-03-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
  • Det vet nog konduktören, men jag tror att du kan efterregistrera Prio-poäng om du skickar in kvittot. Kolla med @SJ_AB på twitter. Då får du svar snabbt o lätt.
  • Är du säker på att förseningarna beror på SJ?
  • Ett alternativ är att köpa biljetterna i god tid, då är de billigare. Dessutom får du betala 100kr extra när du köper biljett på tåget.
Ska kolla upp det där med Twitter, tack för tipset!

Vill av olika skäl betala med kontanter och tycker man bör kunna göra det utan att det ska medföra några nackdelar i form av t.ex. högre priser eller förlorade poäng.
Citera
2015-04-02, 02:08
SJ SJ SJ... Jag fullständigt häpnar av eran kasshet!

Jag vet inte var jag ska börja, men jag skäms som svensk tack vare er. Jag har så många exempel och jag lovar er, ni vill absolut inte höra om dem.

Ni ska vara statliga, men gränsar till kriminella!

Fyfan vad jag äcklas av er!
Senast redigerad av redlineoffside 2015-04-02 kl. 02:10.
Citera
2015-04-02, 08:08
Medlem
Redors avatar
Nu är det inte SJ´s fel att Trafikverket väljer att förlägga omfattande banarbeten under Påskhelgen. Men SJ har väl något att säga till om när dessa saker planeras!?. Jag har aldrig fattat det där, Trafikverket hävdar att dem gör det för att det är lugnare då och att det faktist åker färre under dessa helger än en vanlig arbetsdag. Sen är det ju lätt att säga så eftersom en försening till arbetet är värre än en till släkten. Har svårt att tro deras siffror..Hur fan kan storhelger på något sätt vara lugnare?. Det är ju då det är som värst.
Citera
2015-04-02, 12:28
Medlem
LagomLats avatar
Långfredagen och påskafton är stendöda som resdagar, skärtorsdagen däremot borde tågen gå...

LL
Citera
2015-04-02, 14:15
Medlem
De som klagar på SJ har inte förstått hur allt hänger ihop.
SJ kör tåg men har ingen kontroll på spår, el och annan
infrastruktur.
DET klagandet blir man förbannad på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in