2009-09-06, 19:59
Bannlyst
Hallå!

jag ahr precis fått utskrivet Mirtazapin Actavis (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2) och jag undrar om någon haft nån erfarenhet av dessa piller. Tex. biverkningar eller liknande (hur är det tex. att dricka alkohol med dem?).

Personligen blir jag trött och får munchies av dem.

MVH Johan
Citera
2009-09-06, 20:15
Medlem
Sök på remeron i medicin/hälsa och psykforumen så hittar du massor.
Trötthet och ökad hunger/viktökning är de överlägset vanligaste biverkningarna - den skrivs till och med ut inte bara som sömnmedel, men ibland även till patienter som behöver gå upp i vikt (främst när det är tillsammans med depression/ångest förstås).
Citera
2009-09-06, 21:19
Medlem
Jag har taget mirtazapin i 23dagar mot depression. Mådde succesivt bättre. Min aptit ökade drastiskt med en gång, den har lagt sig till normalnivå nu (något extra kilo har det blivit) blev sämre igen när jag hade ätit dem i 3 veckor.. har höjt. I början sov jag i snitt 11 tim per natt och var jättetrött på dagarna. Även det har blivit till en normalnivå nu. Har inte ätit dem så länge, så mer erfarenheter än så har jag inte. Fick dock min första (tror jag) panikångest idag, så jag var tvungen att stanna bilen och bli hämtad.. men det är en biverkan på de flesta antidepp..
Citera
2009-09-06, 21:51
Medlem
Genastys avatar
Jag käkar denna medicin och det kommer jag inte göra länge till. Några veckor till, till nästa läkarbesök, sen ska jag trappa ner dom och sen sluta helt. Det har jag själv bestämt.

Varför?
  • För jag blir inte trött på dom. Visserligen sover jag på dom, men jag somnar inte direkt på dom. Blir bara seg.
  • Min aptit är enorm. Jag kan äta hur mkt som helst och jag går upp i vikt.

Vad ska du ha dom till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in