2009-09-06, 23:18
Medlem
Hej!

Jag har råkat sabba min dator. Jag tog bort ett värde i Local_Machine/Microsoft/CurrentVersion/Run med chntpw. Funka fin fint.

Sen nu kommer ett felmeddelande när XP startas att det e knas med registret. När jag försöker öppna SOFTWARE-hiven igen så står det att filen är korrupt!

OMFG, hjälp. Jag har ingen backup på hiven. Måste fixa. Nån som vet var backupen på software-hiven ligger?

/patuur
Citera
2009-09-06, 23:48
Medlem
Varför tog du bort register-nycklar i run med chntpw? chntpw använder man väl för att ta radera eller skriva om data i SAM-filen där alla lösenord är sparade?

Prova tanka en bootdisc, tror det finns inbyggd programvara för att reparera register med en scan-funktion.

http://www.bootdisk.com/

Du kan väl alltid prova köra F8 i booten och ta "senast fungerande konfiguration"?
Citera
2009-09-06, 23:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Sabbade register är inte direkt särkerhetsfrågor.

Tråd flyttad

IT-säkerhet -> Datoranvändning - Windows / Support

//Mod
Citera
2009-09-06, 23:56
Medlem
Systemåterställning
Citera
2009-09-07, 00:10
Medlem
Hej! bootdisk är inte aktuellt. Systemåterställning har jag hindrat mig själv från att utföra då jag inte har satt den behörigheten på mig själv.

Googlade där nån sa att backupen till Software, Sam, Security och dom andra hivesen skulle ligga i "C:/Windows/repair". Finns dock ingen sån mapp på hela enhet C:/ för mig.

Nån som vet var man kan hitta hives-backupen på hårddisken så jag kan kopiera över den själv?
Senast redigerad av patuur 2009-09-07 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in